Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä Jenkki road tripille kaivataan!

Vierailija
18.08.2015 |

Ollaan poikaystävän kanssa menossa moikkaamaan mun tätiä Miamiin loppu vuodesta ja ajateltiin että kerettäisiin myös tutustumaan muihinkin paikkoihin jos vuokrattaisiin auto, aikaa on kuitenkin yhteensä päälle kolme viikkoa.

Tarkoitus olisi tehdä about tämmönen reitti: Miami-New Orleans-Nashville-Atlanta-Savannah-Orlando-Miami

Onko joku ollut samoilla kulmilla ja osaisi antaa jotain pysähdys vinkkejä mitä ei itsellä tulisi mieleen? Missä kannattaa pysähtya ja mitä kannattaa tehdä? Erityisesti jotain kivaa stoppia kaivattasiin tolle ekalla välille Miami-New Orleans koska on aika pitkä etappi yhteen putkeen ajaa. Kaikki vinkit kultaakin kalliimpia! Meidän eka yhteinen pitkä reissu!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggaaja Nelliinahan ajoi jonkun roadtripin Jenkeissä. Tsekkaa hänen bloginsa. Kirjoitteli tosi kivasti ja laajasti vinkaten monia juttuja autonvuokrauksesta, tietulleista jne.

Vierailija
2/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, tulin kanssa vinkkaamaan Nelliinan blogista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google is your best friend.

Vierailija
4/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissä kannattaa myös harkita auton ostamista ja myymistä reisun jälkeen. Erityisesti kun teilläkin on sukulainen paikalla joka voi tiedustella sopivan auton ja toisaalta auton voi jättää tätille myyntiin.

Osto - myyntihinnan erotus on todennäköisesti olematon

Ei

Vierailija
5/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajaisin vielä vaikka lopuksi Florida Keysin läpi, siellä tuntuu olevan aivan upeat maisemat kuvien ja tv:n perustella. En ole vielä itse päässyt sinne.

Vierailija
6/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miami - New Orleans välillä kannattaa pysähtyä Pensacolassa ja mennä katsomaan blue angels taitolentoryhmän harjoitukset sekä naval aviation museum (ilmainen sisäänpääsy molempiin, passi esitettävä portilla, harjoitukset ti ja ke aamupäivällä, museo auki joka päivä tai ainakin joka arkipäivä).
New Orleansista Memphisin kautta Nashvilleen, Memphisissä Elviksen kotitalo. Nashville, music city, Broadwaytä pitkin baarista baariin kaikissa live bändejä koko päivän (ei sisäänpääsymaksua, tipata voi bändejä jos haluaa). Nashvillen ja Atlantan puolessa välissä kannattaa pysähtyä Chattanoogassa katsomassa Rock City ja Ryby falls.
Atlanta: CNN-center, Georgia Aquarium ja World of Coca-cola.
St. Augustine on myös pysähtymisen arvoinen paikka.
Orlando, lasten Las Vegas, eli huvipuistoja. Uskomattoman upea kokemus jopa huvipuistovihaajalle.
Biitsillä kannattaa käydä sekä Atlantin että Meksikonlahden puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:29"]Jenkeissä kannattaa myös harkita auton ostamista ja myymistä reisun jälkeen. Erityisesti kun teilläkin on sukulainen paikalla joka voi tiedustella sopivan auton ja toisaalta auton voi jättää tätille myyntiin.

Osto - myyntihinnan erotus on todennäköisesti olematon

Ei
[/quote]
Ihan siistiä joo jos ei tuu mitään ongelmia. Paljon iisimpää vuokrata jostain isosta puulaakista auto ei ne edes maksa paljoo.

Vierailija
8/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:29"]

Jenkeissä kannattaa myös harkita auton ostamista ja myymistä reisun jälkeen. Erityisesti kun teilläkin on sukulainen paikalla joka voi tiedustella sopivan auton ja toisaalta auton voi jättää tätille myyntiin. Osto - myyntihinnan erotus on todennäköisesti olematon Ei

[/quote] Bullshit, kuka lomalainen nyt viitsii ruveta jotain kotteroa metsastamaan paivakausia. Lisaksi auto pitaa vakuuttaa, jos ei ole tarraa autossa niin joutuu heti Highway Patrolin puheille. Tati varmasti riemastuisi kun saisi vanhan auton myytavaksi! Meille ainakaan tallaisten turistien ei tarvitse toista kertaa tulla.

Ja jos auto jattaa tielle niin siina sitten ihmettelet. Ainoastaan pihille suomalaiselle voi tama tulla mieleen. Millas muuten aikovat auton maksaa, luottokortilla, kateisella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei todellakaan kannata ostaa autoa. Hinta todnäk suurempi kuin vuokra-autossa, olet lirissä jos hajoaa ja lisäksi jokainen kuski joutuu ostamaan oman vakuutukset.

Vierailija
10/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:29"]

Jenkeissä kannattaa myös harkita auton ostamista ja myymistä reisun jälkeen. Erityisesti kun teilläkin on sukulainen paikalla joka voi tiedustella sopivan auton ja toisaalta auton voi jättää tätille myyntiin. Osto - myyntihinnan erotus on todennäköisesti olematon Ei

[/quote] Mun naapuri on myymassa v.2003 Toyota Avalonia, 130,500 mailia, $6,900 cash.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei olla ostamassa autoa! Ei ole ole budjetti matka kyseessä.. Kiitos ja tulleista vastauksista! AP

Vierailija
12/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanhoja olette? Tama on ihan asiallinen kysymys, selitan jos tarvetta on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:29"]Jenkeissä kannattaa myös harkita auton ostamista ja myymistä reisun jälkeen. Erityisesti kun teilläkin on sukulainen paikalla joka voi tiedustella sopivan auton ja toisaalta auton voi jättää tätille myyntiin.

Osto - myyntihinnan erotus on todennäköisesti olematon

Ei
[/quote]
En suosittele ostamista. Ihan liikaa hommaa esim. rekisteröinti ja vakuutus.

Vierailija
14/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:08"]

Kuinka vanhoja olette? Tama on ihan asiallinen kysymys, selitan jos tarvetta on.

[/quote]

Olemme 25 ja 27, selitä toki!:) AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 21:08"]

Kuinka vanhoja olette? Tama on ihan asiallinen kysymys, selitan jos tarvetta on.

[/quote]

Olemme 25 ja 27, selitä toki!:) AP

[/quote] Onnekkaat! Moni autovuokraamo ei vuokraa alle 25 vuotiaille ja ne jotka suostuvat vuokraamaan rokottavat ihan kunnollisen lisamaksun. Lucky buggers! t.usalainen

Vierailija
16/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Key Westissä on tullut käytyä autolla ja onhan siellä upeita maisemia, varsinkin 7 mile bridgen kohdalla. Välillä taas aika tylsää pusikon läpi ajoa.

Vierailija
17/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikataulu antaa myöten, niin suosittelen vahvasti pysähtymään myös Charlestonissa. Aivan ihastuttava kaupunki!

Vierailija
18/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Floridassa Pensacola tai Destin voisivat olla hyviä välietappeja. Alabamassa Fairhope ja Georgiassa Tybee Island. Kokemusta ei ole, mutta ovat sellaisia paikkoja, jotka itseäni kiinnostaisi tuolla reitillä isompien kaupunkien lisäksi. Itse menisin kyllä New Orleansin ja Nashvillen välillä myös Memphisiin ihan vain Elviksen kotia ihailemaan, mutta nämä on makukysymyksiä.

Vierailija
19/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 lisää vielä että menkää kattomaan joku peli (nhl, nfl, nba tai mlb) ihan sama mikä laji kun on sitä katseltavaa ihan tarpeeks joka tapauksessa.

Vierailija
20/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelliinan reitti on tuosta kaukana... Ottakaa kaiken kattava vakuutus vuokra-autolle, jenkkiläiset rakastaa oikeusjuttuja. Liikennevaloissa saa oikealle kääntyä vaikka olisi punaiset valot. Tietty pitää varoa vasemmalta tulevia. Ostakaa kylmälaukku ja siihen jäitä aina aamuisin, pysyy juomat jonkun aikaa kylminä.

Mempsihin Beale street on ihan mieletön paikka. Meinas itku päästä jo pelkkiä paikallisten karaokelauluja kuunnellessa. Elviksen talolle kannattaa liput ostaa etukäteen netistä, varatkaa käyntiin paljon aikaa. Nähtävää on tosi paljon itse talon lisäksi. Ihanaa reissua teille!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi