Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapulikaupunki

Vierailija
04.07.2015 |

Kaipaisin nyt todellisia kokemuksia siitä, millaista Tapulikaupungissa on asua. Jos olette muuttaneet pois, miksi?
Onko lapsiperheelle vaarallinen paikka? Uskaltaako yksin lapsen kanssa asua kyseisessä paikassa?
Onko joku kyseinen asuintalo esimerkiksi muita pahempi?
Kiitos avusta!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut lapsuuden ja asutaan ed. suht lähellä. Rauhallinen alue poikkeuksia lukuunottamatta. Asuimme kans käsityöläisentiellä.

Vierailija
2/14 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Tapulikaupungin vieressä ja kuljen päivittäin Maatullinaukion läpi. Käytän myös Tapulin palveluja - terveyskeskusta, kirjastoa ja kauppoja. Ei koskaan ole ollut mitään ongelmia. Juoppoja tulee joskus vastaan, mutta missäpä niitä ei Suomessa tulisi. Lähellä on paljon omakotialueita, joissa on liikuntamaastoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 17:29"]Olen asunut lapsuuden ja asutaan ed. suht lähellä. Rauhallinen alue poikkeuksia lukuunottamatta. Asuimme kans käsityöläisentiellä.
[/quote]

Millaisia poikkeuksia?

ap

Vierailija
4/14 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskin ensimmäiset 20v asunut Tapulissa. Ihan norm lapsuuden vietin, kiva alue lapsille liikenteen vuoksi. (Turvalliset matkat mm kouluun/puistoon jne) Tosin nyt kun vertaa nykyistä asuinaluetta, niin en missään nimessä sinne enää muuttaisi.

Vierailija
5/14 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 18:31"]Myöskin ensimmäiset 20v asunut Tapulissa. Ihan norm lapsuuden vietin, kiva alue lapsille liikenteen vuoksi. (Turvalliset matkat mm kouluun/puistoon jne) Tosin nyt kun vertaa nykyistä asuinaluetta, niin en missään nimessä sinne enää muuttaisi.

[/quote]

Oliko jotain tosi huonoja kokemuksia sitten?

ap

Vierailija
6/14 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuhan siellä paljon ihmisiä moniongelmineen. Levotonta on ostarilla jossa paljon lähibaareja. Kyllähän se fakta on, että aluella jossa asuu paljon tulotasoltaan huonompia, siellä on levottomampaa. Myös kaupat pieniä ja kalliita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli todennäköisyydellä joudut siellä enemmän ongelmiin kuin jossain muualla. Toisaalta voit välttää liikkumista edim ostarin seuduilla ilta-aikaan. Itse en omia alakouluikäisiä päästä Tapulissa ruokakauppaankaan.

Vierailija
8/14 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 20:05"]Eli todennäköisyydellä joudut siellä enemmän ongelmiin kuin jossain muualla. Toisaalta voit välttää liikkumista edim ostarin seuduilla ilta-aikaan. Itse en omia alakouluikäisiä päästä Tapulissa ruokakauppaankaan.
[/quote]

Onko esimerkkiä minkälaisiin ongelmiin?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että positiivisiakin kokemuksia Tapulikaupungista!
Onko lisää kokemuksia?

ap

Vierailija
10/14 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Tapulissa kohta vuoden ja olen positiivisesti yllättynyt. Hyvin rauhallista on ollut. Tosin en asu ihan Puistolan aseman läheisyydessä, en tiedä onko siellä sitten rauhattomampaa, riippuu niin paljon talosta. Aseman lähellä pari ruokakauppaa ja lisäksi Malmilla ja Tikkurilassa lisää. Hyvät yhteydet joka suuntaan. Toki jonkin verran näkyy humalaisia silloin tällöin, mutta eivät ole kimppuun käyneet. Hyvät ulkoilumahdollisuudet. Tavikselle ihan kelvollinen paikka. Kulttuurishokki iskee kyllä jos Etelä-Helsingistä tänne muuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin yksin asun, en ole perheellinen. Terv 6

Vierailija
12/14 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon asunut lapsen kanssa Tapulissa 8 kuukautta ja on kyllä tähän mennessä ollut todella rauhallista. Siis jos ei vaivaa että josatin terasseilta vähän huudellaan, niin muuten ei ole kyllä mitään outoa porukkaa tai turvatonta. Haen nyt asunnon vaihtoa juurikin koska tämä on tylsä asuinalue ja ikinä ei tapahdu mitään. Haluaisin vähän vilkkaammalle alueelle, jolla on enemmän palveluja. Asun kaupungin kämpässä ja tässä talossa asuu ainakin pelkästään eläkeläisiä ja muutama lapsiperhe ja kaikki naapurit on tosi mukavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä millä tiellä asut?
Minulle on tarjottu Käsityöläisentieltä asuntoa, onko kokemuksia millainen kyseinen tie on?

ap

Vierailija
14/14 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 11:56"]Saako kysyä millä tiellä asut?
Minulle on tarjottu Käsityöläisentieltä asuntoa, onko kokemuksia millainen kyseinen tie on?

ap
[/quote]
Siellä juuri asun.