Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voimakkaita solumuutoksia - tutkimuksiin viikon sisällä - paljonko pitää huolestua?

Vierailija
19.06.2012 |

siis papa-kokeen jälkeen. edellisestä papasta noin kolme vuotta. sairaalasta soittivat ja antoivat seur viikolle tutkimusajan. sanokaa jotain rauhoittavaa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä vuodenkin välein. Aina olen käynyt kaikissa tutkimuksissa, mitä on suositeltu.

Se ei vaan aina riitä, se syöpä kun on niin salakavala: (.

Ja mullahan ei ole ollut papan kanssa aiemmin ongelmia eli olisi riittänyt periaatteessa harvempi papan ottokin.

T: se syövän sairastanut

Vierailija
2/14 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko pitkällinen juttu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkauksella, sädehoidolla ja sytostaatilla. Todettiin koepalasta eli kolposkopiasta. Ensin tietysti papa näytti jo ensimerkkejä pahasta: (.

Ei ollut hoidollisesti pitkä juttu, fyysisesti toivuin kohtuu ajalla, se henkinen puoli sitten joutuikin koetukselle jälkikäteen.



Nyt jo tilanne valoisampi: ).

T: se syövän sairastanut

Vierailija
4/14 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin lohdutukseksi, että myös hyvänlaatuisia solumuutoksia tapahtuu koko ajan. Jos papa vanhan luokittelun mukaan on esimerkiksi kakkosta, ei vielä välttämättä ole syytä huoleen. Riippuu paljon siitä minkälaisia solumuutoksia on löytynyt ja mille vakavuusasteelle ne on määritetty. Tulehduskin voi aiheuttaa solumuutoksia, joten odota rauhassa lisätietoa ennen kuin huolestut enempää.

Vierailija
5/14 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä luokkaa.

Vierailija
6/14 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan ainakin luokka 3 taitaa sulla olla koska yleensä luokka 2 jäädään vaan seuraamaan uusinta papalla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tarkoittaa kun tutkimuksiin mennään viikon sisällä?

Vierailija
8/14 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulemma hälyttää papassa. Näin sano gyne, kun multa löytyi pari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tarkoittaa kun tutkimuksiin mennään viikon sisällä?

Vierailija
10/14 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meet varmaan kolposkopiaan jossa otetaan muutos alueilta koepalat ja niistä sitten selviää onko oikeasti aihetta huoleen ja lisätoimenpiteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 3 asteen muutoksia ja lisäkokeissa selvisi ettei ole kuitenkaan syöpää.



Tehtiin 2x laser kaavinta kohdunduulle. Ei satu.

Ja sitten oli neljä vuotta käytävä säännöllisesti papassa.



Ei ole uusiutunut.

Vierailija
12/14 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauanko kestää että koepalasta saa vastauksen? mitä jos silloin on pahanlaatuista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pahat ja syöpähän se siellä oli. Lääkäri rauhoitteli ennen tuloksia, että voisi olla tulehdustakin kun papa kokeissa olen käynyt säännöllisesti.

Vajaa viikko, kun sain tulokset. Sen jälkeen sitten alkoi odottelu jatkohoitoihin.

Mutta ei kannata etukäteen murehtia, sitä kun ei kukaan ennen tuloksia tiedä varmaa.

Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon, että näinkin voi käydä.

Vierailija
14/14 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pahat ja syöpähän se siellä oli. Lääkäri rauhoitteli ennen tuloksia, että voisi olla tulehdustakin kun papa kokeissa olen käynyt säännöllisesti.

Vajaa viikko, kun sain tulokset. Sen jälkeen sitten alkoi odottelu jatkohoitoihin.

Mutta ei kannata etukäteen murehtia, sitä kun ei kukaan ennen tuloksia tiedä varmaa.

Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon, että näinkin voi käydä.

monen vuoden välein olit käynyt papassa?