Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi luoja, mitä mä ton miehen suhteen teen

Vierailija
10.06.2012 |

Olemme todella eri maailmoista aina lapsuudenkoteja myöten. Sanotaanko, ettei mies ole saanut ihan parhaita resursseja ja se näkyy nyt aikuisena.



Mies on hitaan jähmeä, unohtelee asioita esim juuri oli leipäveitsi pöydän reunalla, onneksi ei 1½v ehtinyt kiskoa niskaansa vaikka kaikkea aina tavoittelee. Etenkin väsyneenä ja stressaantuneena saattaa käyttää todella töykeää kieltä. Suhtautuu tietyllä lailla hälläväliä asenteelle. Esim. eilen tokaisi, että hänetkin kasvatettiin pelolla niin miksei hänkin voisi kasvattaa.



Oikeasti tällainen ei näy arjessa yleensä, mutta välillä voi tulla töistä stressaantuneena ja kirota ja ärsyä jotain, tai saattaa tokaista mulle että "nyt turpa kiinni", jos oikein kiukuttaa. Toisaalta hän hoitaa lapsia hirveästi, opettaa, neuvoo, auttaa, tekee. Huolehtii kodista, siivoaa, laittaa ruokaa. Ei ryyppää tai liehu ikinä teillänsä, ottaa lapsen mukaan vaikka autoakin laittamaan.



Kun yritän jutella ongelmakohdista, mies tokaisee tiukasti hän on tällainen, hän ei tule muuttumaan eikä halua muuttua. Välillä läikkyy yli ja jos et sitä kestä niin etsi toinen spede tänne hänen tilalle, hän on ja pysyy tällaisena.



Mua kuvottaa tuollainen puhetyyli. Toisaalta on niin paljon huonompiakin miehiä ja isiä, mutta joku tuossa kiukkuisuudesssa ja epävakaisuudessa risoo.. Ja tosiaan, kun puhuminen hänelle ei auta. Hän haluaa olla juurikin sellainen kun on.

Lapsille hän on hirveän rakas isä.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki huumorintajua muutama kilo ja rentoa elämänasennetta kans.

Vierailija
2/36 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran on lapsuuskodista opittua. Minusta miehesi antoi ihan pätevät vaihtoehdot. Kestä tai etsi uusi mies. Et voi muuttaa häntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mä tiedän että olen liian tiukkapipo. Toisaalta olen kauhean väsynyt ja surullinen, mulla on vaativaa villien lasten kanssa ja mies on niin hälläväliätyyppinen. Miksi mun pitäisi hyväksyä, että sanoo mulle rumasti kun pyydän apua lapsen kanssa? Miksi meidän pitää lasten kanssa joutua kärsimään kun mies tulee töistä ja kiroaa ja raivoaa jotain asiaa? Meidänkin rauhallinen iltapäivä pilalla, lapset kasvovat silmät selällään kiroavaa isää.

Suututtaa miehen asenne, että hän ei muutu eikä yritäkään. Kyllähän aikuisen pitäisi kehittyä ja haluta esim vanhempana pärjäävämmäksi.

Vierailija
4/36 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

millainen itse olet? Nalkuttaja, yrität olla äiti miehellesikin jne? Rivien välistä nimittäin kuulostat juuri siltä.



Tiedätkö, lapsista tehdään juuri tuollaisia aloituksia, "En enää jaksa, mitä ihmettä tekisin 4-vuotiaani kanssa"!



Väkisin ei voi ketään muuttaa, ja se itsensä muuttaminenkin on todella työlästä. Miehesi kuulostaa lopen kyllästyneeltä sinuun ja luultavasti miettii ihan samaa kuin sinä.

Vierailija
5/36 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, että ihan unohti veitsen keittiön pöydälle?? Tee oitis lastensuojeluilmoitus teidän perheestä.



Mistä näitä takakireitä kontrollifriikkejä löytyy näin paljon? Ei ihme, että avioliitot kariutuvat.



Kuvittelitko ap, että mies muuttuu kovastikin siitä, miksi hän on vuosien myötä aikuistuessaan kehittynyt? Oletko itse kovinkin täydellinen?

Vierailija
6/36 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian tiukkapipo, niin miksi et muuta itseäsi? Edellytät silti mieheltä muutosta! :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/36 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mutta miltä teistä kuulostaa -jättääkö vai kestääkö?

Vierailija
8/36 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin jättäisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/36 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ajatukset hieman kirkastua.



Onko joku jossain luvannut sinulle ap, että aikuista ihmistä voi muokata mieleisekseen? Se on ikävä kyllä ollut valhe.



Olet itse se ongelma. Pitikö lisääntyä, jos et lapsia jaksa hoitaa kiukuttelematta? Saatanan marttyyri. Lapsesikin oppivat vihaamaan sinua viimeistään teini-iässä. Miehesi todennäköisesti jo aiemmin, kun teet siitä niin helppoa.

Vierailija
10/36 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonon esimerkin miehesi ainakin antaa lapsilleen siitä, kuinka naisille/vaimolle/äidille saa puhua. Vaarana on se,että lapsesikin hiukan kasvettua alkaa "dissaamaan" sinua puheillaan. Siitä ei hyvä heilu. Kerro miehellesi, että haluat puheeseen kunnioitusta. Jos häntä kiukuttaa, sopikaa, että hän saa mennä mököttämään esim. kotiin tullessa puoleksi tunniksi vaikka makkariin, jolloin KUKAAN ei häiritse häntä ja sen jälkeen on puhuttava kunnioittavasti kaikkia kohtaan. Muutenhan on ihanaa, että miehesä haluaa olle lasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/36 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun ap täytyy ihan itse päättää mitä teet. Minä en sietäisi tuollaista puhetta, mutta etköhän sinä tiennyt jo ennen lapsiakin millaisen miehen kanssa elät. En salli keneltäkään toista halventavaa puhetta enkä todellakaan halua että lapset saisivat tuollaisen esimerkin että naiselle voi puhua miten huvittaa.



Jokin aika sitten puhuttiin Iholla-sarjan Mariasta ja Reinosta ja tuomittiin Reinon ruma puhetyyli ja tiuskinta. Nyt sitten taas neuvotaan ap:ta vain löysäämään pipoa samanlaisessa tilanteessa. Aika ristiriitaista. Ap: ei täältä mitään vastauksia löydy.

Vierailija
12/36 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mä olen liian tiukkapipo. Olette täysin oikeassa. Mies on sanonut, että nalkutan jatkuvasti. Toisaalta minä olen joutunut näiden kanssa hirveän koville, kun mies ei ole ottanut asennetta hoitamiseen - vauvan koliikkiaikaan mies kirosi että vittu tota ei jaksa kuunnella ja laittoi telkkaria kovemmalle, nyt kun lapsi oksennustaudissa mies kiukkuaa jos pyydän häntä jelppimään hoitamisessa vaikka viikonloppuyönä. Mistähän johtuu, että minä olen vähän tiukkapipo?!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/36 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa ihan tavalliselta mieheltä. Kukaan ei ole täydellinen, ja harva on aina todella lempeä.

Vierailija
14/36 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies myös totesi kerran työkaverista, kerran naapurista että "tekisi mieli käydä vetämässä turpaan..." kun oli jostain suuttunut. Mielestäni aikalailla pelottavaa puhetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/36 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin helpompi sanoa kuin toteuttaa.

Vierailija
16/36 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sietäisittekö te tällaista miestä, olisitteko yhdessä ja pyrkisitte itse muuttumaan vai jättäisittekö mieluummin miehen?

Vierailija
17/36 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella meillä on vikamme. Kuka olisi lapsille perempi isä kuin oma isä varsinkin jos sillä saralla hoitaa hommat mallikkaasti. Varmasti sinussakin on joku piirre jota miehesi vihaa ylikaiken mutta pitääkö sen takia vaihtaa siippaa?

Vierailija
18/36 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun ap täytyy ihan itse päättää mitä teet. Minä en sietäisi tuollaista puhetta, mutta etköhän sinä tiennyt jo ennen lapsiakin millaisen miehen kanssa elät. En salli keneltäkään toista halventavaa puhetta enkä todellakaan halua että lapset saisivat tuollaisen esimerkin että naiselle voi puhua miten huvittaa.

Jokin aika sitten puhuttiin Iholla-sarjan Mariasta ja Reinosta ja tuomittiin Reinon ruma puhetyyli ja tiuskinta. Nyt sitten taas neuvotaan ap:ta vain löysäämään pipoa samanlaisessa tilanteessa. Aika ristiriitaista. Ap: ei täältä mitään vastauksia löydy.


ei soville kaikille takakireille kantturoille. Mariallahan oli sentään huumorintajua. Ohjelmassa muutenkaan näytetty kuin pikkupätkiä ja kaikki anteeksipyynnöt ja hellät hetket sensuroitu.

Vierailija
19/36 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on aika oleellisesti lapsiin vaikuttava asia, jos mies huutaa, puhuu rumasti, raivostuu yllättäen jne.

Vierailija
20/36 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia hirveästi ja seuraavassa hetkessä, että ei hoida.