Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi laihdun?

Vierailija
18.03.2009 |

Lähtöpaino raskauden alussa oli 97kg (pituus 170cm). Pyysin lähetettä ravintoterapeutille ekalla neuvolakäynnilä, mutta terkka lykkäsikin vain nioun raskausdiabetes-lappusia käteen. Päätien alkaa noudattamaan diaeetikon ruokavaliota omin neuvoin.



No, pahoinvointi olikin niin voimakasta, etten mitään ruokavalioita pystynyt miettimään. Kunhan söin mitä vain kykenin. En oksentanut kertaakaan, mutta lähestulkoon kaikki ruoka kuvotti.



Viikolla 20 paino oli tippunut 94 kiloon. Nyt on meneillään rv 29 ja paino on edelleen tuo 94. Huonovointisuutta ei ole ollut kuukausiin. Syön edelleen mitä mieli tekee. Ruokapäiväkirjan mukaan syön juuri yhtäpaljon kuin esim. vuosi sitten. Liikuntaa ei ole sen enempää kuin ennenkään.



Miksi laihdun? Tai siis, paino pysyy samoissa koko ajan, mutta koska vauvahan kasvaa, minä itse laihdun. En uskalla vieläkään aloittaa tuota diabeetikkodiettiä. Onhan se tavallaan hienoa etten liho ylimääräistä, mutta jokin tässä nyt on pielessä. Terkkari neuvolassa on myös hieman kummissaan tästä että laihdun, mutta ei osaa sanoa mistä moinen.



Onko muilla kokemusta tällaisesta? Syön vitamiinilisää ja rautaa, koska pelkään etten saa tarpeeksi ravintoa (vaikka oikeasti siis syön yhtä paljon kuin ennen raskauttakin).

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saisikaan lihoa kuin muutaman kilon koko raskausaikana, niin ole tyytyväinen vain. Kuitenkin sulla on vasta tulossa ne viikot, milloin painoa tulee reilummin, joten voit hyvin mennä yli normaalipainosi vielä raskauden aikana.

Vierailija
2/8 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravitsemusekspertit, kertokaa mielipiteenne?



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "normaalipaino" minulle on sellainen 86kg maksimissaan, tuo reipas 10 kiloa tuli muutamassa kuukaudessa pari vuotta sitten aloittaessani erään lääkityksen, joka lopetettiin raskauduttuani?



ap

Vierailija
4/8 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole vaan tyytyväinen. toisaalta painonnousu saattaa alkaa koska vaan. mulla tuli viikolla 30-40 12 kg painoa ja tuota ennen 2 kg.

Vierailija
5/8 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivuvaikutuksena painonnousua? Onko lääkitys myös voinut kerätä nestettä?

Vierailija
6/8 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lääkkeessä ollut sivuvaikutuksena painonnousua? Onko lääkitys myös voinut kerätä nestettä?[/i

Mutta muilta käyttäjiltä olen kuullut päinvastaista, joten kenties kuitenkin.

Juu, olen kyllä siitä tyytyväinen etten tosiaan (ainakaan vielä) ole lihonut. Ihmetyttää vain kun ei tosiaan ruokatottumukset ole muuttuneet :/

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi terkka on kummissaan painonlaskusta. Tosiaan, kun lähtöpaino on suuri, niin helposti paino tippuu raskauden alussa.



En usko, että lääkityksellä on mitään merkitystä painontulon kanssa.



Yritä vaan tsempata myös viimeiset viikot, ettei tulisikaan kovin paljoa painoa, niin on mukavampi sitten vauvan jälkeen huomata olevansa jopa hoikempi kuin ennen vauvaa.

Vierailija
8/8 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mua ihmetyttää

miksi terkka on kummissaan painonlaskusta. Tosiaan, kun lähtöpaino on suuri, niin helposti paino tippuu raskauden alussa.

En usko, että lääkityksellä on mitään merkitystä painontulon kanssa.

Yritä vaan tsempata myös viimeiset viikot, ettei tulisikaan kovin paljoa painoa, niin on mukavampi sitten vauvan jälkeen huomata olevansa jopa hoikempi kuin ennen vauvaa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi