Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö teillä vieraita kutsumatta tai tulevatko ilmoittamatta?

Vierailija
31.03.2009 |

Taitaa olla aika harvinaista nykyään. Mitä olet mieltä vieraista jotka tulevat noin vain kylään?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ois ihan kiva jos joskus joku soittais että tulen käväisemään, keitätkö kahvit. Mutta ihan yllättäen ilman mitään ilmoitusta ei mielellään meille...

Vierailija
2/22 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vee mulla menee aina järki kun se vaan ilmestyy ovelle. TOsi kiva. Siinä sitä sitten ollaan ite aivan räjähtäneen näköisenä, kämppä sekaisin. EI mitään tarjottavaa.

EI kiitos meillekään vieraita ilman että sovitaan etukäteen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta sekin OLISI kivaa jos joku tulisi, riippuu vähän siitä KUKA se on. Omien kavereiden lapsineen soisin tulevan useinkin, mutta eivät kai oikein ehdi.



Aikaisemmin kun asuimme eri paikassa, anoppi tuli usein käymään kutsumatta ja SE OLI RASITTAVAA! Ei mulla anoppia ole mitään vastaan nykyään mutta silloin se oli rasittavaa kun tuntui että hän yritti jotenkin pitää meitä liikaa silmällä sillä tavoin että kävi usein yllättäen:(.

Vierailija
4/22 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saattaa vaan soittaa hetkeä ennen, että tulee/tulevat käväsemään kahvilla. Mua ei haittaa ollenkaan, että tulevat lyhyellä varoitusajalla. Tuleepahan aina pidettyä kotia suht kondiksessa (ja samoin itseä ja lapsia!), kun ei koskaan tiedä millon joku tulee kylään=)

Jos ei satu olemaan mitään tarjottavaa kahvin kanssa, ni mitä sitten? Riippuu tietysti siitäkin, kuka on tulossa, mut yleensä sanon suoraan ettei ole sit mitään tarjottavaa, että tuokaa tullessanne, jos haluatte esim. pullaa kahvin kanssa.

Vaikeampi mun on käsittää sitä "jäykkyyttä" ystävien ja tuttujen kesken, kun pitää sopia jopa VIIKKOJA ennen joku vierailu. Sellasiakin tuttuja on...

Vierailija
5/22 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyvät aika harvoin mutta sitä paremmalla syyllä voisivat edes matkalla ilmoittaa että tulevat, meillä saattaa olla töitä ja menoja myös iltaisin. Jotenkin lässäyttää näkemisen ilon tuo yllättäen tuleminen.

Vierailija
6/22 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottais pattiin jos joka viikko kävis yllättäen vieraita. Yllätysvierailijoilla ei vissiin tule mieleenkään että joillain voi olla omia menoja ja/ tai tekemistä.

Tiedän muutamia jotka tulla tupsahtavat kylään joka viikko ilmoittamatta. Eivät onneksi meille. P)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/22 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meille ei sovi niin sanomme, että tänään ei käy. Siitä ei synny riitoja eikä kinoja. Kun meille sopii niin totta kai voivat tulla.



Mutta jos joku soittaa ovikelloa ilman etukäteisvaroitusta niin....saatta olla,että raivostun. Ei toisten kotirauhaa saa ja voi rikkoa.



Meillee koti on paikka, jossa saa olla rauhassa ja nauttia olostaan ilman häirintää.



Itselleni ei tulisi mieleenikään vain ilmestyä jonkun tutun ovelle.

Vierailija
8/22 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juurikaan. Me ollaan myös ystävien ja sukulaisten kanssa sellaisissa väleissä, että voi sanoa jos ei sopisi.



Joskus käy niin, että joku soittaa, että on syystä tai toisesta lähistöllä, että sopiiko poiketa. Siihen on helppo sanoa sitten kyllä tai ei tilanteen mukaan.



Itse kutsutaan naapureita pihalta kahville ja samoin he meitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/22 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttekö itse kutsumatta kylässä?

Vierailija
10/22 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä appi vaan kävelee sisään, jos ovi ei ole lukossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/22 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en tykkää yhtään. Yleensä on aina jotain kesken ja ala siinä sitten vieraita passaamaan kesken hommien :(. Mun mielestä pitäisi ainakin soittaa...

Vierailija
12/22 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pelkästään mun isä. Muut ainakin soittaa vähää ennen.



Tosin isäkin on tajunnut, ettei ole hyvä idea tulla ilmoittamatta, nyt kun on tehnyt peräkkäin monta hukkareissua, kun ei olla kotona tai meillä on jo ennestään ollut vieraita.



Itse en mene ikinä ilmoittamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/22 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä menee sekaisin, jos tulee yllätysvieraita.

EI saa olla rauhassa.

Ei ole mitään tarjottavaa. Eiks kaupat ole täynnä yllätysvieraiden varalta tarjottavaa??

Vierailija
14/22 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ylipäätänsä käy vieraita kuin perhejuhlissa kutsuttuina. Jos sattuisi tulemaan yllätysvieraita, olisin todella hämmästynyt - ja myös nolo, koska meillä on aina hirveä sekasotku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/22 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut vissiin tapana maaseudulla ammoisina aikoina. No, meillä ei ole aina siistiä eikä edes tarjottavaa, joten minun olemuksesta toivottavasti ovat tajunneet etten tykkää yllätysvieraista, ovatkin vimme vuoden aikana aina soittaneet edes puolituntia etukäteen.... Kaikki muut tajuavat ilmoittaa tulostaan. Niin joskus ovat soittaneet pihalta että tulkaa kotiin kun oltas tulossa teille, jos ollaan esim asioilla....

Vierailija
16/22 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä meillä on niin siistiä että meille saa tulla. Kahvin voin tarjota, jotain keksiä löytyy aina kaapista.



Minustakin on surullista että kaikki on erikseen kutsuttava ja VIELÄ VIIIKKOJA ETUKÄTEEN! Mulla on eräs kaveri jolla on niin paljon muuta aktiviteettia, että hänet pitää buukkata kuukausi etukäteen. Enkä valehtele. MInusta aika surullista että elämä on monilla mennyt siihen malliin:((.



Joitain naapureita meillä voi käydä ilmoittamatta. Ihan ok mun mielestä.

Vierailija
17/22 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä menee sekaisin, jos tulee yllätysvieraita.

EI saa olla rauhassa.

Ei ole mitään tarjottavaa. Eiks kaupat ole täynnä yllätysvieraiden varalta tarjottavaa??

Viimeksi tupsahti yksi tuttava arkipäivänä, juuri ennen kun mies tuli töistä. Mä olin laittamassa ruokaa ja hupisista, tulikin vieras. Jäi sitten KAHDEKSI päiväksi. Ei ole mukavaa tuollainen. Illat meni sitten "seurustellessa" ja mies raahautui rättiväsyneenä töihin. Kuunneltiin tuo pari päivää tämän naisen parisuhdeongelmia. Seuraava viikonloppu meni toipuessa tuosta yllätysvierailusta.

Mulla ei ole mitään sitä vastaan, että esim. isovanhemmat tulevat yllättäen. He sentään kylästelevät viikonloppuisin, jolloin ei aikataulut ole niin tiukkoja. Mutta ei ole kiva, että joku tuttava tulee arkena, jolloin mennään minuuttiaikataululla ja perheen yhteistä aikaa ei oikeestaan ole lainkaan. :(

Vierailija
18/22 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tosi kamalaa jos oven takana olisi yllättäen joku vieras kun ei ole yhtään valmistautunut eikä sosiaalisella tuulellakaan!

Vierailija
19/22 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan vain olla omassa rauhassa jne. Tapaatteko sitten työnne puolesta paljon ihmisiä vai?

Itse olen kotona töissä ja haluaisin että meillä kävisi vieraita arki-iltaisinkin. Vaan eipä kukaan tuu... Kaikilla muilla tuntuu olevan niin täyttä iltaisin. Me olemme rauhoittaneet iltamme, vanhemmat emme harrasta mitään enää ja lapsillakin vain vähän menoja.

Meillä on ainakin ystäviä ja tuttuja niin paljon, että tuppaa olemaan liikaa kylästelijöitä. Kyllä joskus pitäisi saada olla rauhassakin viikonloppu, ihan oman perheen kesken.

Vierailija
20/22 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan vain olla omassa rauhassa jne. Tapaatteko sitten työnne puolesta paljon ihmisiä vai?



Itse olen kotona töissä ja haluaisin että meillä kävisi vieraita arki-iltaisinkin. Vaan eipä kukaan tuu... Kaikilla muilla tuntuu olevan niin täyttä iltaisin. Me olemme rauhoittaneet iltamme, vanhemmat emme harrasta mitään enää ja lapsillakin vain vähän menoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän