Missä menee kuumeen raja lapsella?
Eli miten paljon mittarin pitää näyttää jotta lapsella voidaan sanoa olevan kuumetta?
Kommentit (4)
Olivat mitanneet lämmön tasan 37 astetta. Kotona olen mitannut kahdesti ja 36,5 näyttää. Vähän nuhainen (niin kuin ne kaikki muutkin hoidossa), muuten oikein terveen oloinen tyttö...
fysiologinen raja olla kotona on 37.0.
jos ovat mitanneet tasan 37?? Sehän on normaalilämpö lapselle. Vanhempien kannattaisi terveenä mittailla lapsen lämpöä, että oppivat tuntemaan lapsen normaalilämmön ja sen vaihtelun . Toisella lapsellani normaalilämpö on 36.4. ja silloin kun on 37, on jo melko sairas. Ja ei ne aina sieltä hoidosta soita siksi, että pitäisi hakea lapsi pois. Ilmoittavat tilanteet ja sinä teet päätöksen haetko, mikäli lapsi ei oikeasti ole sairas...
Meillä käytössä digitaalinen (kainalo) kuumemittari. Jos näyttää 37,4 niin tiedän, että ihan terveitä ei olla.