Pompiin hintojen " pompii" lisä
Alku kaudesta jotain uutuuksia ostelin Pompiista ja nyt satuin käymään kilpailevissa kaupoissa ja tosi moni tuote on Pompiissa lähtöjään paljon kalliimpaa kuin muualla. Aivan paras oli Timberlandin tyttöjen talvikengät. Alkutalvesta ostin Pompiista ja makso karvan alta 120e nyt katselin samoja kenkiä Kampin Timberlandilla ja lähtöhinta oli 65e. Timbelläkin Kampissa on kaikki -50%, joten sieltä olisi saanut ihan kivaan hintaan kenkiä, jos olisi tarvinnut.
No juu tuo oli räikein esimerkki mikä nyt pisti silmään, mutta usein on kymppi/kaksi kalliimpaa kuin muualla. Ulkolaisiin nettikauppoihin verrattuna todella paljon kalliimpaa.
Kommentit (68)
Kesällä ostin " alesta" syksyn mallikappaleista Burberryn neuleen pojalle ja alennuksella maksoi n. 80 euroa. No samaa neuletta löytyi sitten syksyllä englantilaisista nettikaupoista hintaan 50-55 puntaa eli hieman alle Pompiin " ale-hinnan"
Ero varsinkin ulkomaisiin nettikauppoihin on aika iso
Just noita Timben kenkiä syksyllä ihailin ja onneksi jätin Pompiiseen, koska Kampin Timberlandilta tosiaan sain sit melkein puolet halvemmalla. Ja monissa muissakin vaatteissa " ylihintaa" rutkasti. :-(
Haluamatta olla hirveä pahan ilman lintu, niin viime viikolla kun kävin Pompiissa nopeasti, siellä ei ollut mitään. Ja kuten joku aiemmin valitti, myyjät vain jutteli keskenään - sama juttu. Jotenkin he olivat uppoutuneita papereihinsa ja allapäin, kun ei ole mitä myydä? Vähän nolona lähinnä. Sellainen kuva jäi. Samanlaista oli minusta Bam Bamin loppuaikoina.
Sinänsä surkeaa, että pelkät ketjuliikkeet jää, kun erikoiskaupat ei menesty. Toisaalta kun ulkomailta tilaaminen on helppoa ja jopa edullisempaa postituskulujenkin kanssa ja noissa britti, ym. kaupoissa saa ison valikoiman kerralla näkyviin. Pikkuputiikeissa yhdestä löytyisi yhtä, toisesta toista, työssäkäyvällä ei ole aikaa juoksennella ympäri kaupunkia ja ajatuksella " jos löytyisi" . Mielellään ostaisi kerralla kaikki, mitä vaikka kevääksi tarvitaan, mutta löytääpä kauppa, josta ne kerralla hoituisi! =)
Noiden nettikauppojen miinuksena pidän koon arpomista eli olen huono palauttamaan ja tuotteisiin en ole pettynyt, mutta perussaitana valitsen aina sen isomman kahdesta mahdollisesta koosta ja välillä olisi pitänyt valita pienempi. Nyt on parit toppaliivit odottamassa ensi syksyä, vaikka ihan kevääksi oli tarkoitus!
eli paita vaikka 34.90e ja muualla 25.90e. MP sukkikset 22.90e, muualla 17.90e-19.90e. Nuo timbet 115.90e, timberlandilla sen 65e... Ihan mustavalkoista tuo ei ole. Voi olla inhimillisiä virheitäkin joukossa, katsovat esim. listahinnat jotenkin väärin. Ja sitten esim nuo timben kengät oli eri väriset timben omassa liikkeessä, eikä niissä myöskään ollut waterproof merkintää, kuten pompiin tummanruskeissa! (ulkomaisilta nettisivuilta katsoin tuota hintaa ja oli aikalailla tuon 115e)
Ärsyttää silti jos laittavat tahallaan ekstraa! Tekevät itselleen hallaa! Ei kuluttaja ole tyhmä! Ehkä jotkut mummut, jotka muutaman vaatekappaleen ostavat lapsenlapsilleen lahjaksi ovat autuaan tietämättömiä muista hinnoista, mutta muuten...
Ongelmista ehkä viestii, että hintoja nostettu tosi paljon vähässä ajassa. Jotkut kengät esim. viime talvena 20-30e halvemmalla. Voiko hinnat olla oikeasti noussut niin paljon?
Ja palvelusta... Itse en sitä sieltä saa, johtuneeko siitä, etten juuri normaalihinnalla osta. Tuntuu että katsovat vähän " kieroon" meikäläistä. Jos kysyn jotain, toisinaan kyllä ainakin yksi myyjistä palvelee ihan iloisesti.
Aikapa näyttää, miten liikkeen käy...
kun ostin heiltä pikkustikkarin pipon, joka olisi ollut muualla 10e halvempi. Kauhean montaa kertaa en viitsisi tuollaisia summia maksaa pompii-ekstraa...
joka tapauksessa?
Korjatkaa jos olen väärässä?
Jenkeissä se joskus olikin alhaisempi mutta ei sielläkään enää.
do_ve:
joka tapauksessa?Korjatkaa jos olen väärässä?
Usein kolme, joskus jopa neljä! Luulisi tulevan aivan järkyttävän kalliiksi pitää niin isoa myyjäremmiä, kun usein asiakkaita on sisällä kaksi tai kolme kerrallaan. Joskus viikonloppuisin tilanne ehkä eri.
toinen asiakas pyysi nähdä jotain kevään haalarivärejä, ja kävivät kyllä takahuoneesta kaivamassa vinot pinot näytille. Joku yksivärinen haalari oli kyseessä, en sen tarkemmin katsonut kun ei ole enää haalarilapsia. Eli tavaraa löytynee, mutta eivät jostain syystä halua laittaa sitä esille ennen kuin alekamaa enemmän häipynyt...
Sivukommenttina vielä että nauratti, kun joku naisasiakas kysyi -50%- alevaatteesta että " saako tän palauttaa jos lapsi ei tykkääkään?" .
Finette:
Haluamatta olla hirveä pahan ilman lintu, niin viime viikolla kun kävin Pompiissa nopeasti, siellä ei ollut mitään. Ja kuten joku aiemmin valitti, myyjät vain jutteli keskenään - sama juttu. Jotenkin he olivat uppoutuneita papereihinsa ja allapäin, kun ei ole mitä myydä? Vähän nolona lähinnä. Sellainen kuva jäi. Samanlaista oli minusta Bam Bamin loppuaikoina.
viime aikoina oon käyny paljon tuolla ja tosi tyytyväinen asiakas olen ollut.
Eli Pompii on ollut enää lähinnä kengäntoimittaja meidän perheeseen.
hyvää, muttei tyrkyttävää palvelua.
Pompiista ostin kyllä viikonloppuna Ver de Terren rainsetin ja tosiaan se haettiin takahuoneesta. Mutta mutta, taisin ostaa ehkä sittenkin liian ison puvun kun kotona sitä mittailin. Mutta väri on kaunis ja ehkä se syksyllä menee. En tiedä maksoinko siitä sitten liikaa, ainakin oli kalliimpi kuin syksyllä Tanskasta tilattu VDT sadeasu.
vaikka muutaman kerran yritinkin. Liike menee niin aikaisin kiinni, etten ole koskaan ehtinyt...Halusin kuitenkin sanoa sanasen Pompiin puolesta tai hyvistä ostokokemuksista. Olen käynyt ystävämyynneissään (tai siis taustafirmansa) ja kyllä sieltä saanut todella edullisesti vaatetta & asustetta. Viimeksi taisin ostaa yhden Hempelsin hatun hinnalla kasan vaatteita (eivät tosin olleet hienoimpia merkkivaatteita). Eli täällä tyytyväinen shoppailija!
Olen ostanut pikkumiehellemme niitä Timben suoralahkeisia gollarihousuja ja ne ovat Pompiissa 10-15e kalliimpia kuin muilla (eli tyyliin 46e, muualla 30-35e).
Myös kengissä huomattu tuo muutaman kympin " Pompii-lisä"
Joku mainitsi menon sillä olevan kuin Bam Bamissa aikoinaan, mutta kyllä heille tulee jatkuvasti uutta tavaraa - Bam Bamissa kun pyöri vaan vanha mallisto (siis loppuaikoina).
pitää tuollaista lastenvaateboutiqueta. Asiakaskunta on kuitenkin aikas pieni. Ikävää lukea mollausta. Itse jos ei jonkun liikkeen hintataso miellytä niin siirryn toiseen liikkeeseen. Toivottavasti Pompiilla asiakkaita piisaa. Kauniita vaatteita ja kenkiä siellä on. Ja mitä PamPamin loppuun tulee niin tietääkseni tärkein syy oli vakava sairaus mikä johti siihen että liike piti lopettaa. Sairaus mitä ei kukaan toivo itselleen.
...lastenvaatteiden myynti on haastavaa Suomessa, myönnetään. Mutta mutta, senpä takia kannattaa satsata palveluun. Itse äänestän jaloillaan eli menen sinne missä minuaa palvellaan. Kyllä voin pompiissa vaikka maksaa sen pompiin lisän jos saisin bonuksena hyvän palvelun.
Vielä joskus muutama vuosi sitten siellä oli ilo asioida ja ostin käytännössä kaiken pompiista, mutta nyt taso(palvelu) on laskenut vuosi vuodelta. Ja siksi olen siirtynyt muualle.
Ja kyllä jossain pahasti mättää kun on paljon tyytymättömiä. Sama oli bambamissa aikanaan.
Minusta on siksi nykyään ihana asioida esim. ziccossa. Hyvä esimerkki hyvästä palvelusta. Vaikka siellä ei olekaan kovin laaja valikoima, niin silti sieltä pyrin paljon ostamaan, ihanan kauppiaan takia.
Daisy ja don on toinen uusi tuttavuus, johon mielellään vielä palaan.
ja huomattiin, että ihmiset toivovat erilaisia asioita. Itse asiassa juttelin asiast aPompiin myyjän kanssa ja hänkin sanoi, että ei koskaan asioi liikkeissä joissa heti ovelta tykytetään tavaraa, vaan haluaa katsella rauhassa ja tätä samaa politiikkaa noudattaa Pompiissa.
Minusta on ihana kierrella kauppaa, käydä siellä vaikka kerran viikossa hipelöimässä, eikä silti tule sellaista oloa että olisi pakko ostaa, kuten monessa muussa liikkeessä. Ja aina olen apua saanut kun olen sitä pyytänyt. Minullekin on etsitty vaatteita aj kenkiä takahuoneesta. Mielelläni kaupassa asioin. En tietenkään ylimääräistä maksa, jos löydän saman tuoteen muualta halvemalla, niin toki hinta ratkaisee
...en minäkään tykkää, että tavaraa tyrkytetään vaan haluan rauhassa katsoa. Mutta pompiissa useimmiten palvelu on hieman välinpitämätöntä esim. myyjät ovat usein keskittyneitä keskusteluun, niin ettei asiakasta huomata saati tervehditä. Mutta ehkä se on sitten asiakkaasta kiinni, toiset saa parempaa palvelua kuin toiset :).
Mutta kyllä usein saa sielä epätoivon vimmalla penkoa jotain kasaa ja etsiä sopivaa kokoa eikä myyjä noteera mitenkään. Mielestäni palvelua on se, että kysyy " voinko auttaa" ei se, että asiakkaan pitää pyytää apua ja sitten autetaan.
Juuri tuo on outoa ja ärsyttävää, että vaikka kuinka esim. yrittää etsiä kokoa jostain vaatteesta tai kengistä, niin ikinä kukaan ei tule kysymään tarvitseeko apua. Ei edelleenkään vaikka viimeksi kysyin kokomitoituksesta myyjältä, jolla tosiaankin oli kauhean paljon tärkeitä paperehommia kesken tiskillä:/ Kai tuossa tilanteess edes olisi voinut kysyä mitä kokoa mahdolliseti haen...Kyllä minullekin on haettu jotain kenkiä takahuoneesta kun esillä ei ole ollut oikeaa kokoa, mutta joka kerta tosiaankin pitää erikseen käydä pyytämässä apua.
No, jokaisella (liikkeellä) on tietenkin oikeus valita asiakkaansa, mutta omien kokemusten mukaan, samoin kuin tämän palstan juttujen, Pompiilla ei vaan taida oikein olla varaa tällaiseen...ei ainakaan kauaa.
mm
Hintojen Pompii-lisästä voin tehdä vain arveluja, mistä johtuu, mutta Timberlandin osalta tiedän jotakin. Ostin nimittäin syksyllä kahdet Timben tyttöjen turkisvuoriset pitkät saappaat normaalihinnalla Kampin Timberlandista. Hinnat olivat monta kymppiä halvemmat per saapaspari Timben liikkeessä kuin Pompiissa, ja kun tätä sitten ihmettelin Timben myyjälle, hän kertoi syyn. Kampin Timberland tuo itse maahan kaiken myymänsä (en ole ihan varma vaatteiden osalta, mutta ainakin jalkineet) ja Pompii taas hankkii ne maahantuojalta. Pompiin hinnoissa on siis yhden välikäden osuus enemmän.
Muitten Pompiin tuotteiden hintoja välillä kyllä ihmettelen. Sen ymmärrän, että ulkomaiset nettikaupat myyvät halvemmalla, onhan niiden volyymit ihan toista luokkaa Keski-Euroopassa. Mutta miksi ne ovat kalliimpia kuin muissa suomalaisissa vaateliikkeissä? Saahan sitä hinnoitella vapaasti, mutta kannattaako myydä kalliimmalla? Pompiin takana oleva yritys on kuitenkin monen merkin maahantuoja ja sitä kautta menee useita merkkejä muille kaupoille, mm. Stockmannille.
Itse en millään halua maksaa samasta tuotteesta enemmän vain ostopaikan perusteella tai minkään muunkaan perusteella, jos muualta saa saman halvemmalla. Nykyään ostan ns. merkkivaatteita mieluiten netistä, alesta tai sitten viimeksi ison kasan Pompiin ystävämyynnistä, mm. tämän kevään mallikappaleita ostin jo viime syksynä kevättä ja kesää odottamaan. Ei ihan halvaksi tullut, mutta halvemmaksi kuin normaalihinnalla Pompiista kevään aikana. Miten järkevää sitten yrityksen kannalta on järjestää näitä ysmyjä, jos ne syövät tulevaa tulosta, en tiedä, mutta kunhan pohdiskelen.
ja varmaankin oli juuri nuo samaiset timberlandin kengät... Ostin ne Timberlandilta 65 eurolla täydellä hinnalla syksyllä ja ihmettelin Pompiin 119 euron hintaa.
Täydellä hinnalla en periaatteessa juuri tuon takia osta ja 50 % alestakin vain valikoiden...