Pompiin hintojen " pompii" lisä
Alku kaudesta jotain uutuuksia ostelin Pompiista ja nyt satuin käymään kilpailevissa kaupoissa ja tosi moni tuote on Pompiissa lähtöjään paljon kalliimpaa kuin muualla. Aivan paras oli Timberlandin tyttöjen talvikengät. Alkutalvesta ostin Pompiista ja makso karvan alta 120e nyt katselin samoja kenkiä Kampin Timberlandilla ja lähtöhinta oli 65e. Timbelläkin Kampissa on kaikki -50%, joten sieltä olisi saanut ihan kivaan hintaan kenkiä, jos olisi tarvinnut.
No juu tuo oli räikein esimerkki mikä nyt pisti silmään, mutta usein on kymppi/kaksi kalliimpaa kuin muualla. Ulkolaisiin nettikauppoihin verrattuna todella paljon kalliimpaa.
Kommentit (68)
Joten sen suhteen ei mitään valitettavaa. Taisin ostaa meidän neidillekin nuo samaiset Timben saappaat, onneksi myös heidän omasta myymälästä. Tuossa kohtaa sen hintaeron vielä ymmärtää.
Meinasin kirjoittaa tähän ketjuun tällä viikolla aikaisemmin, että olen saanut oikein " mulle sopivaa" palvelua Pompiissa eli olen saanut ihan rauhassa katsella ja mietiskellä eikä kukaan ole mitään tuputtanut. Jäi kuitenkin kirjoittamatta ja nyt kokemukset ovatkin aivan toista luokkaa, sillä totesin, että olenkin täysin huumorintajuton ihminen ja mieheni varsinkin. Olimme nimittäin siellä käymässä ja ilokseni löysin useita kenkiä, jotka sopivat todella ison jalan omaavalle kapeajalkaiselle esikoiselle. Olen pitkään moisia kenkiä etsiskellyt ja aika heikosti mistään löytänyt ja kuten varmaan täälläkin " puolet" ihmisistä tietää, niin heti kun vaan kunnollisia kenkiä löydän, niin nappaan mukaan - olenhan melkoinen kenkäfriikki. Isomman lisäksi löysin kahdet kivat kengät pienemmälle ja eittämättä olihan meillä melkoinen määrä kenkiä, kun kassalle siirryttiin, kun ostin talvikenkiä, välikausikenkiä ja kesäkengätkin löytyi (ja varmasti osansa oli myös sillä, että paikassa oli 70% ale kengistä, tosin olisin ostanut varmasti kalliimmallakin, sillä _niin_ hankalia on löytää tuolle esikoiselle kenkiä).
Ensimmäinen kommentti miehelleni kenkäpinnon nähdessään myyjällä oli kuitenkin: onneksi suljemme liikkeen kohta... eli ei ilmeisesti olisi ollut enää mitään intoa myydä kellekään mitään, eikä varsinkaan meille sellaista määrää kenkiä. Sitten kuitenkin myyjän kuulema vitsinä heittämä vitsi ei miehestäni ollut ihan vitsi: " missä kirpputorilla meinaatte nuo kengät myydä?" . Mieheni antoi palautetta, että tuommoinen on todella loukkaavaa käytöstä (olimmehan kenkiä ja niiden pohjallisia juuri esikoiselle sovitelleet hyvän tovin ja olin kysellyt pojalta, että kelpuuttaako kunkin kengän) johon myyjä tosiaan vakuutti että se oli vitsi. Kuin lepytelläkseen meitä, niin myyjä sitten jatkoi, että " no tämä on tämmöistä meidän myyjien sisäpiirihuumoria" (no, mutta eihän me olla myyjiä, me oltiin asiakkaita, kuten kaikki muutkin paikalla olleet, jotka taatusti näki mieheni ja myyjän keskustelun asiasta - olisikohan trokaamiskommentit voinut vaikka jättää työpäivän päätteeksi työkavereille eikä kohdistaa asiakkaille, jotka ostavat heiltä yli 200 euron edestä kenkiä?). Sitten myyjä vielä jatkoi, että " kanta-asiakasilloissakin me myyjien kanssa naureskellaan, että nuo ja nuokin myyvät taatusti ostoksensa eteenpäin" . Me ei olla oltu Pompiin kanta-asiakkaita, mutta täytyy sanoa, että jos meitä nyt pitivät ihan " maalta pöllähtäneinä trokari-juntteina" , niin kehtasivat siis kertoa meille ja koko kaupan sisällä olleille asiakkaille, että kanta-asiakkaistaan keskustelevat tuohon tyyliin selän takana.
Pomon nimi on tallessa ja häneen tullaan ottamaan kyllä yhteyttä ko. myyjästä. Pomo näytti tuossa Hesarin kuukausiliitteessä olevan esillä, en sitten tiedä, että ehkä heidän liikkeensä on vaan niin hieno, ettei meidän roposet heille kelpaa. Eittämättä teki mieli sanoa, että katsokaapas, kun meidän molemmilla pojilla oli sinne liikkeeseenkin saavuttaessa heiltä ostetut Timberlandin kengät jalassa, niin olisi saattaanut arvata, että me itsekin saatetaan niitä kenkiä käyttää...
Ja juuri kun tänään oli Kuukausiliitteessä se juttu, niin liikkeen myyjät käyttäytyvät noin asiattomasti! Aika pöyristyttävää!!! Miten se myyjä kehtasi... Toivottavasti asia menisi hänen esimiehensä tietoon.
myyjät päästelevät suustaan mitä sattuu.
Mutta kuten eräs ystäväni totesi asiaan " mitä muuta rättikaupan myyjiltä voi olettaa?" . Eikä siis ole tarkoitus yleistää tai loukata ketään mutta näinhän se vähän on. Harvoin siellä tiskin takana mitään ruudinkeksijöitä on.
Sillä yleensähän vaatekaupoissa työskentelee lisätöissä juuri opiskelijoita jotka rahoittavat opintonsa lisätöillä. Tai sitten itse omistajia ja eikä kai sitä ihan tumpelona vaatekauppaakaan pyöritetä? Aika erikoinen asenne, loukkaannuin ehkä siksi että itsekkin olen sitä nuorempana juuri opiskellessani tehnyt. Harva siitä elämäntyönään tekee ja löytyyhän tietenkin joka alalta ihmisiä moneeen junaan.
Tuo melban miehen saama kohtelu oli kyllä jo törkeyden huippu. Kannattaa todellakin jättää palautetta.
Mutta esim. tähän ketjuun viitaten, kyse ei nyt ole opiskelijatytöistä.
Että ihan lepo vaan.
Joo, ei ollut kyseessä mikään opiskelijatyttö vaan liikkeessä paikalla olleista myyjistä kuulema vanhin (siis varmaan firmassa pisimpään töissä ollut).
Enkä ota nyt kantaa, että oliko ko. myyjä ruudinkeksijä tai ei, sillä minusta sillä ei taas ole hyvän käytöksen kanssa mitään tekemistä.
Eli jos kyse olisi parikymppisestä opiskelijasta, niin laittaisin sen kokemattomuuden piikkiin, mutta kolmevitoselta vakimyyjältä (onko sitten myymälävastaava tahi ei) niin tuollainen käytös " ikätasoista" , varsinkin kun tuo Melban kokemus ei ole ainutkertainen.
No, satuin olemaan ko. liikkeessä minäkin kun miesasiakas veti herneen nenään kassalla. Kaverilla oli tosiaan pinossa ainakin kahdeksan paria niitä -70 % kenkiä ja yksi pikkupoika seisoi vieressä. Tuskin siitä pahemmin jäi katetta kaupalle... Liike oli aika täynnä asiakkaita juuri ennen sulkemista ja koska alekengät oli melkein loppu, luulen että päivä oli ollut melkoinen myyjillekin.
Kuulin keskustelun kassalla ja siinä oli se vain yksi lause, josta kaveri raivostui kun myyjä tarkisti sen jättipinon alekenkiä läpi (ei mahtuneet siihen kassapöydälle), tyyliin " missäs kirpparilla näitä myydään" , tajusin kyllä vitsiksi, mutta hieman huonoksi. Mutta tosiaan, siltä se minustakin näytti, tavaraa menossa jälleenmyyntiin... en nähnyt, että kenkiä olisi sovitettu mukana olevalle lapselle... ja joku naisihminen niitä sieltä alehyllystä oli haalinut pinoina aika nopeaan tahtiin ja muutama muu ostaja taisi jäädä kakkoseksi yritettyään koskea samoja kenkälaatikoita.
Myyjä pyyteli vuolaasti anteeksi ja oli hyvin asiallinen siitä eteenpäin, mutta olisi kai pitänyt nuolla kengätkin että kaveri olisi ollut tyytyväinen. Sellaista uhkaavalla sävyllä esitettyä vinkunaa on ikävä kuunnella kassajonossa sulkemisaikaan yhtään enempää kuin on pakko, sorry vaan. Joten minun sympatiani siirtyivät tilanteen edetessä kyllä myyjän puolelle, oli niin takakireä miesasikas että huh huh. Pikkupoika pääsi toivottavasti sinne hampurilaiselle, mihin toivoi pääsevänsä.
Itse en erityisemmin nauti palveluammattien ihmisten höykyttämisestä, koska virheitä sattuu meille kaikille, mutta kukin tyylillään. Ja ihan oikeasti, kuka tarvitsee kerralla noin kahdeksan paria lasten kenkiä? Kai niitä alelöytöjä voisi muillekin lapsille jättää?
Mutta OT kysyn, että menetkö noissa pienissä putiikeissa ominpäin sovittamaan esim. kenkiä?
Pompiissa minusta tuntuu, että eihän siellä oli kuin malliparit ja kaikki koot on vielä kenkälaatikoissa/osa varastossa. Tai oliko nyt loppualessa sitten jo kaikki valmiiksi avattuna? No, joka tapauksessa noissa pienissä liikkeissä menen mielelläni myyjältä kysyä " lupaa" ja apua sovitukseen, enkä lähde ominpäin penkomaan.
Samoin kyllä vaatteissakin, kun näkee siistissä pinossa vaikka neuleita, niin kysyn mieluummin, muistavatko, löytyykö kokoa 6 tai mitä etsinkin.
Eli en ole missään liikkeessä tuntenut silti, että on pakko ostaa, mutta noissa pienissä liikkeissä kyllä koen olevani sen verran tilivelvollinen aikeistani, että usein sisääntullessa jo sanon, mitä olen etsimässä tai jos olen vain katselemassa, sanon kyllä senkin, että tulin katsomaan, olisiko heillä jotain meille sopivaa.
Jos olisin itse kauppias, niin kalsa fiilis minulle tulisi niistä asiakkaista, jotka tulee sisään tervehtimättä, pyörittää valikoiman mitään kommentoimatta ja niinikään lähtee pois sanomatta kiitos hei. Silloin miettisin, että toimiko hälyttimet. Siitä, jos joku ostaisi loppualesta vaikka puolikauppaa, enkä kyllä suuttuisi, koska ei he alle sisäänostohinnan myy!
Mikäli ei osaa asiallisesti asiakasta palvella, olisi parempi pitää suunsa kiinni! Enintään jos kaupassa olisi lukenut " ei jälleenmyyjille" , voisi hän kysyä ASIALLISESTI, että tulevatko kengät omaan käyttöön.
Enpäs viitsi nokkaani tuohon puljuun enää laittaa..
Ja ihan oikeasti, kuka tarvitsee kerralla noin kahdeksan paria lasten kenkiä? Kai niitä alelöytöjä voisi muillekin lapsille jättää?
[/quote]
Eiköhän se kauppa ole vaan onnellinen että pääsee vanhasta mallistosta eroon. Mielummin myy jollekin koko satsin kerralla kun yksitellen ajan kanssa. Aikalailla ne aleeseen jääneet vaatteet on olleet kauppiaalle " hukkaostoja" .
Ja minä ainakin ostan kenkiä aina hurjia määriä ihan huvikseni, tosin kolmelle pojalle, mutta saatan kantaa kaksi kassillista kenkiä kotiin kun sopivia (merkki, malli, hinta) kohdalle osuu.
Myyjän käytöstä ei voi puolustella. Mitä se edes myyjälle kuuluu minne kengät päätyvät, pitäisi vaan olla tyytyväinen että saa pois hyllyiltä. Sääli että Pompiissa on näin, itse pidän liikkeestä valikoiman ja tuputtamattomuuden vuoksi ja säännöllisesti onkin tullut vierailtua.
Aurinkoisin terveisin
Leman
Nahkakenkienhän pitäisi antaa levätä päivä eli periaatteessa lapsikin tarvitsisi kahdet nahkakengät. Sitä paitsi lasten kengillä on silloin tällöin tapana kastua. Timberlandit on kyllä sen hintaisia, etten raatsi niihin investoida edes 70% alessa. Ja koska eteisessä on aika ahdasta, lapsilla on vain yhdet tai kahdet talvikengät + kumisaappaat.
Onko hamstrauksesta kateellisille koskaan käynyt mielessä, että Suomesta löytyy myös suurperheitä ja perheitä joissa on kaksosia tai kolmosia. Itse teen lasten vaateostokset lähes yksinomaan alennusmyynneistä periaatteella ostan sitten enemmän, jos oikein edullisesti löydän. Kassalla tulee aika usein epämukava olo ison vaatepinon kanssa....ja väkisinkin tarve selitellä, että meillä on viisi lasta tai kaksoset tulossa. Ykköskaksoset käyttää vielä tismalleen samankokoisia vaatteita ja tulokkaat on eri sukupuolta kuin aikaisemmat lapset. Ja pyykkiä meillä pestään vain kerran viikossa.
Palveluammatissa tulee tietää mitä voi sanoa ja mitä ei. Ja kysehän tässä ei ollut " palvelualojen ihmisten höykyyttämisestä" , vaan yksittäisestä tapauksesta. Tämä myyjä teki virheen (typerän sellaisen) ja siitä huomauttaminen on asiallista.
Veikö Melba haluamasi kengät, vai mitä vikiset ;)))) Mitä se on sinulta pois, jos toiset ostaa kenkiä useammankin parin. Itse en jaksaisi olla noin pikkumainen, että syynäisin toisten ostoksia - hoh!
siili2:
Myyjä pyyteli vuolaasti anteeksi ja oli hyvin asiallinen siitä eteenpäin, mutta olisi kai pitänyt nuolla kengätkin että kaveri olisi ollut tyytyväinen. Sellaista uhkaavalla sävyllä esitettyä vinkunaa on ikävä kuunnella kassajonossa sulkemisaikaan yhtään enempää kuin on pakko, sorry vaan. Joten minun sympatiani siirtyivät tilanteen edetessä kyllä myyjän puolelle, oli niin takakireä miesasikas että huh huh. Pikkupoika pääsi toivottavasti sinne hampurilaiselle, mihin toivoi pääsevänsä.
Itse en erityisemmin nauti palveluammattien ihmisten höykyttämisestä, koska virheitä sattuu meille kaikille, mutta kukin tyylillään. Ja ihan oikeasti, kuka tarvitsee kerralla noin kahdeksan paria lasten kenkiä? Kai niitä alelöytöjä voisi muillekin lapsille jättää?
Tuon Melban kerjoituksen luettuani, myyjän tokaisu oli varmasti asiaton, mutta huonoa käytöstä on kyllä ruveta asiasta rähisemäänkin. En ole koskaan ymmärtänyt ja tunnen aina suurta myötähäpeää kun ihmiset rähisevät julkisesti kuitenkin aikas pikkuasioista. Luulisi että kohtelias anteeksipyyntö riittäisi aikuisten välisessä asioinnissa. Enkä kyllä haluaisi lasteni joutuvan todistamaan kun isä kiukuttelee kaupan myyjälle. Käytöstapoja kaikille peliin!
Mikään pakko sinne kauppaan ei tietenkään ole mennä, jos ei halua, jääpähän mulle lisää ostettavaa aleista:)
ynnissä. Kerrankin me löydettiin tälläinen kasa kerralla." Englanniksi tuota sanotaan small talkiksi, suomeksi kai joutavan puhumiseksi? =)
Tai onko jonkun mielestä myyjät jotenkin alempiarvoista väkeä, että riittää, kun pukkaa ostokset kassalle ja odottaa, että sanovat paljonko maksaa?
Ei sillä, että jonossa tarvii käydä läpi koko elämäänsä.
Ja tämä EI suoranaisesti liity tuohon Pompiin tapahtumaan, jos myyjä vastaanottaa tuolla kirppiskommentilla ennenkuin on ehtinyt sanoa mitään, niin huh huh.
Mutta ylipäänsä, onko jollekin sisään mennessä ylivoimaista sanoa päivää ja sovittamaan mennessä, että saako sovittaa? Itsestäänselvyyksiä, mutta kun ei noita peruskäytöstapojakaan tunnu aina kaikilta löytyvän...
antoi palauteta myyjälle, ja täytyy kyllä sanoa että sympatiat eivät ole ainakaan tämän asiakkaan puolella....
Käytöstavat täytyy omata vaikka ostaisi sata paria kenkiä!
ja yllättäen asiat ei aina mene niin kuin joku on kertonut. Taisi tällä kertaa kalahtaa osittain Melban nilkkaan nuo jutut.
En ole ikinä ymmärtänyt aikuisia ihmisiä, jotka eivät osaa käyttäytyä julkisesti. Olisin vajonnut nolona nurkkaan, jos minun mieheni olisi rähissyt kassalla muiden ihmisten kuullen, enkä tosiaankaan olisi kehdannut tulla tänne sitä kertomaan.
Peräänkuulutan minäkin käytöstapoja.
Mieheltäni löytyy yleensä kyllä roppakaupalla hyviä käytöstapoja, mutta eittämättä, jos myyjän ensimmäinen kommentti on ostokset nähtyään, että " onpa hyvä, että suljemme kohta" , niin ei siinä paljon tee mieli ruveta ylimääräisiä juttelemaan - onhan myyjä tehnyt varsin tiettäväksi, että haluaisi tästä asiakkaasta eroon.
Mieheni kyllä loukkaantui/suuttui tuosta kirpputori kommentista - varsinkin kun se ei oltu edes esitetty muotoon, että meinaatteko viedä vaan _mille kirpputorille viette_. Ehkä hänellä ei vaan huumorintaju riittänyt siinä kohtaa ja toisaalta minusta se on juuri myyjän ammattitaitoa ettei lauo asiakkaille sellaisia vitsejä, joista toiset voi loukkaantua - eihän he voi tietää minkälainen huumorintaju kullakin asiakkaalla on. Itse en samaista määrää loukkaantumista asiasta saanut, mutta eihän sitä kommenttia minulle suoraan kohdistettukaan, vaikka eittämättä minähän sen kenkäpinon oston takana olin. Mutta sitten kun myyjä lähti vielä kertomaan, että miten heillä on tapana naureskella myyjien kesken kanta-asiakasilloissa kanta-asiakkaille selän takana, niin minä huomasin, että loukkaannuin todella kanta-asiakkaiden puolesta. Eli selittely paljasti sen, että tapauksemme ei siis ollut ainut ja huonon päivän tapaturma vaan ihan yleinen käytäntö ko. myyjällä.
Ja mitä tuohon kenkien ostamiseen tulee, niin kyllä meillä vaan pojalla voi olla monet monetuiset kengät jopa samaa kautta kohti - nytkin on kolmet talvikengät kotona, yhdet kakkosasunnolla ja yhdet isän luona ja ei tunnu yhtään liialta, joten jos ostaa kenkiä talveen, välikauteen ja kesään, niin tuommoinen määrä kahdelle pojalle ei ole meillä isokaan. Sen voin sanoa, että ikäväähän se on, että jos jollekin ei nyt meidän takia riittänyt kenkiä - mutta olihan siellä moni nainen ostamassa itselleen kenkiä, joten ei ihme, että on vaikea löytää kapeajalkaisille lapsille kenkiä. Lapselle kun taas naisten kengät voi olla liian leveitä eikä välttämättä ekaluokkalainen poika naisten kengistä niin välitäkään. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jokainen saa ostaa kenkiä ja ihan kelle vaan ja käyttää noita vettä pitäviä kenkiä vaikka kukkamaljakkona ;-) En voi sille mitään, että jos näen vaikka kaupassakin yhden päiväystuoteena olevan jauhelihapakkauksen -50%, niin en sitä ostaessani osaa ajatella, että jonkun toisen lapsiperheen makaronilaatikko jää sitten tekemättä.
Niin ja mitä siihen sovitteluun tulee, niin poika sovitteli kenkiä astumalla pohjallisten päälle - lestit kun oli meille tuttuja, niin se riitti sovitukseksi, että näki, että kengät on sopivaa tai reilua kokoa.
sananen kuitenkin BamBamin tapauksesta. Sairaus on sinänsä yksi asia (josta en tiedä mitään), mutta MAKSAMATTOMAT VEROT ovat aivan toinen ja tässä tapauksessa ratkaiseva seikka.