Pompiin hintojen " pompii" lisä
Alku kaudesta jotain uutuuksia ostelin Pompiista ja nyt satuin käymään kilpailevissa kaupoissa ja tosi moni tuote on Pompiissa lähtöjään paljon kalliimpaa kuin muualla. Aivan paras oli Timberlandin tyttöjen talvikengät. Alkutalvesta ostin Pompiista ja makso karvan alta 120e nyt katselin samoja kenkiä Kampin Timberlandilla ja lähtöhinta oli 65e. Timbelläkin Kampissa on kaikki -50%, joten sieltä olisi saanut ihan kivaan hintaan kenkiä, jos olisi tarvinnut.
No juu tuo oli räikein esimerkki mikä nyt pisti silmään, mutta usein on kymppi/kaksi kalliimpaa kuin muualla. Ulkolaisiin nettikauppoihin verrattuna todella paljon kalliimpaa.
Kommentit (68)
Ja toinen ihmetyttävä asia on nämä uudet nimimerkit täällä Pompiita puolustamassa..." kun olivat paikalla" hmmmmm.... Olisikohan kyseinen myyjä ystävineen asialla ;)
Voisinhan minäkin kirjottaa, että " juu, olin siinä jonossa ja myyjä oli todella asiaton jne.jne." Vaikka tosiasiassa en tuolla ollutkaan.
Ja jos kyseessä oli sellainen vaaleahiuksinen myyjä, niin uskon nuo kommentit hänestä kyllä :( Itselläni on hieman samantapainen kokemus hänen " huumoristaan" .
kukahuijaa:
ja yllättäen asiat ei aina mene niin kuin joku on kertonut. Taisi tällä kertaa kalahtaa osittain Melban nilkkaan nuo jutut.En ole ikinä ymmärtänyt aikuisia ihmisiä, jotka eivät osaa käyttäytyä julkisesti. Olisin vajonnut nolona nurkkaan, jos minun mieheni olisi rähissyt kassalla muiden ihmisten kuullen, enkä tosiaankaan olisi kehdannut tulla tänne sitä kertomaan.
Peräänkuulutan minäkin käytöstapoja.
Vaikka en täällä vakkarina joka päivä pyörikkään!
Ja toinen ihmetyttävä asia on nämä uudet nimimerkit täällä Pompiita puolustamassa..." kun olivat paikalla" hmmmmm.... Olisikohan kyseinen myyjä ystävineen asialla ;)
Voisinhan minäkin kirjottaa, että " juu, olin siinä jonossa ja myyjä oli todella asiaton jne.jne." Vaikka tosiasiassa en tuolla ollutkaan.
Ja jos kyseessä oli sellainen vaaleahiuksinen myyjä, niin uskon nuo kommentit hänestä kyllä :( Itselläni on hieman samantapainen kokemus hänen " huumoristaan" .
kukahuijaa:
ja yllättäen asiat ei aina mene niin kuin joku on kertonut. Taisi tällä kertaa kalahtaa osittain Melban nilkkaan nuo jutut.En ole ikinä ymmärtänyt aikuisia ihmisiä, jotka eivät osaa käyttäytyä julkisesti. Olisin vajonnut nolona nurkkaan, jos minun mieheni olisi rähissyt kassalla muiden ihmisten kuullen, enkä tosiaankaan olisi kehdannut tulla tänne sitä kertomaan.
Peräänkuulutan minäkin käytöstapoja.
että en myöskään työskentele pompiissa enkä kaveeraa omistajan /myyjien kanssa, satuimpa vaan paikalle tämän episodin ajaksi ja halusin täällä esittää eriävän mielipiteeni!
Mielestäni minun ei tarvitse valehdella täällä jonkun toisen ihmisen puolesta varsinkaan sellaisen jonka oma käytös ei välttämättä ollut siitä parhaasta päästä (tässä tapauksessa siis kyseessä olevan miesasiakkaan)
Te muut saatte mielestäni olla sitä mieltä että myyjän palvelu oli todella tökeröä ja törkeää ja minä saan pitää oman mielipiteeni asiakkaan käytöksestä myyjää kohtaan, ilman että leimataan ko. liikkeen myyjäksi, itsekkään spekuloi melban kanssa samaa mieltä olleiden motiiveja.
Tämä on keskustelu palsta ja täällä on oikeus myös toisenlaisiin mielipiteisiin!
... ja olisin tuollaista kohtelua saaneena varmasti avannut suuni, ihan kuten Melban mieskin teki. Pitäisikö sitä vain kantaa kassikaupalla rahaa likkeeseen ja kuunnella vielä kaupan päälle haukkumista ja mollaamista muiden asiakkaiden kuullen :-O !
kukahuijaa:
En ole ikinä ymmärtänyt aikuisia ihmisiä, jotka eivät osaa käyttäytyä julkisesti. Olisin vajonnut nolona nurkkaan, jos minun mieheni olisi rähissyt kassalla muiden ihmisten kuullen, enkä tosiaankaan olisi kehdannut tulla tänne sitä kertomaan.
kukahuijaa-nimimerkki taitaa tosiaankin olla liikkeen työntekijä...
en haluaisi jonottaa kuuntelemassa kinasteluja. Kiitos kysymästä, sain ostettua lopulta mitä halusin ennenkuin kauppa meni kiinni, ei siinä mitään, mutta jouduin minäkin kuuntelemaan ärtynytttä äijää, vaikkei minulla siihen mitään osuutta ollutkaan.
Joten olen edelleen sitä mieltä, että kumpikaan osapuoli ei Pompiissa käyttäytynyt kovin edustavasti. Ei myyjä joka aloitti, eikä ostaja joka ärsyyntyi tosi äkäiseksi kirppis-lauseesta. Kaveri oli tosiaan äkäinen, ei mitään kivaa kuultavaa ja sen kuulivat kaikki. En usko että lapsi vieressä erityisemmin nautti tilanteesta, kun pyyteli päästä hampurilaiselle; eihän sellaista keskustelua ja siihen äänensyvyyn ole kiva kuunnella aikuisestakaan.
Ja eivät mielestäni naureskelleet kantiksille, vaan jotenkin niin että " meillä on tapana kanta-asiakkaiden kanssa vitsailla tällä tavoin" kuului osana siihen anteeksipyyntö-selitykseen jonka kuulin myyjän esittävän sille hermostuneelle ostajalle. Näin ainakin minä kuulin sivusta, ja liikehän on pieni joten siellä kaikki kyllä kuulivat (halusivat tai eivät) kun mies ärtyneenä esitti kommenttinsa myyjän lauseesta.
Joten molemmat tahot voisivat kyllä pyytää anteeksi pahantuulisuuttaan, siinä oli small-talk tosiaan hukassa ja pahasti. Myyjä yritti sitten paikata, mutta tilanne oli jo mennyt molempien käsistä. Suomessa tuo palautteenanto on kai yleisesti on/off-laatua, joko ollaan hiljaa tai sitten tosi äkäisiä.
Esitetyn teatterikappaleen nimeksi voisi laittaa: alehöyryjen päästö. En suosittele kenellekään ko. esitystä, sekä viihdearvo että taiteellinen vaikutelma on huono, samoin tunnelma. Jotain pedagogista sisältöä siitä ehkä voi löytää.
entinen alkoi olla jo liian moneen kertaan tunnistettu:) Olen siis palstaillut täällä vuosikausia vanhalla nimimerkillä.
Ajatukseni vaan oli se, että ei ehkä ihan aina kannata uskoa kaikkea mitä joku kirjoittaa, Melba kirjoitti toki oman näkemyksensä asiasta, mutta sehän ei välttämättä ole se oikea. Eikä hän kyllä tuossa omassa " puolustuspuheenvuorossaankaan" sanallakaan viitannut niihin epäilyihin, että mieskin olisi hieman ylireagoinut.
Mitä kanta-asiakkaisiin tulee, niin ei ollut varmaan ihan asiallista niistäkään kertoa, mutta toisaalta kai kaikki myöntävät, että lähes joka työpaikalla käytetään aika hurttia huumoria asiakkaista.
Itse olen ollut töissä niin päiväkodeissa kuin koulussakin ja kyllä siellä henkilökunnan kesken puhutaan asiakasperheistä sillä tavalla, että ei tosiaankaan ole tarkoitettu asiakkaiden korville.
pointti kai oli se, että jos sinua kohtaan käyttäydytään huonosti, niin oikeuttaako se sinua käyttäytymään samalla tavalla. Vai olisiko viisaampi se joka osaa lopettaa. Ja varsinkin jos oma lapsi on kuulemassa, toivoisin ettei hänen täytyisi tällaista todistaa. Et kai opeta lapsellesi, että jos kaveri lyö, saat lyödä takaisin. ja kyse oli vielä aikuisista. Luulisi tosiaan myyjän anteeksipyynnön riittäneen rauhoittamaan tilanne, varsinkin kun tuon tokaisun voi kyllä ajatella vitsiksi.
reagoida ja ymmärrän hyvin jos siinä tilassa tulee kilahdus ja ylireagointia. Maksavana asiakkaana sitä kuvittelee saavansa hyvää palvelua ja myyjän olevan lähinnä iloinen kun saa kassaan rahaa ja hyllyjä tyhjäksi. Tuskin hyvää hyvyttään siellä alennusmyyntejään pitävät..? Ei varmasti tunnu hyvältä tulla nolatuksi muiden asiakkaiden edessä joten täydet sympatiat Melballe ja hänen miehelleen.
että mitä myyjä tarkoitti sillä " onneksi suljetaan kohta!" -kommentillaan? Tarkoittiko, että jos aukioloaikaa olisi pidempään, ostaisitte heiltä vaatteita vielä enemmän (joka olisi kamalaa...)?
Jos niillä siellä on jotain sitä vastaan että ihmiset ostaa monta paria alekenkiä kerralla, niin pitäköön kenkänsä. Tai laittakoon vaikka itse huuto.nettiin :) !
Olen tykännyt käydä pompiissa, mutta en sieltä mitään muuta kuin kenkiä koskaan hanki, merkit ei ole mun/meidän lapsien tyylisiä ollenkaan, VDT:n ulkoasuja lukuunottamatta. Ja hinnatkin on ihan liian kovia vielä 70 % alennuksillakin.
En ole huomannut hintaeroja muihin pikkuliikkeisiin nähden, mutta toisaalta en niitä vaatteita niin ole koskaan katsellutkaan.
Onpa todella noloa ja asiatonta luoda uusi nimimerkki kukahuijaa, että pääsee " tölväisemään" _nimettömänä_ toista täällä palstalla vakituisemmin kirjoittelevaa!?
On se kyllä ihme juttu, mitä aikuiset (?) ihmiset tekevätkään ilahduttaakseen itseään.. No huvinsa kullakin.
eli en tosiaankaan tätä keskustelua varten:)
ja tietääkseni 36-vuotias on aikuinen.
Ei ollut niinkään tarkoitus tölväistä vaan osoittaa se, että asioilla on aina kaksi puolta, kuten tässäkin keskustelussa on hyvin käynyt ilmi. melba sanoo toista ja kahdella paikalla olijalla on asiasta hieman erilainen näkemys.
Sillä mitä mieltä minä tai kukaan muukaan on, ei ole loppujen lopuksi mitään merkitystä, kukin saa käyttäytyä niin kuin haluaa. Mutta ei se tee huonosta käytöksestä sallittua vaikka toinen niin käyttäytyisikin. Vai?
Sillä logiikalla minulla olisi oikeus rähjätä kaikille jotka minua vahingossa tönäisevät tms. tosin löytyyhän niitäkin ihmisiä jotka niin tekevät. En vain halua sellaista mallia omille lapsilleni opettaa.
Koska minulla ei ole nimetöntä sähköpostiosoitetta alkoi tuo vanha nimimerkki olla useiden muille hakemieni vaatteiden ym. juttujen takia jo turhan monen tutun ja tuntemattoman tiedossa.
Voin toki kirjoittaa omalla nimellänikin, ei mielipiteeni siitä muutu, mutta silloin toivon samaa avoimuutta muiltakin ja se ei kai tämän palstan luonteeseen kuulu?
Siis miksi tosi usein tämän palstan keskusteluissa törmää samaan mihin tässäkin ketjussa eli muiden kuin palstan vakkarien ei toivota kommentoivan mihinkään. Ei ymmärrä ei. Mikä ihmeen viestikiintiö täällä muka on, joka pitää ylittyä ennen kuin saa luvan avata suunsa?
mutta aikaisempi sanattomuus vain pistää epäilemään, että onko nimerkki luotu juuri kyseistä keskutelua varten ja että onko kirjoittaja luonut monta nimimerkkiä samaan keskusteluun.
matomatal@:
Siis miksi tosi usein tämän palstan keskusteluissa törmää samaan mihin tässäkin ketjussa eli muiden kuin palstan vakkarien ei toivota kommentoivan mihinkään. Ei ymmärrä ei. Mikä ihmeen viestikiintiö täällä muka on, joka pitää ylittyä ennen kuin saa luvan avata suunsa?
Tämä kukahuijaa on täältä kyllä entuudestaan tuttu - hän on hyökännyt minua kohtaan ennenkin. Mutta kun täällä kirjoittelee paljon ja näkyvällä nimimerkillä, niin on varsin ymmärrettävää, että jää joidenkin silmätikuksi, tiedän että joku on jopa innostunut minun kirjoituksiani printtaamaan talteen (eikä siksi, että ne olisivat niin loistavia vaan että saisi niille myöhemmin naureskella ;-) - ne kirjoitukset tosin liittyivät talousasioihin eikä tämän osaston kirjoituksiin.
Joo, mutta mitä tuohon mieheni käytökseen tulee, niin minulla ei siihen toki ole osaa eikä arpaa ja siksi en mielelläni lähde kommentoimaan sitä, mutta kun sitä nyt ihan selvästi kaivataan, niin voinen sanoa, että kyllä mieheni äänestä/äänenkäytöstä kuulsi selvästi syvä loukkaantuminen ja suuttumus. Mitään asiatonta hän ei kuitenkaan missään vaiheessa sanonut vaan hän vain kysyi sen kirpputorikommentin jälkeen, että " anteeksi, mitä sanoitte" ja sanoi myös, että " minun mielestäni tuommoinen on todella törkeää käytöstä asiakasta kohtaan" ja pyysi itselleen myyjän nimen ja omistajan yhteystiedot. Mihinkään loukkaavaan kielenkäyttöön mieheni ei siis syyllistynyt ainakaan minun kuullakseni, eikä aiheettomiin syytöksiin, toisin kuin myyjä. Toki kaupan ilmapiiri muuttui siinä taatusti, mutta se muuttui kyllä siitä myyjän kommentista alkaen, ei siitä, että mieheni olisi mitään sitä ennen sanonut.
Itse kyllä pyrin aina olemaan ystävällinen, mutta annan myös herkästi palautetta, jos esim. kaupan myyjä käyttäytyy hänelle sopimattomalla tavalla. En tiedä onko meidän suomalaiset sitten kasvatettu nielemään kaikki v*mäinen käytös?
Asiakas kuitenkin määrää jaloillaan, jos saan jossain paikassa huonoa palvelua, niin luultavasti en siihen paikkaan enää astu tai annan palautetta. Miten muuten sitä asiakaspalvelua kehitettäisiin, jos palautetta ei anneta? Toki annan palautetta myös silloin, jos palvelu on ollut hyvää. Niin ja aina tervehdin kun kaupassa käyn.
Tässä tapauksessa myyjän kommentti on ollut täysin asiaton ja lisäselittely vielä huonompi. Suomessa yhdelläkään lastenvaateliikkeellä ei ole varaa valita asiakkaitaan olemalla tyly ei-miellyttäville asiakkaille.
Kukatahansa joka uskaltaa " puolustaa" itseään olisi varmasti reagoinut myyjän kommentiin kirpputorille viemisestä ? Eihän sellainen todellakaan sovi myyjän sanoa kenellekkään ostajalle ? Vaikka ostaisi kaupan tyhkäksi.Eihän tuotteissa ollut osto rajoitusta ?
mutta kuninkaallekin kuuluvat käytöstavat. Koska en itse ollut paikalla, en voi ottaa kantaa tilanteeseen. Totean vain, että huonoon asiakaspalveluun voi vastata ainakin kahdella tavalla; räyhäämällä tai korrektisti. Reagoida toki saa, mutta se joka nousee tilanteen yläpuolelle (varsinkin lasten mukana ollessa), on todellinen voittaja.
Kaikki lienevät samaa mieltä siitä, että myyjä käyttäytyi tökerösti.
Mutta eihän tarvitse vaipua toisen tasolle tai vielä siitä alemmas. Paremman lopputuloksen saa käyttäytymällä korrektisti vaikka antaisikin negatiivista palautetta. Tuossa kuvitellussa tilanteessa on kaksi moukkaa tapelleet keskenään ja uskottavuus kummallakin nollassa.
Outoa käytöstä myyjältä,mitä se myyjälle kuuluu kuinka paljon asiakas
ostaa.Luulisi että ko. liikkeessä panostetaan juuri palveluun...
Ei todellakaan ollut asiallista käytöstä,olisin itsekin ihmetellyt tuollaista käytöstä ja saattanut jättää jopa kengät ostamatta.