Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi suurin syy K- ja S-ryhmän kalliimpiin hintoihin t. Työntekijä

Vierailija
19.01.2015 |

Lidl pystyy myymään tavaraa halvalla verrattain pienen valikoiman takia, jolloin hävikkiä jää vähän kun kaupassa myydään varmasti kaupaksi menevää tavaraa, täten vähän hävikkiä. Lidleissä myös vähemmän työntekijöitä, tuotteet myydään suoraan jopa lavassa, jolloin säästetään muutaman työntekijän hinta ja säästöä on taas tuhansia kuukaudessa/per kauppa.

Kun taasen K- ja S-ryhmässä tuotteita on kymmeniä tuhansia, joista oikeasti yllättävän suuri osa menee vanhaksi, jolloin menetetyt tulot on revittävä katteesta. Meillä K-kaupassa palvellaan asiakasta ja otetaan valikoimiin heidän toivomia tuotteita, esimerkiksi pari viikkoa sitten tilasin YHDEN asiakkaan pyynnöstä koivun mahlaa ja toiselle jotain pehmisraaka-ainetta. Lähes aina näistä erikoistuotteista jopa suurin osa menee hävikkiin, kun asiakas ostaa yhden tuotteen siitä vähittäismyyntierästä joka meidän pitää tilata saadaksemme tuotetta hyllyyn, ei niitä yksitellen tilailla. Tällä tavoin saamme asiakkaan toiveet täytettyä, hän on tyytyväinen ja jatkaa asioimista kaupassamme. Ja näitä erikseen tilattavaa tuotteita asiakkaiden pyynnöstä on paljon!

Ja vielä yksi suuri syy on kiinteistöjen jne rakennuttaminen. S-ryhmä laski hintojaan ja jätti viimevuonna investoinnit alle puoleen entisestä, jolloin katteet voivat olla hieman pienemmät. Lidl rakentaa muutaman kaupan sillointällöin, eli investoinnit satoja miljoonia pienempiä kuin K ja S-ketjuilla

Tässä teille selvennykseksi vähän syitä kauppojen hintaeroihin, toivottavasti ymmärrätte :) Minulle aivan sama käyttekö Lidlissä, prismassa tai vaikka Stockan herkussa, mutta välillä vaan ärsyttää kun syytetään lidliä kalliimpia hintoja ahneudesta. Varmaan kävisin itsekin perusruokaostoksilla Lidlissä jos en saisi 20% henkilökunta-alennusta työpaikaltani, ja sitten erikoisemmat tuotteet noukkisin hypermarketeista :)

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappalejako ei tainnut toimia? Hiton mobiili-AV, korjatkaa jo...

Vierailija
2/64 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ihmiset lukevat tämän ja tajuavat sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän homeiset ja vanhat tuotteet on itse asiassa se syy miksi käyn lidlissa ja kauppahallissa ostoksilla, en koskaan s- ja k-kaupoissa.

Lidlissa on tuon niiden systeemin takia aina kaikki huipputuoretta.

Teidän systeemissa ja homeisen tavaran myynnissä, sekä tavaroiden pyörittämisessä keskusvarastojen kautta ei ole mitään järkeä, jos ei sitten erikseen halua ikivanhoja kasviksia ja hedelmiä.

Vierailija
4/64 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no tuota kannattaisiko muuttaa systeemiä?

Vierailija
5/64 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidukassa ehkä kuntouttavampaa (fys.) työtoimintaa = juoksua.

Vierailija
6/64 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua maksaa jonkun urvelon koivunmahlatilauksista! Lopettakaa tuollainen hyysääminen jos se vielä tulee muiden maksettavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/64 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:29"]Teidän homeiset ja vanhat tuotteet on itse asiassa se syy miksi käyn lidlissa ja kauppahallissa ostoksilla, en koskaan s- ja k-kaupoissa.

Lidlissa on tuon niiden systeemin takia aina kaikki huipputuoretta.

Teidän systeemissa ja homeisen tavaran myynnissä, sekä tavaroiden pyörittämisessä keskusvarastojen kautta ei ole mitään järkeä, jos ei sitten erikseen halua ikivanhoja kasviksia ja hedelmiä.
[/quote]

Meillä tarkistetaan parasta ennen ja viimeiset käyttöpäivät joka aamu, sekä oman leipomon leivät on aina saman päivän aikana tehtyjä, toisin kuin Lidlin paistopisteen kuukausia pakastetut herkut :)
Ainahan kuitenkin virheitä sattuu, valitettavaa että sinun kohdallesi on monesti osunut vanha tuote :(

Vierailija
8/64 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te oikeasti haluaisitte muuttaa kaikki kaupat samanlaisiksi kuin Lidl? Mitään erikoisempaa ei olisi valikomissa? Asiakkailla ei minkään valtakunnan mahdollisuutta vaikuttaa tuotevalikomaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/64 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä on kyllä taas sellaisia erikoisuuksia, mitä muilla ei ole. Ja jotain koivunmahlaa ei tarvitse saada isosta marketista.

Vierailija
10/64 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:31"]Niin no tuota kannattaisiko muuttaa systeemiä?
[/quote]

Minun mielestä tuo on ihan hyvä systeemi, Lidlissä voi käydä ne halvat peruselintarvikkeet ostamassa ja isommissa marketeissa erikoisemmat tuotteet. Kaikki ei syö perus kana-peruna-kasvismössöä ja tarvitsevat ruokavalioonsa erikoisempiakin tuotteita. Esimerkiksi Lidlissä on tosi onnettomat valikoimat kasvissyöjille ja monille muille erikoisruokavalioille:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/64 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:34"]

 Meillä tarkistetaan parasta ennen ja viimeiset käyttöpäivät joka aamu, sekä oman leipomon leivät on aina saman päivän aikana tehtyjä, toisin kuin Lidlin paistopisteen kuukausia pakastetut herkut :) Ainahan kuitenkin virheitä sattuu, valitettavaa että sinun kohdallesi on monesti osunut vanha tuote :(

[/quote]

Höpö, höpö, te myytte ihan ikivanhoja kasviksia ja hedelmiä juuri tuon takia, että tilaatte liikaa tavaraa, koska hyllyjen pitää olla täynnä.

Suomalaisena sulla ei tietenkään ole mitään käsitystä siitä miten tuoreita kasvisten täytyy olla ollakseen hyviä, mutta voin kertoa, että teidän viikkojen säilytyksen (joissakin tuotteissa kuukausien) jälkeen ne ei ole tuoreita, kun taas lidlissa kaikki on supertuoretta.

Suomalaisten k- ja s-ketjujen kasvikset ja hedelmät on jotain ihan järkyttävää, samoin lihat ja kalat usein ikivanhoja tiskeillä.

Lidlin tuoreet tuotteet on uskomatonta luksusta suomen oloissa, koska sun tapaan ihmiset kuvittelee vanhojen tuotteiden olevan ihan ok, joku nahistunut munakoiso, appelsiinit, joista ei tule enää edes mehua, koska ne on niin vahoja jo, granaattiomenat, jotka ei ole enää edes punaisia, kun ne on niin vanhoja jne. lista on loputon siitä miten ala-arvoisia tuotteita te myytte.

Vierailija
12/64 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:31"]Niin no tuota kannattaisiko muuttaa systeemiä?
[/quote]

aivan sama tuli mieleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/64 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussetti Lidlistä ja jos joskus tarvitsee jotain tiettyä spesiaalia niin sitten Prismasta tai sittarista. Kiva maksaa jonkun koivun mahloista, kiitos kun kerroit välttelen jatkossakin.

Vierailija
14/64 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:34"]

 Meillä tarkistetaan parasta ennen ja viimeiset käyttöpäivät joka aamu, sekä oman leipomon leivät on aina saman päivän aikana tehtyjä, toisin kuin Lidlin paistopisteen kuukausia pakastetut herkut :) Ainahan kuitenkin virheitä sattuu, valitettavaa että sinun kohdallesi on monesti osunut vanha tuote :(

[/quote]

Höpö, höpö, te myytte ihan ikivanhoja kasviksia ja hedelmiä juuri tuon takia, että tilaatte liikaa tavaraa, koska hyllyjen pitää olla täynnä.

Suomalaisena sulla ei tietenkään ole mitään käsitystä siitä miten tuoreita kasvisten täytyy olla ollakseen hyviä, mutta voin kertoa, että teidän viikkojen säilytyksen (joissakin tuotteissa kuukausien) jälkeen ne ei ole tuoreita, kun taas lidlissa kaikki on supertuoretta.

Suomalaisten k- ja s-ketjujen kasvikset ja hedelmät on jotain ihan järkyttävää, samoin lihat ja kalat usein ikivanhoja tiskeillä.

Lidlin tuoreet tuotteet on uskomatonta luksusta suomen oloissa, koska sun tapaan ihmiset kuvittelee vanhojen tuotteiden olevan ihan ok, joku nahistunut munakoiso, appelsiinit, joista ei tule enää edes mehua, koska ne on niin vahoja jo, granaattiomenat, jotka ei ole enää edes punaisia, kun ne on niin vanhoja jne. lista on loputon siitä miten ala-arvoisia tuotteita te myytte.

[/quote]

lol? joku lidlin markkinointiheppu vähän sidukassa avautuu...

Missäs lidlissä niitä supertuoreita tuotteita on. Meidän paikallisessa ainakin viimeksi banaanit hajosi käsiin kun oli siinä pilaantumisen partaalla. Muut hedelmät toki oli sitä samaa mitä naapurikaupoissakin. Lähistön k- ja s- liikkeen kaupoissa on enimmäkseen ihan asialliset hedelmävalikoimat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/64 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Lidlissä edes ole kunnon valikoimaa vihanneksia ja nekin mitä on, on ulkomailta ja kalliimpia kuin s- tai k-kaupoissa. Lidl on äijien ja einesihmisten paikka, pizzaa ja makkaraa löytyy.

Vierailija
16/64 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä totta, mitä ap kirjoitti. Paitsi tuo kiinteistöjuttu. Lidl on Suomessa ollessaan kasvattanut koko ajan myymäläverkostoaan rakentamalla uusia, konseptin mukaisia kiinteistöjä. 

Eroa on muussakin; S-ryhmä on osuustoiminnallinen liike, K-ryhmässä ovat yksityiset kauppiaat. Molemmat ovat kuitenkin yhtä vankasti keskusjohtoisia kuten Lidl. K-kauppiaan päätösvalta oman myymälänsä suhteen on ymmärtääkseni melko pieni, perusvalikoima määritellään ketjukonseptissa, muuten voi valikoimaa laajentaa asiakkaiden toivomusten mukaan. S-ryhmän myymälällä tätä mahdollisuutta ei ymmärtääkseni ole, eikä Lidlilläkään, vaan kaikki ohjataan konsepin mukaisesti.

Minä olen iloinen siitä, että Lidl tuli Suomeen. Ilman sitä emme olisi nyt tässä hintoja laskevassa tilanteessa. Käytän Lidliä, mutta käytän myös omaa paikallista K-kauppaa, samoin paikallista S-ryhmän kauppaa. En halua, enkä voi olla yhden varassa, koska yksikään niistä ei tarjoa kaikkia haluamiani tuotteita. Todellista hintavertailuakin kykenee tekemään vain tällä tavalla.

Haluaisin mieluiten asioida liikkeessä, jonka tuotto kokonaisuudessaan jää Suomeen. Pian se kenties alkaa olla mahdollista, näiden hintojen laskun myötä.

Bonuksista en piittaa, koska tosiasia on, että ne(kin) me asiakkaat olemme jo maksaneet tuotteiden hinnoissa.

Vierailija
17/64 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:45"]

 

Missäs lidlissä niitä supertuoreita tuotteita on.[/quote]

Lauttasaaressa, ja joskus olen käynyt vantaalla siinä jumbon vieressä, sielläkin kaikki tuoretta.

 

Vierailija
18/64 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:34"]

 Meillä tarkistetaan parasta ennen ja viimeiset käyttöpäivät joka aamu, sekä oman leipomon leivät on aina saman päivän aikana tehtyjä, toisin kuin Lidlin paistopisteen kuukausia pakastetut herkut :) Ainahan kuitenkin virheitä sattuu, valitettavaa että sinun kohdallesi on monesti osunut vanha tuote :(

[/quote]

Höpö, höpö, te myytte ihan ikivanhoja kasviksia ja hedelmiä juuri tuon takia, että tilaatte liikaa tavaraa, koska hyllyjen pitää olla täynnä.

Suomalaisena sulla ei tietenkään ole mitään käsitystä siitä miten tuoreita kasvisten täytyy olla ollakseen hyviä, mutta voin kertoa, että teidän viikkojen säilytyksen (joissakin tuotteissa kuukausien) jälkeen ne ei ole tuoreita, kun taas lidlissa kaikki on supertuoretta.

Suomalaisten k- ja s-ketjujen kasvikset ja hedelmät on jotain ihan järkyttävää, samoin lihat ja kalat usein ikivanhoja tiskeillä.

Lidlin tuoreet tuotteet on uskomatonta luksusta suomen oloissa, koska sun tapaan ihmiset kuvittelee vanhojen tuotteiden olevan ihan ok, joku nahistunut munakoiso, appelsiinit, joista ei tule enää edes mehua, koska ne on niin vahoja jo, granaattiomenat, jotka ei ole enää edes punaisia, kun ne on niin vanhoja jne. lista on loputon siitä miten ala-arvoisia tuotteita te myytte.
[/quote]

Kyllä mahtuu ihmiseen paljon vihaa tiettyjä kauppaketjuja kohtaan. Toki tuotteita tulee paljon keskusvaraston kautta, eikä siinäkään viive ole kuin maksimissaan päivän tai pari. Ihn yhtälailla Lidlin tuotteet tulee ulkomailta varastojen kautta, vai luuletko meidän panttaavat appelsiineja takahuoneessa ensin kuukauden-pari ja sitten laitetaan myyntiin että on varmasti vanhaa? Vai tuleeko meidän tuotteet hitaammissa risteilylaivoilla, jotka jää pari päivää ihan huvikseen pörräämään Itämerelle rinkiä? :D

Eli tuotteet kylläkin saapuu meille ihan yhtä nopsaan kuin lidliinkiin tuottajalta, mutta suuremman valikoimamme takia varmastikin jotkut erikoisemmat kasvikset ovat myynnissä pidempään, toisin kuin Lidlin hyvin rajoitetun valikoiman tuotteet. Kihloissa taasen on tarkat viimeiset käyttöpäivät, niitä nyt ei voikaan pitää yhtään pidempään tiskissä kuin Lidlissä

Vierailija
19/64 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^kihloissa.. Lihoissa siis, puhelin korjailee päin mäntyä :)

Vierailija
20/64 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:35"]

Te oikeasti haluaisitte muuttaa kaikki kaupat samanlaisiksi kuin Lidl? Mitään erikoisempaa ei olisi valikomissa? Asiakkailla ei minkään valtakunnan mahdollisuutta vaikuttaa tuotevalikomaan?

[/quote]

Kyllä joku järki silti pitäisi olla. Ei ole millään tasolla järkevää bisnestoimintaa tilata tukusta vähnimmäiserä jotain erikoistuotetta, josta sitten ostetaan ehkä se yksi ja loput lentävät roskiin päiväysten umpeuduttua.

Ihan hölmöläisten hommaa. Tulisi ennemmin kartoittaa, että jos jotain tuotetta tiedustellaan laajemmin, eli jos useita asiakkaita viikossa tiedustelisi sitä koivunmahlaa, niin silloin otettaisiin harkintaan tuotteen tilaus. Ei niin, että yksi kysyy ja heti tilataan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi