Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peskää nyt j***lauta niitä käsiänne paskomisen jälkeen

Vierailija
30.03.2010 |

ahistaa kun esim Noro vaan lisääntyy ja lisääntyy ja kokoajan tuntuu että joku tuttu perheineen on rajussa vatsataudissa.

Noro oli alunperin ruokamyrkytys pöpö, leviää huonon käsihygienian ja hyvän säilymiskykynsä vuoksi.



Virusta erittyy paskaan vielä oireiden loppumisen jälkeen ja oksennuksen saastuttamilta pinnoilta tartuttaa vielä yli 50 päivän jälkeen.



Eli jos teillä on vatsatauti niin pyyhkikää ovenkahvat pinnat ym pesuaineilla sen jälkeen ja oksennuksen saastuttamat matot ja muut kankaat pesuun.

Ja olis kauhean kiva jos niitä räpylöitä vois edes vessakäynnin jälkeen pestä huolellisesti ja mielellään opettaa myös lapsensa tekemään niin.



Ahistaa kun ei kohta uskalla mihinkään mennä.

Niin ja se hygienia kyllä auttaa.

Itse sain tartunnan vatsataudista kun vierailin kaverilla jonka perheellä oli viikkoa aiemmin ollut tautia. Oksensin ja paskansin ja silti kaikki muut 5 perheen jäsentä pysyi terveenä. Myös pieni rintaruokinnalla oleva vauva.

En usko että oli vaan sattumaa etteivät saaneet tartuntaa, mutta pesinkin käsiä IHAN joka välissä ja pyyhin ovenkahvoja ja hanat ym puhdistusaineella käyntini jälkeen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jopa yli 50vrk uusien tutkimusten mukaan jonka noro säilyy pinnoilla.

Siksi se kodin putsaaminen on niin tärkeää, koska vieraisiin tarttuu vielä pitkän ajan kuluttuakin.



Joo ja tolle yhdelle viisaalle, paperit kyllä käytössä ja käsiäkin pestään meidän perheessä.



Terveisin

Ap



Vierailija
2/11 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt enää 50 pvn jälkeen tartu pinnoilta. oikea luku on 12 vrk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en voi pestä huolellisesti käsiä joka kerran, kun käyn vessassa. Loppuu nahka käsistä, vaikka kuinka rasvaan.

Vierailija
4/11 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muutaman minuutin välein siivoat pikkuihmisen oksennuksia ja ripuleita lattioilta, ei ihan joka välissä käsiään ehdi pestä vaikka mieli tekisikin.

Vierailija
5/11 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka juuri oltaisiin sairastettu raju vatsatauti. Tai mennään itse kyläilemään heti kun jotenkuten tolpillaan pysyy. Lapset laitetaan kouluun ja hoitoon vaikkei lapsi olisi vielä kyennyt edes lämmintä ateriaa syömään ja on kalpea kuin lakana. Viime syksy osoitti että jos ihmiset haluavat niin niitä käsiä osataan kyllä pestä. Sikainfluenssan pelossa urakalla niitä käsiä pestiin ja tämän takia muita tarttuvia tauteja oli huomattavasti vähemmän liikkeellä kuin normaalisti kys. vuodenaikaan. Eihän tuohon noroon tietysti perusterve kuole mutta meidänkin perheessä on sen verran rajuna kys. tauti vieraillut etten sitä todellakaan ehdoin tahdoin halua! Oli nimittäin vitsit vähissä kun 3 perheenjäsentä sairastui samaan aikaan, siis molemmat aikuiset poissa pelistä ja lapsi sairaana myös. Meillä on nyt tehostettu käsienpesu ja myös maitohappobakteerit käytössä. Toivottavasti näillä toimilla vältyttäisiin tuolta karmivalta taudilta.

Vierailija
6/11 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti pestään, osa aina osa kun muistaa, ilman noroja jo 16v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen aloittajallekin, niin ei tule paskaa käsiin :)

Vierailija
8/11 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä yrjöjä ja paskoja. Virus lisääntyy hillittömästi kun laiminlyöt kasienpesut. Hyi hitto, niitä käsiä on pestäVÄ!

kun muutaman minuutin välein siivoat pikkuihmisen oksennuksia ja ripuleita lattioilta, ei ihan joka välissä käsiään ehdi pestä vaikka mieli tekisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette ole vatsatauteja sairastaneet. Mieli saattaisi kummasti muuttua jos istuisit 24 tuntia 10 min. välein oksentavan lapsen vieressä ja jatkaisit siitä joko toisen lapsen kanssa tai sairastuisit itse. Kummasti alkaa kammottaa nämä taudit ihan ilman mitään hysterisointia.

Vierailija
10/11 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin sairastettiin noro koko perheen voimin. Oman perheen sisällä sen tarttumista on lähes mahdoton välttää, jos on pieniä lapsia, joiden tuotoksia joutuu siivoamaan, mutta perheen ulkopuolelle sen tartuttamisen kyllä voi aika hyvin estää jos on tarkkana ja välittää asiasta.



Monet kyllä tuntuvat kutsuvan vieraita kotiinsa heti mahataudin jälkeen ym. järkevää, ja sitten ollaan kovin yllättyneitä, kun tauti tarttuikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väitetty että jos ihmiset pesis kätensä saippualla vessassa käynnin jälkeen, noroepidemioita ei olisi lainkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi