Apua! ikää 38 v. ja raskaana
Mitä erilaisia kokeita otetaan vrt. 30v. odottajaan , tietäis mitä tulossa .
Kommentit (12)
Ei minusta 38 mikään ikäloppu äiti vielä ole. Aika tavallinen ikä tulla äidiksi nykyään.
Mihinkään seulontoihin en osallistunut ja terveet lapset syntyivät. Nyt ikää 42v ja yhden vielä mielelläni ottaisin vastaan...
peilistä minua katsovat jo niin vanhat kasvot, että kovasti mietityttää. Ehkä problematisoin asiaa liikaa, varmaan kaikki menisi ihan hyvin. Henkilökohtaisesti vain teen iästäni ongelman. Ja kun meillä on jo yksi lapsi, niin jos se sitten kuitenkin riittäisi...
Sehän minuakin huolettaa kun peilistä näkyy " vanhat" kasvot. Olenko liian vanha :(
-ap
Olen hieman vanhempi kuin ap ja sain toisen lapsen tänä vuonna. Kaikki on mennyt tosi hienosti. Lapsille tuli ikäeroa, mutta se on tehnyt asiat vielä helpommaksi - ei tosiaan ole mustasukkaisuutta ja koululainen mielellään leikkii ja palluuttaa vauvaa. En tosiaan tunne itseäni vanhaksi. Parempi näin kun että olisin saanut lapset putkeen ja tiedän että sitä en olisi jaksanut. Eikä sinua neuvolassa tai missään pidetä vanhana. Itse koin olevani ihan normisynnyttäjä. Lastenneuvolan tätikin kyseli jotain seuraavista lapsista - johon kyllä jo itsekin ällistyin sillä niitä ei ole suunnitelmissa. Juu ja en tunne itseäni mitenkään hyvin säilyneeksi tai ikiteiniksi, mutta en lainkaan liian vanhaksi.
Esikoinen syntyessä olin 39v ja kuopuksen 42v. Eka raskaus meni normaaleilla kontrolleilla, tokaa seurattiin iän takia vähän tiiviimmin. Kaikki meni kuitenkin hyvin.
Kaikki on varmaankin tosi pitkälle asenteesta kiinni. Nauti siis raskaudestasi. Hymy kasvoilla nuorentaa. ;) Onnea sinulle!
Toivottelee se toinen 38-vuotias, joka ei taida enää uskaltaa lähteä siihen projektiin.
Ei se kuule merkkaa yhtikäs mittään et olet 38v
ihan normaalit ultrat ja labrat
kato kaikesta säästetään ja se on ihan normaalia et tuon ikäisenä vielä lapsia saaaaa
ole onnellinen et on onnistunut
Ei tietty mitään erikoista, nelikymppiset vasta katsotaan erikseen. Jos sulla ei oo painoindeksi yli 25, niin ei mitään erikoista. Jos on yli 25, joudut sokerirasitukseen, mutta niin kaikki nuoremmatkin.
Kyllä minäkin miettisin siinä tapauksessa juuri, kuten sinä. Itsellä kolmas raskaus ja joulukuussa tulee täyteen 38 v. Kävimme itse maksetuissa ultrissa edellisessä ja tässä raskaudessa siinä rv 11, niin että mieli vähän huojentui. Ja normaalisti terveyskeskuksen kautta kaikki verikokeet, joissa selviää, onko joitakin kromosomipoikkeavuusepäilyjä, samalla tehdään joitakin sukupuolitautitestejä, kuten Hiv-testi. Yleensä sitten jollakin myöhemmällä viikolla, kuten rv 18 on rakenneultra. Kyllä näillä jo pärjää hyvin. Joissakin kunnissa on kaksi ultraa, joissakin vain yksi. Jos huolestuttaa paljon, rahalla saa vaikka minkämoisia tutkimuksia kyllä. Onnea jatkoon!
Itellä 2 lasta ja kuopus synty ku olin hiukan pääl 30 v ja verikokeeseen en halunnu mennä.
-ap