Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen sairaus lapsella täytyy olla jotta vanhempi voi ryhtyä omaishoitajaksi?

Vierailija
31.10.2007 |

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaishoidontukihan ei ole lakisääteinen vaan kunnasta ja sen taloudesa riippuva. Eli on tosi tapauskohtaista.



Yleensä kai edes lievä kehitysvamma, mutta on adhd lasten vanhempia jne.

Vierailija
2/4 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne, että lapsi sairastaa leukemiaa ja hän on tämän omaishoitaja. En tiedä asiasta tarkemmin sinänsä, mutta sen hän sanoi, että jäi omaishoitajaksi silloin.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsi olla hoidossa, oliko nyt max 7h päivässä. Moni kunta ei maksa alle 3-vuotiaasta, koska saavat kotihoidontukea.

Vierailija
4/4 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysellä. Voisin kuvitella,että jos diabetes on vaikea, ei siis kunnolla hoidossa ja lapsi tarvitsee erityistä valvontaa sen takia, niin omaishoidontukeakin voisi saada.



Sosiaalityöntekijähän tekee kotikäynnin ja arvioi tilanteen ja päätöksiä tehdään sen mukaan.



Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi