Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni aikoo ottaa alle 3v lapselleen influenssarokotteen?

Vierailija
31.10.2007 |

Mietin tässä että kannattaisiko ottaa? Ei ole enneenkään otettu.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanikäinen lapsi, myös MPR:ää lykätty, kotihoidossa.

Vierailija
2/15 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommalle 4v. pyydän reseptin neuvolasta ja rokotan itse. (olen sh)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 1,5v ja 2,5v ja kotihoidossa. Ulkoillaan ja kerhoillaan paljon, joten pöpöjä saadaan kavereilta.

Vierailija
4/15 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis 3 lasta, 5v 2,5v ja 3kk



Vanhin on saannut olla jo tovin kamujen luona leikkimässä jotka ovat eskarissa tai koulussa. Kaikki kolme ovat kotihoidossa mutta riski on kuitenkin olemassa...

Vierailija
5/15 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä syksynä päiväkodossa aloittaneille.

Vierailija
6/15 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi, ettei osaa nyt sanoa tästä, ja voihan se kuitenkin tulla jos on vähän eri kanta ja vielä niinkin että saattaa oma puolustuskyky kehittyä paremmin ehkä, mutta jokainen tekee oman tilanteen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset sairastaa mitä sairastaa enkä rupea olemaan kämpässä neljän seinän sisällä tautien pelossa. Tosin tyttö sairasti 2 ensimmäisen vuoden aikana paljon mut nyt mennyt sairastamatta! Kohta täyttää 3v. Olen kuullut että tosta rokotteestakin voi se flunssa tulla!

Vierailija
8/15 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi täyttää pian 3v. ja pienempi on 6kk. Kotihoidossa molemmat, isompi käy kerran viikossa kerhossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ostin viime vuonna, olisikohan ollut jotain 7-8 e

Vierailija
10/15 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mennä ennen, kun on liian pieni, eikä jälkeen, kun rokotusaika loppuu. Onko noin pienelle hyötyä rokotteesta? Esikoinen koulussa. Asumme sairaalan vieressä, mutta silti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillehan pistetään 2 kertaa.

Vierailija
12/15 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Lapset sairastaa mitä sairastaa enkä rupea olemaan kämpässä neljän seinän sisällä tautien pelossa. Tosin tyttö sairasti 2 ensimmäisen vuoden aikana paljon mut nyt mennyt sairastamatta! Kohta täyttää 3v. Olen kuullut että tosta rokotteestakin voi se flunssa tulla!

Otin 2,5 vuotiaalle viime vuonna ja otan tänäkin vuonna. Hän sairasti tuon influenssan 1,5 v ja niistä jälkitaudeista paraneminen kesti heinäkuulle asti. En minäkään pelkää tuota influenssaa, mutta ei kiitos enää miljoonia korvatulehduksia jälkitauteina (kierre toisen perään kun antibiootit vie vastustuskyvyn) ja ei kiitos keuhkokuumetta enää lapselle! Itse olen ottanut tuon rokotteen 7 vuoden ajan sillä olen sairastanut kerran tuon influenssan joka ei todellakaan ollut mukava. En ole koskaan ollut niin kipeä kuin silloin. Pikku nuhat ja nuhakuumeet on asia erikseen mutta jos tuollaisia influenssia on tulossa niin otan niihin rokotteet pienelle lapselle ihan jälkitautien takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastettuna ne taudit antavat immuniteettia.

Vierailija
14/15 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on joka vuosi erilainen muoto, joten immuniteettia ei voi tulla sille.



Tämä edelliselle vastaajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinun lähipiiristä ja tuttavista toistakymmentä otti rokotteen muutama vuosi sitten. 50 % ainakin tästä joukosta oli jatkuvasti nuhassa, pienessä kuumeessa, yskässä KOKO TALVEN valehtelematta, mukaanlukien hoitoalalla työskentelevä mieheni.



Mieheni on varsin immuuni monelle pöpölle, harvoin sairastaa koska töissä kaikki paskat kiertää . Tuona kyseisenä syksynä otti rokotteen koska influenssalla peloteltiin, oli tulossa raju epidemia ja työnantajat tarjosi rokotetta juuri riskiryhmille. Tosiaan sairastivat pientä nuhaa koko talven, lievää lämpöilyä kuukausien ajan. Itselleni tuli influenssa ja se meni rajuna viikossa ohi kun lepäsin kunnolla. Eikä tullut jälkitauteja kun olin kunnolla sairaslomalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä