Huonoin kokemuksesi terveydenhuollossa? Missä se tapahtui?
Kommentit (16)
siellä leikkurissa ovat käyneet lapseni putkituksessa. korvalääkäri, anestesialääkäri ja hoitsut ihan huippuja. aivan kuin oisi kotiin mennyt!
eikä lekuri sitten vaivautunut tutustumaan papereihini. Kun pyysin ehkäisyrengasreseptiä, alkoi lääkäri haukkua hormonaalista ehkäisyä noin yleensä, mutta että " jos vaihtoehtona ovat tällaiset _toistuvat abortit_, niin kai se on sitten parempi käyttää hormonaalista" . Hetken nikottelin itsekseni ennen kuin sain sanottua, että anteeksi vaan, tämä oli pitkään toivottu lapsi ja ehkäisyä pyysin siksi että varsinkin mies halusi pitää taukoa vauvanteossa keskenmenon vuoksi. Vauva oli siis menehtynyt kohtuun varhaisilla viikoilla, vaikka km todettiinkin vasta np-ultrassa. Ei lähtenyt koskaan vuotamaan pois, joten jouduttiin kaapimaan. EN ikäpäivänä tekisi aborttia. Lääkäri ei vaivautunut edes pyytämään anteeksi kommenttiaan :( Jäi paha maku. Mutta mainittakoon, että tietämättäni olinkin jo uudestaan raskaana, kun tuo tarkastus tehtiin. Joten eipä tullut käyttöä renkuloille :D
Kertokaa sitten samantien lisäksi se paras!
Tämän jälkeen olen aina varonut enemmän potilaita, olivatpa sitten humalassa tai selviä.
äitiyspoliklinikalla synnytystapa-arvioinnissa ultraava erikoislääkäri totesi todella kiukkuisena, ettei tämä vauva ole koskaan perätilassa ollutkaan! Pitäisi kuulemma äkkiä saada kaikille neuvoloille se ultralaite! Siis samassa huoneessa viikko ja kaksi aikaisemmin oli selkeästi perätilassa...
Tämä ei ole edes urbaani legenda vaan aivan totta! Arvatkaa missä lapseni hampaat on hoidettu sen jälkeen?
Ja suuri kimppu risuja teille hoitajat! hyi hävetkää!
sen vuoksi en yksilöi tapahtunutta.
Lisäsi vielä lopuksi että " ymmärrättehän että nykyään on vaikea saada kunnollista henkilökuntaa!"
totesi, että vaivaani löytyisi syy eräällä tutkimuksella, mutta sitä ei tehdä, jos en ole paljon enemmän kipeä. (Niin tokihan menen tk:seen jos ei mitään kipua tunnu missään.. ihan huvikseen vaan ajattelin mennä.)
Ja huonoin on myöskin Tamperelaisella lääkäriasemalla, itseasiassa sen fysioterapian puolella. Eräs fyssari nimittäin UNOHTI minut kippiin pää alaspäin n. puoleksi tunniksi... Ei kivaa..
Varsinkin anestesialääkäri hanurista, mutta hoitaneessa kätilössäkään en hurraamista.
Lääkärihän siihenkin tarvittiin hoitamaan asia. Lääkäri sanoi anestesialääkärille että anna se rauhoittava tuolle hoitsulle =)
Itse asiassa tämä nauratti niin paljon että viimeinen ponnistus hoitui ihan sen voimalla!
äitini huoneeseen ensimmäisen kerran; ei esitellyt itseään, tokaisi vain että minkäs takia täällä kuolevia potilaita tehohoidetaan. Äitini oli jo 1½ vuoden ajan saanut kaiken ravitsemuksensa/nesteytyksensä gastrostoomaan (letku suoraan mahalaukkuun). Äiti oli täysissä sielun voimissa ja eli vielä 3 viikkoa, ilmeisesti muun kurjuuden lisäksi olisi nälästäkin pitänyt kärsiä....
Siitä onneksi selvisin, mutta en hoitajan vaan lääkärin ansiosta. Ko hoitsu ei ole töissä eikä saa hoitsun töitä.
Hoiti hyvin hengitystietulehduksen ja verikokeet.