Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kummi toiselle kaksostytöistä ja

Vierailija
18.08.2006 |

1-vuotis synttärit lähestyy. Onko kohteliasta ostaa molemmille lahja? Vai riittääkö et vie omalle kummitytölle? Pitääkö lahjojen olla samanlaiset?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota heti alkuun sellainen tyyli että viet 2 samalaista halvempaa lahjaa esim sukat, paita, värityskirja, tarroja eli sama lahja molemmille ja sitten omalle kummilapselle lisäksi jokin oma erityinen kummin lahja. Näin kunnioitat myös toista synttärisankaria sillä päivä on myös hänelle tärkeä. Ei ehkä vielä 1v mutta jo seuraavana vuonna asialla on merkitystä pienelle ihmiselle.

Vierailija
2/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä taas toivoisin, että kummit eivät ottaisi sitä riesaa itsellensä, että tuovat molemmille lahjat. Mielestäni riittää, että tuo sille toisellekin jotain pientä, esim. karkkipussin. Aivan riittävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiomme viedä molemmille pojille lahjan - ja varmaan muuten

saman lahjan, mutta esim. erivärisen.



Tähänkin asti olemme vieneet aina molemmille lahjat.

Vain kummilusikan sai ainoastaan kummipoikamme.

Vierailija
4/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kummitytölle jotain pientä esim. sukat, värityskirja, pehmolelu jne. ja sitten sille kummitytölle jotain mitä haluat ostaa

Vierailija
5/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. myöskin kummi toiselle kaksosista =)

Vierailija
6/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on oikeastaan ihan sama, tuovatko kummit lahjan vain omalle kummilapselleen, vai molemmille jotakin. Joka tapauksessa lahjoja tulee _aivan_tarpeeksi_, ja loppujen lopuksi kuitenkin tasapuolisesti, kun molemmilla on omat kumminsa. Eivät lapset (vasta aika pieniä) ehdi siinä hötäkässä laskeskelemaan, saivatko molemmat nyt varmasti paketit kaikilta. Kyllä kummeilla on mielestäni puuhaa ja rahanmenoa muutenkin ihan riittävästi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisitte sukulaisia niin varmaan ostaisitte joka tapauksessa molemmille.

Vierailija
8/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikuiset tällaisesta välttämättä niin piittaa, mutta lapsille se voi olla iso juttu. Ei se yksi värityskirja tai karkkipussi nyt niin paljoa maksa, etteikö voisi toisellekin hyvää mieltä vähän antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotatteko silloinkin että tuon lahjan myös toiselle kaksoselle (minäkin kummi kaksoslapselle). Entä sitten kun perheessä on kaksi muutakin lasta, vanhempaa, mutta alle kouluikäistä kuitenkin, tapapuolisuuden nimissä silloin pitäisi lahjoa kaikki neljä, joka on minusta ihan liikaa, aiemmin ollaan jopa sovittu (ennen kummilapsen/kaksosten) ettei lahjota toistemma lapsia, ei olla sukulaisia. Näin juuri alessa ihanan kaalimaan kakaran, mutta jätin ostamatta kun ajattelin että pitäis ostaa kaksi ja sitten vielä isommat jää ilman? Isompia kohtaan toisaalta on epäreilua jos kaksoset aina saavat kummeilta tuplalahjat.



Minusta tämä kaksoskummius on yllättävän hankalaa.



Lisäksi olen kokenut vähän hankalaksi ja jopa loukkaavaksi sen, että kun olen ostanut kummitytölle vaatetta lahjaksi en ole aina vienyt vastaavaa toiselle kaksoselle. Äiti näyttää kuitenkin pukevan lapset aina samanlaisiin, jääkö siis antamani parittomat käyttämättä' kokonaan?

Vierailija
10/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen syntymäpäivillehän mennään juhlimaan sankaria joten ihan ok jos molemmille tuo pienen lahjan mutta jouluna juhlitaan Jeesuksen syntymäpäivää joten kummit ei mene kahvittelemaan lapsen syntymäpäiviä. Eli siis jokainen kummi muistaa jouluna vain kummilastaan mutta syntymäpäivinä ihan ok muistaa molempia kaksosia.

T: kaksosten äiti minäkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä erään kaksosten äidin mielipide. Eli minusta kummit ostavat halutessaan lahjat omille kummilapsilleen sekä syntymäpäivänä, että jouluna. Molemmille ei tarvitse tuoda, koska molemmat saavat lahjoja joka tapauksessa :).

Vierailija
12/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 siis on myös kaksostytön kummi, ja samaa asiaa olen pohdiskellut! Minun kummitytölläni siis synttärit on 9.9, ajattelin että josko maailma olisikin toooosi pieni..! ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat saavat joka tapauksessa lahjoja omilta kummeiltaan ja se kyllä riittää. En tiedä miten sitten kun kasvavat isommaksi, mitä ajattelen... Meidän kaksoset ovat nyt 2v.

Vierailija
14/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat tietysti tuovat lahjan molemmille mutta kummit tuovat vain omalle kummilapselleen ja sama juttu jouluna. Emme mekään osta lahjoja kuin kummilapselle, sisarukset saavat omat lahjansa omilta kummeiltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sanonut monta kertaa ettei tarvi molemmilel tuoda, kun kummallakin on omat kumminsa joilta saa lahjoja. Ei haluaisi että niin paljon joutuu kummit ostamaan ja muutenkin haluaisi opettaa lapsille että ei aina saa molemmat jotakin. Kummallakin on 4 kummia niin johan tulee lahjoja jos kaikki ostavat kummallekin! Ja ihan turhaan kummit laittavat niin paljon rahaa että molemmille ostavat, monilla kuitenkin on muitakin kummilapsia ja omia lapsia joille joutuu lahjoja ostelemaan. Ostaa ennemmin sitten omalle kummilapselle vaikka paremman lahjan mutta kyllä sille toiselle ostaa sitten sen omat kummit

Vierailija
16/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pelisäännöt selviksi. Varmaan vanhemmat sanovat, että ei tarvi mitään toiselle, mutta ainakin saisit asian vaivaamasta itseäsi.

Vierailija
17/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että moelmmille jotain. Eiköhän siellä synttäreillä ole toisenkin kummeista joku paikalla tai jos ei synttäreitä ole niin toinen saa joka tapauksessa omat lahjansa. Kyllä ne kaksosetkin on 2 erillistä ihmistä eikä mikään yksi ja sama, eikös se nyt kannata opettaa jo ihan pienenä, ettei tule hankaluuksia vanhempana

Vierailija
18/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun alusta asti ottaa sen tyylin ettei osta molemmille niin eivät odota sitten. Eihän sitä yhtäkkiä voi muuttaa. Mutta mieti kun ostat sitten vähän isommalle lapselle jotain, yllensä maksaa vähän enemmän niin haluatko aina ostaa kaksi? No, jos rahaa on niin paljon ylimääräistä niin mikäs siinä

Vierailija
19/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon, kuten serkkuni veli sanoi serkulleni, kun kuuli

olevansa (vain) toisen poikakaksosen kummisetä:

" Minä en sitten ala kumpaakaan pojista suosimaan!"

Myös minulle ja miehelleni serkkuni molemmat kaksospojat

ovat yhtä tärkeitä ja rakastettavia. Ja ilman muuta haluamme

muistaa heitä _molempia_ heidän synttäreillään!

Vierailija:


että moelmmille jotain. Eiköhän siellä synttäreillä ole toisenkin kummeista joku paikalla tai jos ei synttäreitä ole niin toinen saa joka tapauksessa omat lahjansa. Kyllä ne kaksosetkin on 2 erillistä ihmistä eikä mikään yksi ja sama, eikös se nyt kannata opettaa jo ihan pienenä, ettei tule hankaluuksia vanhempana

Vierailija
20/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minun mielestäni se ei ole tarpeellista. Eikö kannattaisi huomioida sitten vaikka myös nimipäivisin, jos haluaa ostaa " enemmän" . Samalla kaksoset oppisivat, että joskus muistetaan vain toista? -14-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän