Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kummi toiselle kaksostytöistä ja

Vierailija
18.08.2006 |

1-vuotis synttärit lähestyy. Onko kohteliasta ostaa molemmille lahja? Vai riittääkö et vie omalle kummitytölle? Pitääkö lahjojen olla samanlaiset?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sitä en myöskään ymmärrä, että pienestä pitäen

pitää " opettaa" lapsille, ettei välttämättä saa lahjaa jos

toinen lapsista saa jne. Toki " siperia opettaa" ja maailma on

kova ja epäoikeudenmukainen paikka!



Miksi sitä opetusta ei kuitenkin voisi lykätä vähän kauemmaksi?

Kyllä 12 v. jo ymmärtää ihan erilailla asioita kuin 2 v., kun

selittää. Ei pikkulapsen elämän tarvitse alusta asti olla

niin realistisen kovaa - ei ainakaan minusta.

Vierailija
22/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja päivänsankareitahan ne kaksoset on molemmat. Eihän sen toisen lahjan tarvitse olla kuin jotain pientä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaappa kuinka paljon " kaikkea pientä" on kaapit pullollaan? Satsatkaa vaikka porukalla mieluummin johonkin kunnon kimppalahjaan...

Vierailija
24/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa vanhemmista toivoo toisenlaista tapaa ja toiset taas toisenlaista. Jos on niin läheiset välit että pyydetään lapselle kummiksi, varmasti uskalletaan ja sanotaankin suoraan asiat miten ne toivotaan olevan. Kysy suoraan näiden kaksostyttöjen vanhemmilta asiaa!

Vierailija
25/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna ajattelin, että pidän kummallekkin lapselle omat synttärit. Eli pojan synttäreille tulee pojan kavereita ja tytön synttäreille tytön. Voin vaan kuvitella, miltä tuntuu, kun tulee kutsu kaksosten synttäreille ja joutuu pohtimaan tätä lahja-asiaa. Lapsiperheissä on muutenkin rahat tiukilla ja sitten vielä " pitäisi" ostaa kaksi lahjaaa vaikka on ns. vain toisen kaveri.

Vierailija
26/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen ihmetellyt ja myös sanonut tyttäriemme kummeille että ei heidän tarvitse ostaa mitään toiselle tytölle, itseasiassa muistaminen on vielä tärkeämpää kun lahjat.

Vastaus on vain aina ollut: - Tulemme teidän lasten syntymäpäiville ja tytöt ovat syntyneet samana päivänä joten teillä on kaksi sankaria, siksi molemmille lahjat. Mitäpä minä tuohon sanomaan, niinhän se kyllä on että kaksoset juhlii samana päivänä syntymäpäiviään.



Tässä ketjussa en ymmärrä tuota rinnastusta että miksi perheen kaikille lapsille pitäisi ostaa lahjat jos vain yhdellä on synttärit :/

Mutta jotenkin kaksosten kohdallasen ymmärrän että lahjat tuodaan molemmille.



Toki joku kaksosperhe voi jättää pitämättä syntymäpäivät ja viettää vaikka nimipäiviä jolloin n sattuu todennäköisesti eri kuukausillekkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kummilapset ovat kaikki sisarusten lapsia, eikä tulisi mieleenkään jättää toista kaksosista ilman lahjaa. Samalla tavallahan se lahja viedään kaikille sisarusten lapsille. Mutta kummilapselle ostetaan kyllä erityinen lahja, eli lapsi huomaa lahjastakin olevansa jotenkin erityisessä asemassa. Itselle jäi lapsuudesta vähän huono muisto täysin samanlaisista lahjoista: mun kummi kun toi siskollekin aina samanlaisen lahjan ja kohteli meitä muutenkin samalla tavalla. Siskon kummi taas kyllä muisti minuakin, mutta sisko sai kyllä erikoiskohtelua (pääsi yksin retkille, yökyläilemään, sai postia useammin, lahjat olivat tosi kivoja ja erityisiä jne) kummiltaan. Tasapuolinen kohtelu ei koskaan harmittanut, se kylläkin kun itse ei koskaan saanut olla se " erityinen" .

Vierailija
28/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on yhteensä kaksi kummia, kummatkin toimivat siis molempien kummeina. Olemme sopineet, että muistavat halutessaan omia sylikummilapsiaan. Useimmiten kyllä muistavat kumpaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis lahja viedään kaikille sisarusten lapsille heidän syntymäpäivänään. Siksi molemmille kaksosistakin lahjan vien, onhan se heidän molempien syntymäpäivä.

Vierailija
30/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun juhlitaan lasten syntymäpäiviä niin yleensäkkin pyydämme kaikkien lasten kummit kaikkien lasten syntymäpäiville, se että tuovatko sankarille mitään lahjaa on toissijainen juttu. Tuovat tai eivät pääasia että tulevat kakkukahville :)

Itsellänikin on kummilapsia ja saamme aina kutsun myös perheen muiden lasten syntymäpäiville ja aina on lahja viety sankarille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos me olisimme ajatelleet asiaa non, ehkä meidän kaikilla viidellä lapsella olisi samat kummit :/

Heh, kaikki viisi kummilasta samassa perheessä ;)

Vierailija
32/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostanut aina molemmille tytöille lahjan. Kummitytölleni ostan " paremman" ja toiselle sitten jotain pientä. Minusta tämä on ainoa vaihtoehto, sillä molemmat kuitenkin viettävät syntymäpäiväänsä!! Tyttöjen muut kummit ostavat vain kummilapselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olen pähkäillyt kaksoskummina ja omien lasten kokemuksesta että lapset haluavat aina juuri samanlaisia asioita (leluja), varsinkin samanikäiset (eri ikäisille sisaruksille on jopa samaan aikaan helpompi selittää että tämä ei ole sinunikäisetn juttu tms.). Entäs jos toisen kummit tuo pussilakanan ja itse vien ihanan vauvanuken (tai toisinpäin), arvaa haluaako molemmat sen nuken. En kuitenkaan ole molemmille ostamisen kannalla, tuo nimipäivän vietäminen on mielestäni parhiata ideoita. Kaksosille isot omat nimpparit, ja synttärit sivuutetaan kahvikesteillä ja pikkulahjalla.

Vierailija
34/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsumme kummit juhlimaan niin, että tervetuloa xx lapsen synttäreille, vaikka synttärit on samaan aikaan. Jos tiedämme, että kummi ei tule tai ei osta lahjaa, ostamme itse paremman toiselle. Toistaiseksi lapset ovat olleet ilahtuneita siitä, että saavat jotain. VAikka lasten lahjat ovat olleet aina ihan eriarvoisia, ei meidän lapset ole siitä välittäneet. Tärkeintä on ollut muistaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän sillä itselläni on kaksoset sekä 2 pienempää lasta 1,5v ikäerolla. Kun lapsilla on vähän ikäeroa ja juhlat eri päivinä asiat pystyy selittämään paremmin. Joululsta olen sanonut kaikkien lasten kummeille että kortti riittää sillä meille tuli tosi ikäviä tilanteita kun muuten lapset saivat suurinpiirtein saman arvoisia joululahjoja mutta yhden lapsen kummit hankkivat aina jotain tosi kallista ja hienoa ja toisen jotain itse tehtyä esim barbin mekko. Toinen lapsi sitten alkoi pohtia että olenko minä ollut tuhmempi tänä vuonna kuin sisko kun sain huonommat lahjat. Lapset kaikki uskovat vielä toistaiseksi joulupukkiin.

Vierailija
36/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä lahjaa kummallekin. Tai oikeastaan kummina veisin lahjan vain omalle kummilapselleni ja lisäksi esim. pienet karkkilaatikot/tarra-arkin/tikkukaramellin tms. ihan pientä molemmille kaksosista.



On täysin järjetöntä opettaa lapset saamaan aina samaa, mitä kaveri tai sisko saa. Maailmassa pitää oppia kestämään pettymyksiä!!



Sitä paitsi, kyllä aikuinen kummi voi huomioida myös sen toisen lapsen muutenkin kuin lahjomalla tavaralla. Omalle kummilapselle lahja, jos sen haluaa viedä, ja molemmat muksut karhunhalaukseen.

Vierailija
37/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kaikilla ainakin ihan omat juhlat ja ihan eri aikoina

Vierailija
38/38 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lailla syntymäpäivä on juhla sille toisellekin kaksosista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi