Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilö paikalla

Vierailija
14.08.2006 |

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen

klö

Vierailija
2/26 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain aivan mielettömän kipinän lähteä opiskelemaan kätilöksi. voisitko kertoa, mitä hyviä ja huonoja puolia ja millainen palkka? lähtisitkö vielä opiskelemaan samaa alaa, jos pitäisi valita uudelleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko toi kannattaako lähteä-aloitus sinun? Vastasin sinne. Lähtisin uudelleen.

klö

Vierailija
4/26 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästetäänkö ensimmäisen lapsensa saava rh- äiti pois sairaalasta synnytyksen jälkeisenä päivänä?

Vierailija
5/26 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ihan turvallista, siis lapselle?

Vierailija
6/26 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauvan veriryhmätieto on tullut ja olet tarvittavan suojauksen ehtinyt saada ja lastenlääkäriltä on lupa, siinä tapauksessa kyllä. Mutta miksi hoppu kotiin?

klö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/26 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan aloitukseesi, että kannattaako lähteä opiskelemaan kätilöksi. On tainnut tippua jo aikaisemmille sivuille.

klö

Vierailija
8/26 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan esikoista, rv 17 menossa.



Teen istumatyötä, ja nyt oltuani pari viikkoa kesäloman jälkeen töissä, on seuraava vaiva tullut esiin:



Pitkän päivän istuttuani (toki on pieniä taukoja) tulee alavatsaan kova pinontunne ja istuminen tuntuu välillä lähes sietämättömältä.



Mistä kipu johtuu, onko haitallista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/26 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtu alkaa kasvaa ja painaa, tuskin vaarallista. Lähde useammin liikkeelle ja säädä tuolisi mahdollisimman hyvään asentoon. Jos ei ole hyvä, säädeltävissä oleva tuoli, vaadi sellainen.

klö

Vierailija
10/26 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten jotain limavutoa on, mutta joillain vasta ihan synnytyksen loppuvaiheessa ja kaikilla ei ollenkaan.

klö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/26 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisuuksia ainakin riittää, paikoittain jopa kätilöpulaa. Lähivuosina jää suuria joukkoja eläkkeelle ja virkojakin tulee, samoin lastenhoitajien virkoja muutetaan kätilöiden viroiksi. Sanoisin siis, että hyvä työtilanne.

klö

Vierailija
12/26 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on yksi lapsi, vuoden olen syönyt e-pillereitä. papa otettu viimeksi vuosi sitten ja lk1. joskus 3-4v sitten luokka oli 2 ja hyvänlaatuisia solumuutoksia poistettiin laserilla. johtui kondysta ja operaation jälkeen olen käynyt papassa 1-1,5v välein ja aina ollut 1.

niin voinko ihan normaalisti ryhtyä yrittään vauvaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/26 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyä palkasta? 1800 on kai peruspalkka, mutta kai se on vähän yli lisineen..?

Vierailija
14/26 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse käydä ennen uutta raskautta, käy sitten sen jälkeen.

klö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/26 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttona, joo. Käteen jää " vanhalla" kaikkine kokemus ym lisineen keskimäärin 1500¿/kk.

klö

Vierailija
16/26 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla synnytys kesti 2 vuorokautta ja päätyi lopulta sektioon. Paikat aukesivat vain 4 centtiä vaikka olin tipassa pitkääään ja sain ties mitä " aineita" että synnytys olisi lähtenyt paremmin käyntiin :( Onko seuraavassa raskaudessa/synnytyksessä isompi riski että kohtu repeäisi? Voidaanko minut pakottaa samaan kuin viimeksi?

Vierailija
17/26 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kohtu väsyy ja rasittuu pitkässä synnytyksessä, mutta ei varsinaisesti veny. Supistuu kyllä ennalleen synnytyksen jälkeen.

Seuraavassa raskaudessasi sinut lähetetään synnytystapa-arvioon äitiyspoliklinikalle loppupuolella raskautta, jossa edellisen synnytyksen kulku huomioidaan. Alatiesynnytyskin on vielä mahdollinen.

klö

Vierailija
18/26 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmannen ja neljännen asten repeämät. miten seuraavat synnytykset tapahtuvat?? monta lasta voi saada sektiolla?

Vierailija
19/26 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu repeämien parantumisesta, kudostyypistäsi ja tulevan lapsen koosta seuraava synnytystapa. Sectiolla olen nähnyt saatavan 1-8 lasta.

klö

Vierailija
20/26 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman näkee ultrassa paremmin tytön vai pojan? Kumpikohan voisi olla tulossa, kun lääkäri on 22 viikolta sanonut että selvästi näkyy sukupuoli. En vai ole halunnut kysyä ja itse en osaa sanoa kumpi siellä köllöttelee...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän