Sir. Huvittavia nämä aateliset. Luuleeko olevansa muita arvokkaampia?
Miksi englannissa yhä leivotaan aatelisiksi? Suomeenkin tullut tämä tapa että ilman erityisyyttä leivotaan esim kunnia tohtoriksi.
Kommentit (10)
Kunnia tohtori, upeita sanoja molemmat.
En koe olevani mitenkään erilainen, joku on vain päättänyt aikoinaan aateloida sukuni haaran. Olen kiitollinen, että sain sellaisen suvun mihin synnyin. Enpä voisi valittakaan.
Ihan jokaisella ihmisellä on sama ihmisarvo.
Kukaan toinen ihminen ei voi sitä nujertaa.
Siis huvittaako vai vtuttaako AP:ta?
Vierailija kirjoitti:
Sir ei tarkoita aatelista vaan henkilöä jonka hallitsija on lyönyt ritariksi kunnianosoituksena jostain. Aatelisiin viitataan siellä aatelisarvolla.
Minkä kansa päättää itseasiassa ja sitten kunkku lyö Sir leiman. Kansalaiset näkevät jossain ihmisessä jotain merkittävää mitä on tehnyt jne.
Vierailija kirjoitti:
Siis huvittaako vai vtuttaako AP:ta?
Ei kumpaakaan. AP on kateellinen ettei itse ole aatelinen.
Vierailija kirjoitti:
En koe olevani mitenkään erilainen, joku on vain päättänyt aikoinaan aateloida sukuni haaran. Olen kiitollinen, että sain sellaisen suvun mihin synnyin. Enpä voisi valittakaan.
Ethän sinä olekaan mitenkään erilainen. Suomessa ei ole aatelisia. Kaikissa suomalaisissa virtaa eri aatelissukujen verta
Justiinsa Stubbikin leivottiin jonkun yliopiston kunnia tohtoriksi. Ja mistä syystä? Se että on pressa ei tarkoita välttämättä mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä olekaan mitenkään erilainen. Suomessa ei ole aatelisia. Kaikissa suomalaisissa virtaa eri aatelissukujen verta
Mutta toisilla suvuilla kuitenkin se alkulähde suku, kaikilla ei ole sitä lähipiirissä näkyvissä niinkuin minulla suoraan lähisukulaisen kautta.
Sir ei tarkoita aatelista vaan henkilöä jonka hallitsija on lyönyt ritariksi kunnianosoituksena jostain. Aatelisiin viitataan siellä aatelisarvolla.