Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ota toisellakaan kertaa äitiyspakkausta eli laatikollista rumia vaatteita

Vierailija
09.12.2008 |

Otan rahana ja ostan vaikka yhden uuden laatuvaatteen. Ensimmäisen lapsen vaatteetkin olen kaikki myynyt samantien eteenpäin kun ovat pieneksi käyneet

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikoisen snobi ihminen.

Vierailija
2/21 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhille. En todellakaan halua mitään massavaatetta mun lapseni päälle pukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää niitä yöasuina. Ekalla kertaa otin paketin - en käyttänyt siitä yhtään mitään, toiste en ole ottanut. Haalean vaaleaa huonolaatuista trikoota täynnä koko paketti, vaatteet epäkäytännöllisen mallisia ja ankeita.

Vierailija
4/21 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon rahaa ettei ole pakko ottaa.



Itse olen ottanut molemmille lapsille paketin ja siellä on ihan hyvää vaatetta ollut mielestäni.



Mutta eihän sitä pakkausta ole pakko ottaa ja rahankin voi laittaa vaikka joulupataan:-)

Vierailija
5/21 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla neutraaleja, sillä tavalla miellytetään suurinta osaa.



Itse en tällä kerralla kuitenkaan kyseistä pakkausta ota, nuorimmaisen jäljiltä on niin paljon hyviä ja "tuoreita" vaatteita jäljellä (ikäeroa vuosi). Otan rahana ja rahoitan sillä puolet imurista.

Vierailija
6/21 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tykkää niin älä ota, mutta älä viitti valittaa kun joku pikkukakara!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, minkä "jämä" paketin olet saanut, mutta meille ainakin tuli tosi ihania ja laadukkaita vaatteita ja muutakin hyödyllistä!

Vierailija
8/21 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joo veronmaksajien rahoilla blaablaa mut hei miten te kehtaatte valittaa, ei niitä ole pakko ottaa!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä oli hyviä ja laadukkaita vaatteita, antoi hyvän alun tuoreen vauvaperheen elämään..



Ja mistä vetoa niin nämäkin turhamaiset ihmiset jotka niistä vaatteista kehtaa valittaa pukee niitä lapsiaan niihin kamalimpiin kuteisiin!!

Vierailija
10/21 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka jaksavat napista tällaisista asioista tyyliin 'onpa rumia' ja juoksevat hakemaan halpatyömaissa tuotettuja hm-retkuja luullen olevansa tyylikkäitä. Herätkää! Puette vauvanne sitten miten haluatte, muytta arvostakaa suomalaista työtä, li suosikaa kotimaisia tuotteita, älkääkä shoppailko niitä hello kitty-rytkyjä, jotka joku oman eskarilaisenne ikäinen bangladeshilainen pikkutyttö on työpäivänään ommellut.



itse olin tyytyväinen pakkauksen vaatteisiin, eikä pojallakaan ole ollut valittamista. Seuraavalle lapselle en pakkausta ota, koska ekan jäljiltä kaikki vaatteet ovat hyvässä kunnossa, eikä lisää tarvita. (eli laatukamaa...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotkos palkata lapsellesi oman muotisuunnittelijan, vai mistä aiot näitä ei-massavaatteita löytää?

En todellakaan halua mitään massavaatetta mun lapseni päälle pukea.

Vierailija
12/21 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä joiden elämän koko sisältö on siinä minkälaiset vaatteet lapsella on, onko kylpyhuoneen kaakelit just sitä sävyä 28472b jne.

Samanlaatuista vaatetta siinä pakkauksessa on kun jotkut "laadukkaammat" = "kalliimmat" rytkyt.

Taitaa joillain olla itsetunto niin matala ettei kehtaa ilmaisia vaatteita lapsensa päällä pitää. "Kamalaa, mitä siitä naapuritkin ajattelis jos meidän pikku vauvelilla on ilmaiset äitiyspakkauksen vaatteet päällä." Naapurithan luulis että ollaan jotain köyhiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomailta ostettuna vielä enemmän (tai jos ei kuulu tuen piiriin)

Vierailija
14/21 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin olin aina olettanut että se äitiyspakkaus sisältää vaatteita joilla pääsee "käyntiin". Mutta...ne bodyt yms ovat todella reilusti mitotettuja 60cm ja 70cm vaatteita eli ihan liian isoja vastasyntyneelle. Eli loppujan lopuksi pitikin ostaa kasa 56cm (ja 60cm) vaatteita kun lapsi hukkui ä-pakkauksen vaatteisiin (jotka näytti niin pikkuruisilta ennen kuin lapsen sai kotiin).



Välikausihaalari olisi varmaan ollut hyvä mutta meidän kevättalvivauvalle turha koska siinä vaiheessa kun keväällä olisi välikausihaalaria tarvinnut se oli lapselle ihan liian iso ja syksyllä taas jo ihan liian pieni. Kevyttoppiskin oli kiva mutta sama juttu....kevättalvesta ihan liian iso ja seuraavana talvena liian pieni.



Parhaimmat jutut äitiyspakkauksessa ovatkin mielestäni olleet muita kuin vaatteita eli esim. sakset, harja, perusrasva, makuupussi ja täkki.



Olisikohan muuten ihan mahdotonta tehdä kaksi versiota ä-pakkausta ja jakaa vaikka kumpaakin 2 vuotta putkeen? Eli talvivauvoille yksi ja kesävauvoille yksi niin voisi noita kokoja valita pakkauksiin sen mukaan mikä kenellekin noin suurinpiirtein sopii. Sitten la:n perusteella jaettaisiin pakkausversioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri saman aioin sanoa, mutta kerkesit. siis olin kanssa kuvitellut että sillä pääsee alkuun niin lapsihan hukku niihinin bodeihin ym. ja meillä kans jäi puvut käyttämättä ku synty semmoseen aikaan ettei enää sit sopinu. mun mielestä kans ne muut jutut olleet parhaimpia... vaattet ollu sit lähinnä koti- ja yövaatteina... kaikkia ei tullu ees käytettyä.

Vierailija
16/21 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomailta ostettuna vielä enemmän (tai jos ei kuulu tuen piiriin)

Niin siis mitä???

Voi sua raukkaa jos oot pakkauksesta maksanu, on sua sit huijattu!! =)

Vierailija
17/21 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli itsestään selvää, etteivät vaatteet ole makuni mukaisia. En voisi kuvitellakaan käyttäväni lapsellani samanlaista pukua kuin 1000 muulla samakäisellä. En kuitenkaan ymmärrä miksi valitat, kun raha oli vaihtoehtona.

Vierailija
18/21 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tililtä ei lähtenyt penniäkään. Olisin kyllä rahaa saanut, jos en tuota olisi ottanut, muttei sitten olisi noita tarvikkeita ollut. Ei siis maksanut senttiäkään!

Vierailija
19/21 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomailta ostettuna vielä enemmän (tai jos ei kuulu tuen piiriin)

Niin siis mitä???

Voi sua raukkaa jos oot pakkauksesta maksanu, on sua sit huijattu!! =)

...silloin pakkauksen saa halutessaan ostaa Suomen Kelalta. Sama juttu jos muuttaa Suomeen "liian myöhään" niin ei saa Kelalta ilmaiseksi äitiyspakkausta. Silloinkin sen saa halutessaan ostaa.

Ei tuossa mitään outoa ole.

Vierailija
20/21 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalarit ovat tosiaan usealle lapselle aivan väärän kokoisia.. Meidän 1,5-vuotiaalle olisi NYT 06 pakkauksen 80 cm toppahaalari sopiva. Materiaali (ja haalea väri) ei kyllä enää tämän ikäisen taaperon menossa kestä, joten käyttämättömänä jää odottamaan seuraavaa lasta, jospa hänelle sattuisi sopimaan sitten ensi talvena tai sitä seuraavana.. Mielestäni toppahaalarin voisikin poistaa pakkauksesta kokonaan.



Mielestäni äp:n vaatteet eivät kyllä mitään huippulaadukkaita olleet.. Monet nukkaantuivat jo ekoissa pesuissa, värit haalistuivat nopeasti ja muutenkin vaatteet kulahtivat hetkessä. :( Muutama vaate oli myös todella oudon mallinen..

Juuri nuo kynsisakset, harja, täkki, ruokalappu yms. olivat kaikkein parhaat jutut ja ne ovatkin edelleen ihan priimakunnossa odottamassa seuraavaa käyttäjää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän