Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka suhtaudutte, jos korttinne ei toimi kassalla...

Vierailija
10.09.2014 |

Ja kassahenkilö ilmoittaa kuuluvalla äänellä että ei ole katetta, tms.

Korttini ei jostain syytä ole viikonlopun jälkeen toiminut, mutta mielenrauhani takia tarkastin tilini, joka oli ok. Ensin lauantaina Prisman kassalla korttini hylkäsi maksun ja kassahenkilö toisti useaan otteeseen että "ei taida olla rahaa, siellä kortilla ei ole rahaa".

Eilen puolestaan Alepan kassalla korttini ei toiminut. Olin varannut pienen määrän käteistä mukaan tarkoituksenani ostaa vain leivänpäälliset ja suklaata. Kortti ei toiminut ja pyysin suklaan sivuun. Kuitti piti mitätöidä ja kassa joutui pyytämään apua hommaan. Selitti siinä melko kuuluvalla äänellä, kuinka "hänellä ei olekaan rahaa".

En tiedä miksi tilanteet tuntuivat jokseenkin nöyryyttäviltä, vaikka itse tiedän ettei suinkaan rahasta ole kiinni. Toisekseen, kun itse aikanani olin kassakoulutuksessa, minulle kerrottiin että vastaavissa tilanteissa ei ryhdytä kommentoimaan asiakkaan tilin saldoa, vaan yritetään hoitaa asia hienovaraisesti.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nolostun, ja kaivan sitten suurieleisesti isoimman setelin lompakostani ja huokaisen että kyllä se äskeisessä kaupassa vielä toimi... Vaikka todellisuudessa mun tili on aina lähes nolla kun nostan käteistä paljon :D

 

Joskus taas oon ihan p-a ja käyn automaatilla katsomassa tilin saldon (esim9,26€) ja menen sen jälkeen kauppaan ja lasken tarkkaan paljon ostokseni maksavat. Silti jännitän aina kassan kohdalla että mitäs jos rahat ei riitäkään.

Vierailija
2/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jostain syystä kävisi noin, en haluaisi että kassa käyttäytyisi noin. Ei ole heidän asiansa jaella tietoja muille. Vaihtaisin kauppaa ja kertoisin tuttavilleni.

Voihan sitä sattua erehdyskin, ettei muista ettei sillä tilillä ollutkaan rahaa, tai mies nosti sieltä tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi mitä kassoja!

Vuosikaudet kassalla palvelleena en koskaan paljastanut ääneen syytä miksei kortti toimi, oli jonossa enemmänkin asiakkaita tai ei vaan esitin "tietämätöntä" vaikka koneen antamista viesteistä voikin päätellä milloin oli joku yleinen jumi, milloin saldo ei riittänyt tai milloin päiväkohtainen raja oli ylitetty.

Yleensä ihmiset lähtivät sitten pankkiautomaatille, harvoin palasivat.

Vierailija
4/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 08:45"]Jos jostain syystä kävisi noin, en haluaisi että kassa käyttäytyisi noin. Ei ole heidän asiansa jaella tietoja muille. Vaihtaisin kauppaa ja kertoisin tuttavilleni.

Voihan sitä sattua erehdyskin, ettei muista ettei sillä tilillä ollutkaan rahaa, tai mies nosti sieltä tms.
[/quote]

Mietin laittaisinko asiakaspalautteen molempiin kauppoihin..

Meillä ei ole yhteistä tiliä miehen kanssa, ja tosiaan tarkastin tilini jo lauantaina kun pelkäsin että rahoilleni on käynyt jotain.

Vierailija
5/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi noin viime syksynä, mutta syy oli pankin järjestelmien vika eikä se ettei oo katetta. Oli muuttopäivä ja tarvitsin kipeästi ruokaa uuteen kotiin, itsellä silloin 1,5v lapsikin. Hermostuin ihan kerta kaikkiaan, jätin ostokset kassalle ja painuin itkien ulos kaupasta. Sitä se stressi ja nälkä teetti. :D Sen jälkeen olen aina pitänyt vähän käteistä mukana että saa edes jotain ruokaa, jos kortit tekevät tenän..

 

-häpeävä-

Vierailija
6/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 08:48"]Oi voi mitä kassoja!

Vuosikaudet kassalla palvelleena en koskaan paljastanut ääneen syytä miksei kortti toimi, oli jonossa enemmänkin asiakkaita tai ei vaan esitin "tietämätöntä" vaikka koneen antamista viesteistä voikin päätellä milloin oli joku yleinen jumi, milloin saldo ei riittänyt tai milloin päiväkohtainen raja oli ylitetty.

Yleensä ihmiset lähtivät sitten pankkiautomaatille, harvoin palasivat.
[/quote]

Meillä ei koskaan näy kassassa syytä kortin toimimattomuudelle, ellei sitten nostoraja ole ylittynyt tms. Mutta ettei rahaa olisi, sitä ei kone kerro.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn nostamassa seinästä rahaa. Joskus joku kassa toitotti just tuota "ei oo varmaan katetta", minä toitotin takaisin että "no katetta on kyllä!" ja kävin automaatilta hakemassa rahaa :)

Vierailija
8/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 08:52"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 08:48"]Oi voi mitä kassoja! Vuosikaudet kassalla palvelleena en koskaan paljastanut ääneen syytä miksei kortti toimi, oli jonossa enemmänkin asiakkaita tai ei vaan esitin "tietämätöntä" vaikka koneen antamista viesteistä voikin päätellä milloin oli joku yleinen jumi, milloin saldo ei riittänyt tai milloin päiväkohtainen raja oli ylitetty. Yleensä ihmiset lähtivät sitten pankkiautomaatille, harvoin palasivat. [/quote] Meillä ei koskaan näy kassassa syytä kortin toimimattomuudelle, ellei sitten nostoraja ole ylittynyt tms. Mutta ettei rahaa olisi, sitä ei kone kerro.

[/quote]Siinä tuli vähän erisanainen viesti kussakin tilanteessa. Voi olla, että nykyään kassajärjestelmät ovat erilaiset. Onhan tuosta jo muutama vuosi kun olen viimeksi kassan takana istunut :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan tuhertaa itkua ja vetoan kassahenkilön empaattisuuteen josko hän voisi maksaa ostokset puolestani =)

Vierailija
10/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitin joskus maksaa kirjastossa parin euron myöhästymismaksun ja tarjosin silloista pankki/visa korttia. "KORTTI EI KELPAA" totesi täti hinkattuaan sitä muutaman kerran siinä lukulaitteessa, eikä todellakaan mitenkään hiljaa. No siinä sitten naama punaisena löysin taskun pohjalta jotain kolikoita ja sain sen maksettua. Muualla se kortti kyllä kelpasi samana päivänä ja myöhemminkin joten olettaisin että vika oli sen kirjaston muinaisessa systeemissä. Näytti ainakin aika vanhalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä Oulussa Säästöpankin korteilla oli ennen monestikkin tuota ongelmaa. Nykyään vähän harvemmin, mutta n. kk sitten viimeksi. Mulla ei tili ole sitten opiskeluaikojen ole ollut lähelläkään miinusta, mutta ne kortit antavat jumiessaan sen viestin että tilillä ei ole katetta. Tiedättekö, välillä ne kassat näyttävät jopa OMAHYVÄISILTÄ päästessään sanomaan ettei katetta ole. On minulla aina jonkin verran käteistä mukana, mutta pari kertaa on pitänyt tehdä mutka automaatille. Vain kerra-pari ovat kassat osanneet sanoa että tänään on ollut spn korttien kanssa ongelmaa, voidaan kokeilla mutta jos haluatte niin voitte käydä automaatilla. (terkkuja Heinäpään Saleen!) Muulloin (esim. Keskustan S-Marketissa) ovat näyttäneet omahyväistä naama kunnes on paljastunut että vika oikeasti ON heillä.

Vierailija
12/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö itkupotkuraivarit toimi aina :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asioinut useassa kaupassa ja edelläni on ollut näitä tapauksia. Kumma kyllä, meidän kaupungissa ei missään liikkeessä toiteta katteen riittämättömyydestä vaan juurikin jostakin muusta toimimattomuudesta.

Vierailija
14/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin on käynyt noin, joskus olen pyytänyt laittamaan ostokset sivuun ja käyn automaatilta nostamassa rahaa.
On myyjältä suuri virhe alkaa kuuluttamaan että ei ole katetta. Olen toiminut vuosia myyjänä ja jos kortti ei käy niin hienovaraisesti sanon asiakkaalle, että jostain syystä järjestelmä ei huoli korttia ja kysyn olisiko hänellä käteistä rahaa tai haluaako käydä automaatilla tai löytyykö mahdollisesti toista maksukorttia. Automaatti on aivan liikkeen vieressä.
Tilanne täytyy hoitaa niin että asiakas ei tunne itseään nöyryytetyksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjä olisi noin törppö että alkaisi huutelemaan kaikkien kuullen ettei minulla ole tilillä rahaa, toteaisin yhtä kovaan ääneen että lukeeko siellä ihan varmasti niin ettei minulla ole tilillä mitään, pitääkin tästä lähteä poliisille että saan selville mihin se puoli milliä on tililtä kadonnut. Ja sitten maksaisin ostokseni käteisellä jota minulla on aina mukana.

 

Ei ole kyllä noin törppöä myyjää tullut vastaan vaikka kortti ei ole aina toiminut, käteisellä olen sitten maksanut ilman mitään nolostumisia.

Vierailija
16/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 08:52"]Käyn nostamassa seinästä rahaa. Joskus joku kassa toitotti just tuota "ei oo varmaan katetta", minä toitotin takaisin että "no katetta on kyllä!" ja kävin automaatilta hakemassa rahaa :)
[/quote]

Näin minäkin olisin tehnyt jos lähellä olisi ollut automaatti. Lauantaina Prismassa mies oli mukans, joten hän sitten maksoi ostoksemme.

Vierailija
17/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mulle on käynyt useasti niin etteä kertakaikkiaan ei oo ollu katetta tillillä. Onhan se nolo tunne, mutta ei auta muuta kuin reippaasti hymyillen sanoa että "Taitaa kyllä nyt olla niin ettei mulla ole rahaa tilillä, käyn katsomassa automaatilta ja tulen hetken päästä maksamaan ostokseni".  Siinä sitten joko jätän osan ostoksistani kassalle tai soitan miehelleni että nyt äkkiä tarttis saaha rahaa tilille (meillä eri tilit).. Kassat ovat lähes aina olleet ymmärtäväisiä ja ystävällisiä, eivät ole kailotelleet kaikille että tällä rouvalla loppui rahat. That`s life :)

Vierailija
18/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laittaisin kauppiaalle viestiä että kassoilla tarve lisäkoulutukseen. Ei ole heidän asiansa spekuloida mistä maksun epäonnistuminen johtuu. Varsinkaan ääneen muiden kuullen.

 

Minulla on ollut vain hienotunteisia kokemuksia. Kassa vain mainitsee ettei kortti toimi, ja kokeillaan uudestaan. Toisinaan rahat ovat kortilta loppu ihan vahingossa - mulla on debit ja joskus jotkut ostot jäävät viikonlopun yli jumittamaan, en muista että sieltä olisi vielä joku muutaman kympin tai satasen maksu menossa ja yritän maksaa kortilla muistaen edellisen päivän saldon. Onneksi nykyään on helppo kännykkäsovelluksella tarkistaa pankki ja siirtää lisää toiselta tililtä.

Usein kyseessä on joku tilapäinen häiriö eli kun kortin höylää uudelleen, maksu onnistuu.

Vierailija
19/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kayttaa luottokorttia niin ei tarvitse itkea.

Vierailija
20/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan seuraavan kortin kukkarosta? 100 matkapäivää vuodessa opettaa sen että kannattaa olla se kolme eri korttia ainakin, eri korttiyhtiöiltä. Joku toimii luultavasti aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi