Mitä tuo venäjä haluaa/miksi se on nyt sotimassa?
Anteeksi tyhmyyteni kun joku kuitenkin tulee minut sivistymättömäksi haukkumaan. Mutta olen nyt pihalla, että mistä tuo Ukrainan kriisi on lähtenyt liikkeelle? Ja mitä tuo venäjä haluaa kun on niin kovasti sotimassa?
Kommentit (3)
Ukraina on entinen neuvostomaa ja tähän saakka on ollut läheisempi Venäjän kanssa kunnes viime aikoina alkoi lähentyä uhkaavasti EU:ta ja EU-jäsenyyttä. Ukraina on strategisesti Venäjälle tärkeä alue, ja Ukrainan kautta kulkee tärkeitä(rahakkaita) kaasuputkia. Ukrainassa tapahtuneen poliittisen vallankumouksen yhteydessä Venäjä käytti tilaisuutta hyväkseen ja lähti yllyttämään sekasortoa, valloitti Krimin ja sotii nyt ihan virallisesti Itä-Ukrainassa. Krimissa on Sebastopolin (Venäjän) laivastotukikohta joten se oli tärkein miehitysalue. Nyt on muun Ukrainan vuoro.
jaa a, mene ja tiedä kaikkien sekopäitten aivotuksista, miten yksi mies voikin saada koko maailman sekaisin, temppu se on sekin.