Miten selität ettei helvettiä ole???
Luuletko niin, että hitler pääsi pälkähästä vain vihellen tai idi amin?
Luuletko, että pedofiilit, jotka ovat tappaneet lapsia pääsisi vain vihellellen tyhjyyteen?
Luuletko, että sarjamurhaajat ja kiduttajat menevät vain viheltäen kuin tuhka tuuleen?
luuletko, että koulusurmaajat vihelsivät vain ilmaan?
Onko muka niin ettei kukaan paha saa palkkaansa tämän elämän jälkeen?
Itse kuitenkin olen sen kannalla, että kun tälläinen maailmakin on jostain syntynyt nin tämän luojalle on kaikki muukin mahdollista eli mahdollista luoda myös hyvä paikka Häneen uskoville ja muuten Hän tuomitsee oikeudenmukaisesti.
Olisiko se muka oikeudenmukaista jos kaikki katumattomat diktaattorit ja lastenraiskaajat pääsisivät ilman mitään tuomiota?
Kommentit (6)
perustelen, että helvetti on vain ja ainoastaan olemassa uskovaisille... hehän siitä jauhavat ja sitä pelkäävät. Ketään muuta ei pelota tai pohdituta tollaset. En usko mihinkään tuollaiseen kuin helvetti tai autuas paratiisi olemassa olemiseen kuten en sen enempää saunatonttuunkaan ihan hyvät löylyt tulee vaikka en sitä lahjokkaan.
Kaikkea valtavirran vastaista tuomitaan ja paheksutaan... melko normaalia toimintaa...
Jos olisi olemassa joku oikeudenmukainen jumala, miksi hän ei rankaisisi rangaistuksen ansaitsevia jo silloin, kun he elävät, miksi odottaa kuoleman jälkeen?
Ei se tietenkään ole oikeudenmukaista, että paha jää ilman rangaistusta, mutta ei se ole mikään argumentti sen puolesta, että jumala olisi olemassa, tai helvetti.
meistä elävistä sitä kukaan voi varmaksi tietääkään, et edes sinä ap...se selviää vasta siten kun ihminen jättää tämän maanpäällisen helvetin...
toiset ihmiset. Tai oikeammin tietoisuus toisista ihmisistä.
Ja se tietoisuus omasta itsestään joka edellyttää toisten ihmisten olemassaolon.
Jokainen päätös ja valinta, tai valitsematta jättäminen heijastuu jokaiseen asiaan loppuelämässä ja sen tiedon kantaminen on yhtä helvettiä - niin valintaa tehdessä kuin jälkeenpäin analysoidessa.
Jokainen sattumalta tuntuva asia on jonkun ihmisen valinta ja sen kanssa eläminen on yhtä helvettiä.
Se, että meidät on heitetty tänne maailmaan vailla sen suurempaa merkitystä on helvettiä. Ja se että elämme tulos on nollasumma, eli että ns. parhaiten meistä elänytkään ei olisi elänyt niin hyvin etteikö joku toinen samanaikaisesti olisi elänyt yhtä tuhovoimaisesti jossain muualla; sen tunnustaminen on yhtä helvettiä.
Tuomitseminen ja toisaalta alentuminen on yhtä helvettiä.
Elämäntahto kaiken tämän keskellä - se on yhtä helvettiä.
eikä helvettiä ole vaikka miten toivoisi. Hyvistä teoista ei myös välttämättä seuraa taivaspaikkaa, vaan saatamme syntyä uudelleen jossain muussa muodossa.
Uskonto perustuu ihmisen tarpeelle venyttää olemassaoloa elämän rajallisuuden ulkopuolelle.