kuinka nopeasti panadol ja kuuma suihku auttavat supisteluihin?!
Eli kauanko odotan vaikuttaako lääke vai lähdetäänkö synnärille?!
Kommentit (12)
Tuota, jos nyt kysyisit ohjeita tosiaan vaikka synnäriltä tai neuvolasta!
lähdet sitten kun et enää pysty kotona olemaan. Eli jos harkitset Panadolin käyttöä, niin jätä Panadolit väliin ja lähde hakemaan kääröä kotiin:)
neljältä yöllä alkoi supistelemaan, puol seiskan aikaan soitin synnärille, neuvoivat ottamaan 2x500mg panadolia ja kuuman suihkun.
Kävin ensin kuumassa suihkussa ja otin sitten vähän ennen ysiä panadolit ja nukuin tunnin ilman supisteluja. Nyt tullut taas supisteluja, synnäriltä (nkl) neuvoivat soittamaan ennen kuin lähdetään jos siis panadol ja suihku ei auttanut. Kattellaan nyt ajattelin käveleskellä pitkin asuntoa ja seurailla tilannetta ja syödä jotain. Mies on töissä valmiina tulemaan hakemaan.
Oon ensisynnyttäjä ja jotenkin ei haluais `turhaan´ lähteä synnärille, jos tämä ei vielä olekkaan mitään. Niillä on hommia siellä muutenkin.
selitin kyllä oireet ja kivut hoitajalle ja hän vakuutteli puhelimessa, että kyllä nämä supisteluilta kuulostaa..jotenkin kuvittelin ne toisenlaisiksi...jotenkin pidemmiksi, nämä mun supistelu kivut ovat mielestäni aika lyhyitä, kipu tulee täysillä ja kestää hetken, vatsa säilyy kivikovana pidenpään. kuitenkin viime keskiviikkona lääkärissä paikat visusti kiinni ja kiinteät ja kohdunkaulaa jäljellä 3 cm...
KOKEMUKSIA?
viikkoja on 36+5 ja sanoivat synnärillä että jos joudutaan lähtemään, niin saapi syntyä. Pötköttelin tossa sohvalla ja supistukset lakkasivat joksikin aikaa ja harvenivat huomattavasti. Mutta nyt taas 45min tosi tiheään...ihme vatvomista, aina kun meinaan soittaa on muka parempi olo...
itsellä tuli kiire. en ehtinyt saada puudutuksia. oltiin kotona niin kauan että supisteli 2 minuutin välein, mutta ei ollut kovin kipeitä supistuksia. sairaalaan kun päästiin niin kiireesti synnytyssaliin. ensisynnyttäjä olin. harvemmin ehkä käy niin mutta...
Mutta nopeitakin ensisynnytyksiä on, ja on naisia, joilla supistukset ovat lähes kivuttomia koko synnytyksen ajan (vaikea uskoa, mutta ilmeisesti totta!).
Eli viimeistään sitten kun supistusten väli on vain muutama minuutti ja tulevat hyvin rytmikkäinä, lähde sairaalaan. Ja jos alkaa tuntua, että kakattaa armottoman kovaa, soita ambulanssi, älä lähde autolla.
pitää lähteä. Odottele vain rauhassa, että supistukset säännöllistyy. Kotona on kivempi kärvistellä kuin sairaalassa.
kuullostaa siltä että teille tulee vauva tänään-ylihuomenna ;)
kävele ku alkaa supistaa, se nopeuttaa synnytystä.
tai mee takaisin suihkuun se lievittää kipua. oletko jo soittanut miehelle? minusta miehen olisi hyvä alkaa tulla töistä kotiin...?
ja kärvistelemään kotona niin kauan ku pystyn. Siinä vaiheessa kun supistuksia oli tullu yli 2h alle 10 min välein niin sai lähteä synnytyssairaalaan (ko).
Synnärille mennään sitten kun tuntuu siltä että nyt pitää lähtee.