Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö yhtään thamaalaissuomalaista lasta

Vierailija
15.07.2014 |

joka pärjäisi hyvin koulussa?

Olen ollut töissä eri kouluissa ja hyvin usein tällaisten liittojen lapset tarvitsevat paljon tukiopetusta. Olen ihmetellyt missä syy. Eikö isät vietä juurikaan aikaa lasten kanssa, suomen kieli jää heikoksi ja tämä haittaa koulussa. Tai onko joku kulttuurisyy että koulunkäyntiä ei pidetä erityisen tärkeänä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pari eri perhettä, lapsia yhteensä neljä. Ei mitään erityisiä ongelmia kun ovat kasvaneet Suomessa ikänsä.

Vierailija
2/16 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pari eri perhettä, lapsia yhteensä neljä. Ei mitään erityisiä ongelmia kun ovat kasvaneet Suomessa ikänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yks oppilas. Äiti puhuu tosi heikosti suomea. Tyttö on luokan 3 paraan oppilaan joukossa ja todella innostunut koulunkäynnistä. Äitinsä ylistää suomalaista koulujärjestelmää. Vanhemmat ei mitenkään kouluttautuneita. Mutta olisko  sitten tuo vanhempie asenne, joka kannustaa lasta...

Vierailija
4/16 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden. Suomen kielessä on puutteita ja tietysti se voi heijastua moneenkin oppiaineeseen. Toisaalta osaa englantia melko hyvin koska se on vanhempien yhteinen kieli.

Vierailija
5/16 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden. Hän viettää paljon aikaansa isänsä kanss, joka on päävanhempi. Tästä huolimatta kaksikielisyys on aiheuttanut tiettyä kielenkehityksen hitautta, jota päiväkotituella on yritetty kuntouttaa. Lapsi ei ole vielä koulussa, joten kouounköynnistä en uskalla sanoa mitään, isä on kyllä dippainssi joten luulen, että siltä osin kooulutuksen arvostus olisi kohdallaan. Ehkä thainkielen ja suomenkielen erilaisuus jotenkin aiheuttaa kaksikielisille lapsille tavallista enemmän ongelmia? 

Vierailija
6/16 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sekin olla syynä että lapset keskittyvät vapaa ajallaan prostituutioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt pariin perheeseen jossa äiti ei puhu lainkaan omaa kieltään lapsille, heikkoa suomea vain! Ei ihme jos tulee kieliongelmia.

Vierailija
8/16 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 22:28"]Olen törmännyt pariin perheeseen jossa äiti ei puhu lainkaan omaa kieltään lapsille, heikkoa suomea vain! Ei ihme jos tulee kieliongelmia.

[/quote]

Tämä on monesti se syy missä tahansa kahden kulttuurin perheessä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, mutta tietämissäni äiti suomalainen ja isä thaimaalainen. Ei ongelmia koulussa.

Vierailija
10/16 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden, ja isä ei tosiaan juurikaan viettänyt aikaa lapsen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa tiedän :) oma kummityttöni. Kävi lukion ja nyt opiskelee opettajaksi, eli ei todellakaan mikään "tyhmä".

Vierailija
12/16 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden perheen, jossa on kaksi lasta. Kummallakaan ei ole ongelmia koulussa. Toinen parjää jopa erinomaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedön yhden kaverini, kirjoitti neljä ällää

Vierailija
14/16 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 22:28"]Olen törmännyt pariin perheeseen jossa äiti ei puhu lainkaan omaa kieltään lapsille, heikkoa suomea vain! Ei ihme jos tulee kieliongelmia.

[/quote]

Tämä on monesti se syy missä tahansa kahden kulttuurin perheessä...

[/quote]

Miksi alapeukutat? On hurjan tyhmää puhua lapselle muuta kuin äidinkieltään ja aivan idioottimaista puhua kieltä jota osaa vain vähän... Terveisiä 3-kielisestä perheestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutaman perheen. Ei kieliongelmia, vaan kaikkien perheiden lapset menestyneet hyvin koulussa, osa jo ylioppilaita. Lieneekö osasyy koulumenestykseen, että äidit ovat oppineet sujuvaa suomea. Perheksekeisyydellä ja lasten kannustamisella on myös varmasti vaikutusta.

Eikö sinua seiska yhtään hävetä heitellä tuollaisia kommentteja asialliseen keskusteluun?

Vierailija
16/16 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 22:02"]

Tiedän yhden. Hän viettää paljon aikaansa isänsä kanss, joka on päävanhempi. Tästä huolimatta kaksikielisyys on aiheuttanut tiettyä kielenkehityksen hitautta, jota päiväkotituella on yritetty kuntouttaa. Lapsi ei ole vielä koulussa, joten kouounköynnistä en uskalla sanoa mitään, isä on kyllä dippainssi joten luulen, että siltä osin kooulutuksen arvostus olisi kohdallaan. Ehkä thainkielen ja suomenkielen erilaisuus jotenkin aiheuttaa kaksikielisille lapsille tavallista enemmän ongelmia? 

[/quote]

 

Kaksikielisyys on etu lapselle, josmolemmat vanhemmat puhuva tnimenomaan omaa äidinkielään lapselle

http://www.talouselama.fi/uutiset/kaksikieliset+ovat+fiksumpia+kuin+muut++eika+se+ole+ainoa+etu/a2092392

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi