Onko kesäkuun festareilla kylmä nukkua teltassa?
Riippuu tietenkin ja tottakai säästä, mutta onko kellään kokemusta?
Itse ajattelen, että telttaan läkähtyisi, mutta silti jokaisessa "Pakkaa nämä festareille" -listassa mainitaan villasukat ja villapaita, ettei tule yöllä kylmä. Häh?
Olisko jollain kertoa kokemuksiaan :)
Kommentit (26)
Riippuu tosiaan, mutta itse olen joskus Provinssissa jäätynyt aivan täysin. Vaikka päivällä on ollut hellelukemat, niin yöllä lämpötila on laskenut kuitenkin johonkin 10-14 asteeseen. Aamulla tietty voi tulla kuuma jos aamuaurinko porottaa suoraan telttaan, mutta kyllä mä lähtisin kunnon makuupussin ja muiden vermeiden kanssa festareillekin.
Telttailu festareilla on perseestä, oli asteita kuinka paljon tahansa. Helli itseäsi (ja mukaanotettavia tavaroitasi) sen verran, että hanki kunnon majoitus.
Yhden Provinssi-reissun muistan, kun yöllä oli pakkasta. Kyllä ne lämpötilat öisin aika alas laskevat, jopa heinäkuussa. Ei se siltä niin tunnu jos vaan kävelee ulkona, mutta kun on pitkän aikaa paikallaan niin sen huomaa. Toki jos on muutenkin kuumaverinen niin sitten ehkä tarvitsee vähemmän vaatetta mukaan, mutta kyllä mulla on villasukat, villapaidat ja pipot olleet festarireissuilla mukana ja aina niille on myös tullut käyttöä.
Provinssissa vuonna 2008 oli ainakin melko kylmä yöllä. Aamulla taas paistui, kun aamuaurinko porotti. Muistaakseni nukuin makuupussin sisässä juurikin kaksissa pitkissä housuissa, kaksissa sukissa, pitkähihaisessa ja hupparissa, hattua ei sentäs tainnut olla.
Mikä festareilla on majoitusmahdollisuudet yleensäkään esim. ulkopaikkakuntalaisille jos ei teltta ok.
Hotelli, leirintämökki?
Qstockiin menossa teinin kanssa ja majoitusta mietin, mikä olisi asiallisin ja mukavin?
Jos porottaa niin sitten läkähtyy, mutta kun Suomen kesä on melko arvaamaton ja porotus voikin toisena festaripäivänä muuttua kaatosateeksi, niin villasukat ja villapaita lämmittävät hyvin kosteanakin.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 23:40"]Telttailu festareilla on perseestä, oli asteita kuinka paljon tahansa. Helli itseäsi (ja mukaanotettavia tavaroitasi) sen verran, että hanki kunnon majoitus.
[/quote]
No tässä tapauksessa ideana on juuri päästä ns. "vielä kerran" telttaan rymyämään, vaikka ikää on se 30.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 23:43"]Provinssissa vuonna 2008 oli ainakin melko kylmä yöllä. Aamulla taas paistui, kun aamuaurinko porotti. Muistaakseni nukuin makuupussin sisässä juurikin kaksissa pitkissä housuissa, kaksissa sukissa, pitkähihaisessa ja hupparissa, hattua ei sentäs tainnut olla.
[/quote]
Kiitos tästä! Juuri tämän tyyppistä vastausta tarvitsin. Kyllä muuten lähtee villasukat ja takki mukaan, aloin juuri muistaa kuinka kylmä kesällä voi olla esimerkiksi baarista kotiin kävellessä, hrrr. Jotenkin sitä vain aina kuvittelee että festareilla on aina lämmin ja jopa hiki koko ajan, viime vuodet kun on tosiaan tullut festaroitua vain kotupaikkakunnalla, eli esim suihku on ollut omasta takaa ja itsestään selvyys :)
AP
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 23:43"]Provinssissa vuonna 2008 oli ainakin melko kylmä yöllä. Aamulla taas paistui, kun aamuaurinko porotti. Muistaakseni nukuin makuupussin sisässä juurikin kaksissa pitkissä housuissa, kaksissa sukissa, pitkähihaisessa ja hupparissa, hattua ei sentäs tainnut olla.
[/quote]
Kiitos tästä! Juuri tämän tyyppistä vastausta tarvitsin. Kyllä muuten lähtee villasukat ja takki mukaan, aloin juuri muistaa kuinka kylmä kesällä voi olla esimerkiksi baarista kotiin kävellessä, hrrr. Jotenkin sitä vain aina kuvittelee että festareilla on aina lämmin ja jopa hiki koko ajan, viime vuodet kun on tosiaan tullut festaroitua vain kotupaikkakunnalla, eli esim suihku on ollut omasta takaa ja itsestään selvyys :)
AP
Minkä mallisessa teltassa siis nukuitte? Tarvitsisin kesän festareille jonkun halvan mutta hyvän teltan
Vierailija kirjoitti:
Minkä mallisessa teltassa siis nukuitte? Tarvitsisin kesän festareille jonkun halvan mutta hyvän teltan
Ei teltat nykyää maksa käytännössä mitään itsellä on festarikäytössä tuollainen Atomin https://kodinkone.com/paras-halpa-teltta/ perus teltta alle 20e.
Ihana ajatus että kesäkuussa telttaan "läkähtyisi". Ootko koskaan ollut Suomessa yötä ulkona ennen juhannusta? 😄 Päivällä kyllä käristää, mutta kun aurinko laskee, niin siellä makuupussissa onkin sitten ihan eri meno.
Päivällä oli ihan tappohelle, ja illalla naurettiin porukalla, että kuka hullu ottaa muka villasukat ja villapaidan festareille. No, se nauru loppui kyllä aika nopeasti, kun kolmelta yöllä makasin teltassa kylmänä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä festareilla on majoitusmahdollisuudet yleensäkään esim. ulkopaikkakuntalaisille jos ei teltta ok.
Hotelli, leirintämökki?
Qstockiin menossa teinin kanssa ja majoitusta mietin, mikä olisi asiallisin ja mukavin?
Hotelli liian kallis ja buukattu täyteen
Olen ollut festareilla varmaan 20 kertaa. Jos lämpötila on alle 16 päivällä niin kannattaa pakata niitä villapaitoja mukaan koska yöllä lämpötila voi laskea +12 asteeseen Tuulinen sää vaikuttaa ja harvoin juhannuksena on helletttä edes. Viime vuosina juhaannuksen sä ollut reilusti alle +20.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut festareilla varmaan 20 kertaa. Jos lämpötila on alle 16 päivällä niin kannattaa pakata niitä villapaitoja mukaan koska yöllä lämpötila voi laskea +12 asteeseen Tuulinen sää vaikuttaa ja harvoin juhannuksena on helletttä edes. Viime vuosina juhaannuksen sä ollut reilusti alle +20.
Entä jos ei nuku yöllä vaan bilettää?
Villasukat ja villapaita on ihan peruskamaa, kesälläkin voi olla sellaisia muutaman asteen lämpötiloja, tuulta ja sadetta. Näin muutama vuosi Ilosaarirockissa, joka on sentäänheinäkuun puolivälissä. Silloin myytiin kumisaappat loppuun paikallisista kaupoista ja vesisateessa muutama aste lämmintä.
Kannattaa toki katsoa paikallinen sääennuste mutta kesäkuussa yöt voi olla hyvin koleita. Silloin on kiva kääriytyä villapuseroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut festareilla varmaan 20 kertaa. Jos lämpötila on alle 16 päivällä niin kannattaa pakata niitä villapaitoja mukaan koska yöllä lämpötila voi laskea +12 asteeseen Tuulinen sää vaikuttaa ja harvoin juhannuksena on helletttä edes. Viime vuosina juhaannuksen sä ollut reilusti alle +20.
Entä jos ei nuku yöllä vaan bilettää?
Voi silti vilustua jos ei ole tarpeeksi vaatteita. Minä olen vilustunut ja tuli flunssa.
Vierailija kirjoitti:
Ihana ajatus että kesäkuussa telttaan "läkähtyisi". Ootko koskaan ollut Suomessa yötä ulkona ennen juhannusta? 😄 Päivällä kyllä käristää, mutta kun aurinko laskee, niin siellä makuupussissa onkin sitten ihan eri meno.
Tuo lämpötila selvisi hänelle varmaan silloin vuonna 2014.
Riittävästi juomaa, niin et tarvitse edes telttaa.