Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

paljon olette valmiita maksamaan lapenne harrastuksesta?

Vierailija
17.09.2006 |

Meillä poika pelaa salibandya ja se maksaa 150¿/kausi lisäksi kuukausimaksu 50-100¿,minusta todella kallista! Hulluinta on, että kaupunki veloittaa liikuntatiloista vuokraa myös junioreilta, ei edes alennusta saa GRR! Laittakaapas tähän vähän lastenne harrastusten hintoja, kauhistellaan/ihastellaan yhdessä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen harrastaa nykytanssia, jonka lukukausimaksu on 100 euroa, treenivaatteet maksavat noin 60 euroa vuosi. Esiintymisvaatteita makselemme, jos niitä tarvitaan.

Lisäksi hän harrastaa teatteri-ilmaisua, jonka lukukausimaksu on sama 100 euroa. Muita kuluja ei ole.

Kolmas harrastus on showtanssi, lukukausimaksu 65 euroa, treenivaatteet 50-100 euroa vuosi ja lisäksi kengät noin 80 euroa.

Tyttö ' harrastaa' myös lukemista ja kirjoihin menee ehkä 50-100 euroa kuukaudessa.



Toinen lapsi käy ratsastamassa kerran viikossa, kertamaksu avustajan kanssa 15 euroa, vaatteet ovat normaalit ulkoiluvaatteet, jotka ostamme muutenkin.

Hän harrastaa myös musiikkia kehitysvammaisten musiikkipiirissä kerran viikossa; kertamaksu 20 euroa.

Kolmas harrastus, eli erityislasten taidepiiri maksaa 80 euroa lukukausi.



Kolmas ja neljäs lapsi käyvät muskarissa kerran viikossa, lukukausimaksu molemmilta 80 euroa. Vanhempi pikkuisista käy lisäksi liikuntaleikkikoulussa, lukukausimaksu 60 euroa.

Lukuvuodessa maksamme siis lasten harrastuksista (ilman noita kirjoja) minimissään 2060 euroa.

Vierailija
2/18 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

musiikkiopistomaksut kahdelta n. 1500e vuodessa, toisen korismaksut n. 300e vuodessa ja toisen telinevoimistelu 340e...



lisäksi tulee joitain pieniä maksuja nuoteista ja urheiluvaatteista



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koripallo maksaa 52e syksy. Partion jäsenmaksu on 27 e plus paita ja huivi. Lisäks käy näpsässä, 115e syksy. Tuleehan näistä jo aika kallis potti.

Vierailija
4/18 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaisin korkeintaan 200 euroa jostain hienosta harrastuksesta koko talvelta. Enempää todellakaan en. Nyt harrastaa vain ilmaista seurakunnan kerhoa.

Vierailija
5/18 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt elämämme on niin hektistä, ettei meillä ehditä harrastaa. Ensi vuonna näyttää tilanne paremmalta ja olen kaavaillut, että tytöt aloittaisivat jumpan, ts. rytmisen voimistelun, jos vaan heitä yhtään kiinnostaa. Toinen vaihtoehto on jokin itsepuolustuslaji tai jalkapallo.



Koska opiskelen ja teen osa-aikaistöitä, en voisi pulittaa vielä noin hintavia summia harrastuksesta. Varmaan 100¿/kausi/lapsi olis mun yläraja. Sitten kun valmistun, lapseni ovat 9v ja 7v, voin varmaan paremmin heille kustantaa harrastuksia.

Vierailija
6/18 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen vielä maksaa, kun tietää, että opetus on kunnollista ja näkee lapsen kehittymisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli poika on 10v ja joukkueessa pelaaminen on hänelle todella tärkeää. Yritimme ehdottaa salibandykerhoa 1kerta/viikko, mutta joukkue on hänelle ainoa vaihtoehto. Ärsyttää vaan kun ajattelen, että monella lapsella jää harrastukset menemättä hinnan takia. Ei ole meilläkään liikaa rahaa, mutta harrastusmaksu yritetään nipistää. Voisi kaupungit/liikuntahallit luovuttaa liikuntatilojaan ilmaiseksi nuorten urheiluseurojen käyttöön, verojahan me vanhemmat maksamme.

Vierailija
8/18 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin soittaa Helsingin konservatoriolla, lukukausimaksu on 350 euroa / lukukausi. Lisäksi tulee päälle vielä soitin- ja nuottihankinnat, kesäleirit ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppikortti tallille maksaa 170 euroa, kesällä viikon leiri about 300 euroa, lisäksi tietysti välineet, jotka eivät nekään ihan halpoja ole. Satsaan mieluummin enemmän laadukkaaseen ja TURVALLISEEN välineistöön kuin johonkin Motonetin 14,90 maksavaan kypärään.



Muut harrastukset ovatkin ilmaisia, samaisen pojan VPK sekä kuopuksen jalkapallo- ja koripalloharkat.

Vierailija
10/18 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 on ilmaista ja kirkon maksaa 10e kausi (valmentajana huippupelaaja : )

Meille ei tule kattoa vastaan lasten harrastuksissa koskaan, mutta esim. moottoriurheiluun emme edes heitä tutustuta. : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sen verran.

Vierailija
12/18 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilu 200 e/lukukausi/lapsi eli vuodessa n- 450 e/lapsi. Se on kyllä maksimi. Meillä on muitakin lapsia, nuorempia, joten harrastusmaksut senkun lisääntyvät tulevaisuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemman harrastukset maksaa yhteensä noin 200 2/vuosi. Periaatteessa sellainen 50 e/kk/lapsi olen valmis maksamaan.

Vierailija
14/18 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa joukkue saa omasta turnauksesta, Lumilyhtyarvoista, pesuaineen myynnistä, ym. Lisäksi turnausmatkat ulkomaille, leirit, ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli siellä jo viime kauden. Hän ja me oltiin tyytyväisiä. Ammattitaitoiset ohjaajat (3) ja monipuolinen ohjelmisto.



Vähän muuta kuin teinien vetämän " juostaan-ympäri-salia" -viritykset.

Vierailija
16/18 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottoriurheiluun emme mekään aio lapsiamme tutustuttaa, siihen ei rahkeet riitä. Jääkiekko olisi ehkä juuri siinä rajoilla, mutta toistaiseksi jalkapallo on aivan riittävä.

Vierailija
17/18 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telinevoimistelu 1krt/vko syyskausi 120 euroa (sis. seuran jäsenmaksu)



Uinti kilparyhmä 2krt/vko syyskausi 100 euroa



Partio koko vuosi n. 30 euroa + retkien ja leirien hinnat

Vierailija
18/18 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v:

-futis 150e/syys/kevät 100e/kesä varusteet/60e

yhteensä 460e

-voimistelu 100e/kausi

yhteensä 200e

-sisarusuinti

noin 100e/kausi

yhteensä 200e



eli 4 vuotiaalla joku 900 vuodessa



vauva:

-uinti noin 100e/kausi

yht 200

-vauvatanssi noin 70e/kausi

yht 140

-vauvamuskari 80e/kausi

yht 160



0 vuotiaalla joku 500 vuodessa



ihan asialliset hinnat.