Muuttaisitteko saaristoon asumaan?
Kuten somettaja Anniina Jalkanen perheineen? En jaksa linkittää mitääb, tubesta löytyy video. Täytyy kyllä sanoa, että onko järkeä??
Kommentit (208)
En todellakaan. Ahdistavaa ja liian vaivalloista kun on veden ympäröimänä.
En lähtisi. On todella rankkaa talviaikaan.
Olen viettänyt kesät Turun saaristossa vauvaikäisestä lähtien ja on ihana keväästä syksyyn, mutta talvisin riittää pieni piipahdus.
Onhan saaristo upea talven karuudessaan, mutta itselleni riittää tuolloin viikonloppu tms. arjen pyörittämiseen en siellä talviaikaan itse lähtisi. Välimatkat ovat pitkät, aina ei pääse veneellä liikkeelle (sääolosuhteet), yllättävän pitkä kelirikkoaika jne.
Olen jo asunut saariston tuntumassa. En nytkään kovin kaukana. Tämä on hyvä, kaupunki ja palvelut lähellä.
En ikinä. Saarimökissä on jo ihan tarpeeksi vastusta. Remontin tekeminen varsinkin perseestä, kaikki se roudaaminen kun joka ikinen juttu pitää olla monta ylimääräistä kertaa käsissä ennen kuin se on paikallaan siinä mihin se on ostettu, verrattuna mantereella remontointiin.
En lähtisi lasten kanssa, jos ei ole ennestään mitään sidoksia paikkaan/edes lähiseuduille. En lähtisi eläinlauman kanssa MINNEKÄÄN kauas eläinlääkäripalveluista, sitä stressin määrää odotella kärsivän eläimen kanssa ja tarvittaessa pitäisi olla itse valmis suorittamaan "eutanasia". Sääolot liikenneyhteydet jne. eivät sinänsä haittaa, että ilman lapsia/eläimiä lähtisin vaikka heti. Pääseehän sieltä poiskin muuttamaan, mutta ihmeellinen luottamus on joillain omaan kuolemattomuuteensa vielä aikuisenakin.
Just muutettiin! Ollaan kolmikymppinen pariskunta. Tähän saareen on kylläkin siltoja, eli ei tarvitse kulkea losseilla mantereelle. Työt tehdään etänä kotoa.
Näyttö ja kuntotarkastus olivat talvella, eli ihan vaaleanpunaiset lasit silmillä ei taloa ostettu. Talvet ovat aika karuja myös esim. Turussa, eli ei se kaupungissa eläminen pelasta talviuupumukselta. Nyt on sentään kiva talo neukkuasunnon sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että heidän tilanteessaan on järkeä. Siellä oli lisätilaa niin perheelle kuin eläimille. Varmasti myös lisää somekiinnostavuutta. Itsekin katsoin joulun jälkeen eka kertaa videonsa, kun ilmestyi suosituksiin. Ja aion katsoa jatkossakin. Saaristossa asuminen on kiehtovan oloista, minusta ei siihen luultavasti olisi.
8 vuotias varmaan tykkää, saa olla iskän ja äiskän kaa vielä enemmän eristyksissä.
Muuttaisin asap.Rakastan saaristoa kesällä ja talvella.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että heidän tilanteessaan on järkeä. Siellä oli lisätilaa niin perheelle kuin eläimille. Varmasti myös lisää somekiinnostavuutta. Itsekin katsoin joulun jälkeen eka kertaa videonsa, kun ilmestyi suosituksiin. Ja aion katsoa jatkossakin. Saaristossa asuminen on kiehtovan oloista, minusta ei siihen luultavasti olisi.
Ei mitään järkeä kolmen lapsen kanssa.
nykyisessä talossa olisi ollut lisätilaa heti kun vintti olisi ralennettu. Samahan se on tuollakin edesssä.
nuo lapset säälittää ja suorastaan ahdistaa ajatella.
Muuttaisin, jos lähimmät vuokratalot ja kaljabaarit olisi useamman kymmenen kilometrin päässä.
En usko, että yksikään somettaja osaa oikeasti nauttia luonnosta. Kunhan haluaa vetää roolia ja saada huomiota.
Paraisten keskustaan voisin muuttaa. Mutta mulla ei nyt olekaan enää kuin yksi lapsi kotona ja hänkin kohta 20 ja muuttamassa omilleen.
Siinä vaiheessa kun lapsista yksikin on jo eskarissa/koulussa, ei minusta muutto ole perusteltu muuta kuin ihan todellisessa hädässä. Sen verran iso riski se muutto lapsille on.
Ja eristyksissä kököttämistä en tuonikäistwn lasten kanssa ymmärrä. Tuossa pitää ajatella jo kaverisuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Pimeä talvi
Valoja voi laittaa mielensä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
M52 poistatti taas ketjun😂😂😂
Harmittaako kun et pääse sivukaupalla haukkumaan? Tämäkin lähtee jos et osaa käyttäytyä. Pysy totuudessa ja ole asiallinen.
Karibialle kyllä. Suomeen en missään nimessä talveksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään järkeä kolmen lapsen kanssa.
nykyisessä talossa olisi ollut lisätilaa heti kun vintti olisi ralennettu. Samahan se on tuollakin edesssä.
nuo lapset säälittää ja suorastaan ahdistaa ajatella.
Kyllä sua ahdistaa enemmän sun oma elämä.
Vierailija kirjoitti:
Pimeä talvi
Ei lähellekään niin pimeä kuin Oulussa tai Rovaniemellä.
Parainen 24.12. Aurinko nousee 9.37. Laskee 15.24.
Oulu 24.12. Aurinko nousee 10.30. Laskee 14.06.
Rovaniemi 24.12. Aurinko nousee 11.08. Laskee 13.26.