Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen lääkäriperheen lapsi ja meillä syötiin aina eväitä

Vierailija
02.08.2013 |

huvipuistoissa, retkillä, matkoilla. Yövyttiin retkeilymajoissa eikä hotelleissa. Ostettiin vaatteita ja tavaroita kirpputoreilta jo ennen kuin siitä tuli yleisesti hyväksyttyä jne.

 

Kasvatustapa vaikutti minuun. Siksi minusta tuntuu todella omituiselta, että täällä osa halveksuu esim. eväiden syöntiä säästösyistä huvipuistoissa. Samoin tuttavapiirissäni. Ihan ääneen ihmetellään, että miksi viitsimme lähteä jollain pihistelylinjalla esim. Ruotsin automatkalle. Emme syö pääsääntöisesti ravintoloissa, vaan samoin kuin lapsuudessani, retkeilymajoissa asuessamme laitamme ruoan itse. Eväät aamulla mukaan, toisen ruoan joskus syömme ulkona.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen lääkärin, joka säästää joululahjojen paketointinarutkin rullattuina seuraavaan vuoteen.

Vierailija
2/47 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan eväsperhe, eikä raha ole ainut syy eväisiin, se on myös mukava tapa.

Junamatkalle tehdään aina eväät mukaan. Naapurikuntaan kun lähdetään maauimalaan, niin eväät on mukana. Lapset tykkää eväistä, mutta kyllä me hattarat ja/tai jäätelöt ostetaan siellä lintsillä vaikka eväät onkin mukana.

 

Ja kyllä me välillä syödään ulkonakin, hui!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon lääkäriperheen äiti, ja teen ja syön eväitä. Myös kierrätetään ja tehdään itse paljon kaikennäköistä.

Vierailija
4/47 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli just eväät mukana Särkänniemessä. Syömme mieluummin oikeissa ravintoloissa eikä huvipuistopäivään oikein olisi mahtunut Näsinnneulassa istuskelua + lapset ovat melkoisen nirsoja ;). Ruisleivät ja pillimehut siis + hattaraa ja popcornia puistossa ja illaksi kotiin grillaamaan.

Vierailija
5/47 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajetaan pyörillä lapsi istuimessa.

Vierailija
6/47 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön eväitä välillä, esimerkiksi tänä kesänä huvipuistossa. Tosin menimme heti sen jälkeen ulos syömään eli en tehnyt sitä säästösyistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/47 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautetaan tyhjät pullot kauppaan, leikataan itse tukkamme, käytetään pyöriä vaikka on tuossa Audikin pihassa..

Vierailija
8/47 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainataan naapurilta sokeria, vaikka on tuossa kauppakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/47 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään ilmaisissa museoissa ja taidenäyttelyssä, vaikka lompakko pullottaa niin ettei pas....taivu.

Vierailija
10/47 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään lastenvaunun kanssa aina bussiin, vaikka kirurgeja ollaan molemmat. Kyllä ilmaiset jutut on käytettävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/47 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyselin tänään niistä eväsvinkeistä. Mikään rahakysymys se ei ole, vaan pienen ihmisen hiljainen protesti ylihintaisesta ruuasta. Huvipuistothan ovat aina osanneet ottaa ihmisiltä rahat pois. Ja jos nyt haluaa syödä muutakin kuin ranskalaiset kojusta, niin kyllähän nuo netistä löytyvät hinnat laittavat miettimään, josko sen "kunnon" ruuan etsii jostain huvipuistopäivän jälkeen ja hurvitteluajan pärjäisi hyvin syödyn aamupalan jälkeen jonkinlaisella eväspaketilla.

Vierailija
12/47 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan Jakomäessä, vaikka voitais asua Hesan keskustan jugendtalossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/47 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen ja kuivaan narulla käytetyt talouspaperit ja suodatinpussit, vaikka olen akateemikko.

Vierailija
14/47 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 11:36"]

Käydään ilmaisissa museoissa ja taidenäyttelyssä, vaikka lompakko pullottaa niin ettei pas....taivu.

[/quote]

 

Juuri tällaisia  kommentteja tarkoitan. Miksi se on jollekulle niin suuri punainen vaate, että vaikka rahaa olisi, niin sitä ei halua ehdoin tahdoin syytää joka paikkaan?

 

Minkä takia rkas, varakas tai kohtalisesti toimeentuleva ei saisi käydä ilmaisessa museossa tai ilmaisessa taidenäyttelyssä? Miksi pitäisi mennä juuri silloin, kun museokäynti maksaa?

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/47 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 11:37"]

Mennään lastenvaunun kanssa aina bussiin, vaikka kirurgeja ollaan molemmat. Kyllä ilmaiset jutut on käytettävä.

[/quote]

 

Eikö lääkärien lapsilla saisi olla vaunuja? Vai eivätkö he saisi käyttää julkista liikennettä?

Vierailija
16/47 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinulla ap, on niin huono itsetunto? Senkun teet mitä haluat, miksi pitää selitellä, että on mulla rahaa mutta kun olen kasvatettu näin? Tarkoitatko, että jos ei olisi kasvatettu niin, niin tuhlaisit??

Vierailija
17/47 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipo on aika kireällä, kun ette vitsejä ymmärrä...

Vierailija
18/47 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytämme alushousut molemmin puolin, vaikka molemmat ollaan juristeja.

Vierailija
19/47 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaamme hammastahnatuubit, shampoo pullot tms. ja käytämme viimeisenkin pisaran. Olemme merikapteeni ja lentokapteeni.

Vierailija
20/47 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 11:46"]

Miten sinulla ap, on niin huono itsetunto? Senkun teet mitä haluat, miksi pitää selitellä, että on mulla rahaa mutta kun olen kasvatettu näin? Tarkoitatko, että jos ei olisi kasvatettu niin, niin tuhlaisit??

[/quote]

 

Enhän minä selittele. tilanteet vaan ovat sellaisia, että esiml kuulumisten yhteydessäkyselään, että miten ja missä yövyitte. Kun sitten kerrotaan ne paikat, niin osalta tulee vain ilkeitä ja mauttomia kommentteja. Ihmettelen vain sitä, että jos minä iloitsen toisen allinclusive-lomasta tämän näyttäessälomakuviaan, niin miksi nuo tuttavat ym, eivät voi iloita meidän lomastamme? Miksi silloin aina vedetään esiin se asia, että kyllähän teillä olisi rahaa, miksi ette asu hotellissa ym.

 

Ehkö se syvin kysymys on, että minkä tähden rahaa pitäisi käyttää vain sen tähden, että on rahaa? Toki mekin käytämme rahaa sitten joihinkin toisenlaisiin asioihin.  Miksi juuri esim. matkustus tai auto ovat sellaisia asioita, joihin monen mielestä pitäisi käyttää rahaa, jos rahaa on?