Määräaikainen työsopimus, raskaus, sairausloma ?
Eli olen määräaikaisessa työssä, joka kestää joulukuun loppuun asti. Koeaikaa on 2kk. Olen raskaana, ja vielä se ei vaikeuta työntekoa millään lailla, mutta mietin jos tuossa loppuaikana, varmasti vasta koeajan jälkeen, raskaus hankaloittaa hommia (työ sisältää pakettien nostelua yms fyysistä), pystynkö hakea sairauslomaa ja saamaan sitä, ja miten se vaikuttaa työpaikkaan / palkkaukseen ? Onko sairasloma tässä tapauksessa syy irtisanoa työstä?
Kommentit (3)
Eli koeajan aikana voi irtisanoa mutta sen jälkeen ei? Selvä siis. Ei huolta. :)
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 09:20"]
Eli koeajan aikana voi irtisanoa mutta sen jälkeen ei? Selvä siis. Ei huolta. :)
[/quote]
Koeaikanakaan ei saa irtisanoa, koeaikana sopimus voidaan vain purkaa.
Määräaikainen tai vakituinen työsuhde: ihan sama sairauslomaoikeus. Sairausloma ei ikinä ole irtisanomisperuste eikä työsopimuksen purkuperuste. Ja määräaikaistahan ei edes voi irtisanoa (ellei irtisanomisajasta ole erikseen sovittu työsopimuksessa).