Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riiteleekö kukaan muu miehensä etä-lapsista?

Vierailija
16.09.2006 |

Tai lapsista me emme riitele, mutta monesta asiasta mikä liittyy heihin mm. taskurahat. Meillä on rahat tosi tiukilla, mutta silti niistä vähistä riittää vielä jakoon näille etä-lapsille..

Ymmärrän, että mm. syyllisyydellä saattaa olla tekemistä asian kanssa, annetaan rahaa kun ei nähdä niin usein tms.. Mutta silti kiristää..

Toinen on se, että teineillä ei meillä ole mitään velvollisuuksia, sängyt voi jättää petaamatta, pyyhkeet lattialle käytön jälkeen yms..

Ja kyllä minä asioista sanon ko. lapsille, mutta koen ettei se tehtävä kuuluisi minulle..

Asioista on puhuttu, ja riidelty, ja puhuttu..

Ottaa päähän..

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallisesti kerrotte että liikaa rahaa ei ole ja joudutte näinollen pitämään taukoa taskurahojen kanssa. Ilmanmuuta on selvää et jos perheessä ei ole rahaa niin sitä ei silloin lapsille jaeta. Oli lapset etä tai lähi lapsia. Ethän sinäkään mene ja osta viikottain uusia leluja yms. jos sinulla ei ole rahaa vaan mietit kuinka rahat riittää ruokaan? Tämä keskustelu on karannut täysin käsistä. Ihan älytöntä et taskurahaa pitäisi antaa jos raha ei edes riitä elämiseen?! Isän rakkaudella ja huolenpidolla ei ole taskurahan kanssa mitään tekemistä. AP minusta olet aivan oikeassa et rahaa ei lainata elämiseen vanhemmiltasi ja sit jaeta sitä lastentaskurahoiksi. Tilanteet muuttuu perheissä ja niihin on mukauduttava. Valitettavasti etäisä ei voi antaa lisaa rahaa jos sitä ei ole. Tämä keskustelu on ihan hullu.

Vierailija
2/55 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse myös äitipuoli, ja ymmärrän tilannettasi paremmin kuin hyvin!



Ensinnäkin raha asioita ihmetteleville:



Lapsen menot lasketaan niin että etä isä osallistuu lasten elatukseen tietyllä summalla, meillä 140 ¿/lapsi, myös lähiäiti laittaa lasten elatukseen saman! lisäksi lasten elatukseen lasketaan kuuluvaksi lapsilisä, yksin huoltajakorotuksilla kahdesta muistaakseni 250 ¿ (?)

-Tuolla summalla, eli yli 400 ¿/kk/lapsi pystyy kyllä elättämään lapsen hienosti + maksamaan asumis ym. kulut.



Meillä ei ainakaan tällä hetkellä ole varaa laittaa yhteisiin lapsiimme samoja summia, kuin etälapsiin, mikä on toisaalta kyllä ymmärrettävääkin, koska yhteisemme ovat vieläpieniä ja menotkin suhteessa pienempiä.



Olemme onneksi kuitenkin sillä tavalla onnekkaassa asemassa, että meiltä on välillä riittänyt ylimääräistäkin esim. etälapsien kalliimpiin harrastuksiin ja vaatteisiin.



Kehoittaisin kuitenkin kaikkia muistamaan sellaisen asian, että samalla kun me uudet puolisot hyväksymme vanhan perheen ja sen aiheuttamat vaikutukset elämäämme, olisi kohtuullista että myös nykyinen elämä aiheuttaa muutoksia: On ihan normaalia ydinperheissäkin, että rahat menevät tiukemmalle, kun on ruokittavana useampia suita! Emme me uudet puolisot ja sisarpuolet ole sen huonompia kuin edellisen liiton perhekään, eikä meidän tarvitse eletyn elämän vuoksi tyytyä jämiin, vaan uusperheessä eletään sen hetkisen tilanteen mukaan! Tilanne vaatii sopeutumista kaikilta tahoilta!



Puhu ap rehellisesti miehesi kanssa tunteistanne, ja voit myös kertoa etälapsille rehellisesti tilanteesta!Ei ydinperheessäkään jaella taskurahoja niin, että sitten joudutaan sen vuoksi lainaamaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset


mutta monet ei tunnu tajuavan, ettei niitä lapsia sitten myöskään pitäis tehtailla jokaisen puolison kanssa 2-3 kipaletta. Realismi olis ihan hyvä juttu, mutta minkäs teet kun pusseissa ja munasarjoissa pakottaa. Niitä " omia" ja " yhteisiä" lapsia kun on väännettävä joka hiton liittoon.



Siinä sopassa kärsii sitten kaikki lapset.

Vierailija
4/55 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä velat niskassa, eksä asustelee omakotitaloa lasten kanssa ja ei ole koskaan tehnyt päivääkään työtä eikä perinyt mitään. Mies teki kuin hullu kahta työtä heidän avioliiton ajan, jotta saatiin kaikki tarvittavat vermeet. Sitten tuli konkurssi ja sen ajan tavan mukaan talo oli rouvan nimissä, vaikka sillä olisi kevyesti kuitannut velat, niin kaikki olisi voineet aloittaa tyhjältä pöydältä.



Elari saa riittää. Ei todellakaan tarvi antaa enenpää. Tärkeintä on miehen saada oma taloutensa nyt kuntoon, jotta voi elää vielä vanhanakin kunniallista elämää. Vai elättääkö tämä eksä hänet sitten. Tuskin. Minä se olen, joka saa elättää, ellei nyt eletä suu säkkiä myöten.

Vierailija
5/55 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja katsoa mihin rahkeet riittää. Jos on velkainen mies, jolla jo kaksi lasta, realiteetit varmaan on ne, että yhteinen lapsimäärä jää yhteen tai sitten elää isovanhempien siivellä. Ei se ole niiden miehen aiempien lasten vika!

Vierailija
6/55 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta monet ei tunnu tajuavan, ettei niitä lapsia sitten myöskään pitäis tehtailla jokaisen puolison kanssa 2-3 kipaletta. Realismi olis ihan hyvä juttu, mutta minkäs teet kun pusseissa ja munasarjoissa pakottaa. Niitä " omia" ja " yhteisiä" lapsia kun on väännettävä joka hiton liittoon.

Siinä sopassa kärsii sitten kaikki lapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/55 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin mitä pystyy elättämään. Tai ei ainakaan pitäisi tehdä.



59

Vierailija
8/55 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL. ei kaikissa ydin perheissäkään ole varaa taskurahoihin. Taas joku katkera ex-vaimo! :) Naiset ne aina useimmiten on onnekaita ja saa lapset pitää eron sattuessa ja niin ollen ei kai? ex-mihet saisi lapsia enään tehdäkkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/55 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

59

Vierailija
10/55 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset


siitä mihin on henkisiä ja materiaalisia resursseja. Monesta ihmisestä ei ole kunnialla esim. viiden lapsen vanhemmaksi ja elättäjäksi.



Jos tietää, että toisella on jo vaikkapa kaksi lasta olemassa, niin osaahan sen sitten ottaa huomioon realistista kokonais lapsilukumäärää suunnitellessa. Ei ne " aiemmat" lapset siitä katoa, vaikka uudella vaimolla vauvakuume pukkaa päälle.



Naiset etenkään ei taida tosiaan kovin usein mennä yhteen siksi, että kaipaisivat itselleen kumppania vaan siksi, että saavat siittäjän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/55 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
12/55 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtailee lapsia, mutteivat maksa elareita. Minusta ihan oikein!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/55 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän rakkaus on vahvaa, ja niin sen kuuluukin olla. Isän ja isän uuden puolison lompakko taas on yhteinen heille. Ja jos isä on valmis uhraamaan enemmän rahaa etälapseen kuin on " nykyperheen" kannalta varaa (paikatakseen esim. huonoa omaatuntoaan) niin eihän se vetele! Oikeasti, tuntuu kyllä väärältä, että joku tulee jostain välillä ja saa mitä haluaa oman perheen kustannuksella...Siltähän se uudesta puolisosta tuntuu, ainakin minusta, koska lapsi käy vain silloin kun häntä sattuu huvittamaan tai sattuu jotain tarvitsemaan. Kuka kestäisi sitä, että yhtäkkiä lompakolla käydään sivaltamassa pari sataa euroa uusiin merkkiverkkareihin, kun ei ole varaa ostaa edes itselleen uusia vaatteita!?!! Ja sikstoiseksi, minä ainakin olen vain ylimääräinen pikkupaha tälle etälapselle, hän ei suvaitse minua ollenkaan. Hän on kaikin keinoin antanut kyllä minun ymmärtää, Kuka on tärkein. Miten sen nyt ilmaisisi...Meidän perhe-elämä muuttuu aina niin tämän lapsen tullessa, että on minä ja lapset ja sitten on isä ja tämä etälapsi. Isä voi tehdä jotain extrakivaa vain tämän etälapsen kanssa ja meidän omat jää ihmettelemään....äh, ei tätä saa sanottua näin lyhyesti!

Vierailija
14/55 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

: (

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/55 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä omia lapsia? Kuuluuko isän mielestäsi käyttää enemmän rahaa lähilapsiin kuin etälapsiin? Jos, niin miksi? Jos siivoaminen ei teineiltä onnistu niin mitä sinä heidän jälkiään menet siivoamaan, jätä siihen! Kyllä mies ne aikanaa korjaa (tai opettaa lapset korjaamaan) kunhan annat hänelle aikaa riittävästi.

Hyvä että mies pitää lastensa puolia raha-asioissa!

Vierailija:


Tai lapsista me emme riitele, mutta monesta asiasta mikä liittyy heihin mm. taskurahat. Meillä on rahat tosi tiukilla, mutta silti niistä vähistä riittää vielä jakoon näille etä-lapsille..

Ymmärrän, että mm. syyllisyydellä saattaa olla tekemistä asian kanssa, annetaan rahaa kun ei nähdä niin usein tms.. Mutta silti kiristää..

Toinen on se, että teineillä ei meillä ole mitään velvollisuuksia, sängyt voi jättää petaamatta, pyyhkeet lattialle käytön jälkeen yms..

Ja kyllä minä asioista sanon ko. lapsille, mutta koen ettei se tehtävä kuuluisi minulle..

Asioista on puhuttu, ja riidelty, ja puhuttu..

Ottaa päähän..

Vierailija
16/55 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai etkö ollenkaan tiennyt, että miehelläsi on lapsia ennen kun yhteen menit hänen kanssaan?

Vierailija:


Onko teillä omia lapsia? Kuuluuko isän mielestäsi käyttää enemmän rahaa lähilapsiin kuin etälapsiin? Jos, niin miksi? Jos siivoaminen ei teineiltä onnistu niin mitä sinä heidän jälkiään menet siivoamaan, jätä siihen! Kyllä mies ne aikanaa korjaa (tai opettaa lapset korjaamaan) kunhan annat hänelle aikaa riittävästi.

Hyvä että mies pitää lastensa puolia raha-asioissa!

Vierailija
17/55 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

just sängyn petaamisesta, tavaroiden ympäriinsä jättämisestä yms. Koitan pitkän pinnan kans mennä ku kotonaanei näitä vaadita mut välillä menee hermot. Nyt on jo onneks mennyt perille et jos lelut jää olkkariin kun lapsi lähtee leluja on turha seuraavalla kerralla kaivata. Rahan suhteen ei ole tarvinut tapella kun mies pitää exälle yllä kuvaa et on totaalisen pa, joten lapselle ei syydetä rahaa. (muu suku kyllä hoitaa sen puolen)

Vierailija
18/55 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Rahan suhteen ei ole tarvinut tapella kun mies pitää exälle yllä kuvaa et on totaalisen pa, joten lapselle ei syydetä rahaa.

Vierailija
19/55 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä Ämmiä.

Itsekkäitä.

Ahneita.



Toivottavasti tämänhetkinen puolisonne valaistuu arjen myötä ja ymmärtää todellisen luonteenne.

Vierailija
20/55 |
17.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

erittäinkin ylpeä ihan siks et miehelle on pienestä pitäen taottu rahan tärkeyttä/määräävyyttä elämässä ja sama jatkuu miehen lapsen kans, joten jos vaikka oppis isältään sen et muutakin asiat ovat tärkeitä ku pankkitilin saldo.

Tän olen saanut vihdoinki miehen päähän joten jos sais seuraavakin sukupolvi samaa oppia, myös meidän lapset.



5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi