Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opitut pelot. Mitä pelkoja olet oppinut vanhemmiltasi?

Vierailija
12.01.2013 |

Mitä vanhempasi pelkäsivät ja mitä sinä pelkäät?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

syviä luonnonvesiä. Minut peloteltiin pienenä, että vesihiisi vie jos menee syviin vesiin. Vieläkin yli kolmekymppisenä pelottaa uida kauas rannasta vaikka olen hyvä uimari. Äitini pelkää syviä vesiä, koska hänellä alkaa vetää suoni jalasta usein uidessa ja on meinannut joskus hukkua sen takia.

Vierailija
2/7 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini pelkäsi myös.



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei ikinä antanut laittaa mihinkään rasvaa, voi oli kirosana jne. Hän vahti kaikkien syömisiä ja pelkäsi, että kasvattaisi lihavia lapsia.



En lisää mihinkään rasvaa, otan aina joko vähärasvaisen tai rasvattoman vaihtoehdon jne, en uskalla lähteä illanistujaisiin jos siellä tarjotaan ruokaa, koska en tiedä mistä aineista tehty jne.

Vierailija
4/7 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaava esimerkki, pari päivää sitten olin vanhemmmillani käymämässä ja sanoin että "Menen hiihtämään". Isä sanoi siihen kauhistuneella äänellä että "Elä mene". Pelko on ollut meikäläisen elämän kantava teema eikä mikään tietoisuus asiasta oikein saa sitä menemään pois.

Vierailija
5/7 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan salamanisku poltti äitini kotitalon ja sen myötä osan hänen perhettään. En osaa suhtautua ukkoseen ihailtavana luonnonilmiönä vaan täysin hallitsemattomana tilanteena, joka oikeasti voi tuhota hetkessä kaiken.

Vierailija
6/7 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä oli sodankäynyt ja äitinkin elänyt sen ajan. Ei ne pelänneet ukkosta, vaikka niiltä salama sytytti tulipalon, ei romaaneja, ei vesiä, vaikka isän pikkusisko hukkui pienenä, ei eläimiä.Vaikka kai heilläkin oli pelonaiheita, mutta niistä ei puhuttu.Itse olen oikea arkajalka: käärmeet (vanhempien aikana käärmeet joko häädettiin pois tai tapettiin), syvää vettä, lasketteluhissiä, rullaportaita alaspäin ym. Eli olen arka luonnostani, ei opetettuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

perin hämähäkkipelon ihan pienenä. Fobiaksi sitä voisi jo nykyään nimittää. Huoh.