Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Öö, mitkä näistä räteistä on RETROA? Ov

Vierailija
10.01.2010 |

http://www.huuto.net/kohteet/aito-retro-vaatepaketti-tyttovauvalle-ihan…



Nuohan ovat suurimmaksi osaksi 90-luvulta, ainoastaan tuo ekat potkuhousut on 80-luvulta.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta voisi tehdä ilmon ylläpidolle, kun toitottaa tuota aito-sanaa.

Vierailija
2/23 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammoja rytkyjä. ainoastaan villahousuja ja tonttupukua vois käyttää vielä. Kummitytölläni s.1991 oli tuollaiset punavalkoraitaiset potkarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta uusia vaatteita. Nuo olivat 90-luvun vintagea.

Vierailija
4/23 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vintage muuten on sana, jota voi käyttää melkein minkä aikakauden kanssa yhdistettynä. Mutta tietenkään oikeasti kukaan ei kerää/arvosta liian "uusia" ja vielä helvetin umpipuhkikuluneita rättejä. Noista ei yksikään pysy edes kunnolla kasassa.

Vierailija
5/23 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulta taisi olla suurin osa.

Ei sitä "retro" sanaa ole mitenkään tarkkaan missään laissa määritelty. Yleensä sillä vaatteissa tarkoitetaan 70-lukua. 80-luvun vaatteet on just tuollaisia kuin nuo tuossa.

Vierailija
6/23 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja monet noista oli sen vuoden äitiyspakkauksesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen äitiyspakkauksessa oli tuo Vendin punavalkoraitainen puku sekä se potkupuku, joista myyjä käyttää termiä: Pesunukkaa molemmissa. Näkee että ovat vanhat ja pidetyt. Ihanaa vanhan ajan kestävää froteekangasta.



Lisäks ne yhdet pastellisävyiset housut sain tuttavalta, ne oli jostain halpahallista jotain ihme tekokuidun tapaista.

Vierailija
8/23 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noista varmaan retronostalgiaa saa joku 19-20-vuotias äiti, joka on samanlaisia pitänyt...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Retrolla tarkoitetaan vanhojen muotien harrastamista. Myös verbiä "retroilla" käytetään.



Usein "retroilussa" kyse on harrastajan omassa lapsuudessa, nuoruudessa tai muussa menneisyydessä vallinneiden muotien ja ilmiöiden kertaamisesta, siis tietynlaisesta nostalgiasta."

Vierailija
10/23 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne pari haalaria oli ainoita uff-vaatteita, muita voisin käyttää vauvalla, kunhan olisi kivasti yhdistelty. ihan retroisiahan nuo olivat, heh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retroa on esim. Me&I retkut (ne EIVÄT ole UUSretroa!), vintagea on sitten oikeasti vanhat (ja 90-luku ei kyllä kuulu vielä siihen kastiin).



Ja kyllä nuo on 90-luvun alun vaatteita. Näkeehän sen jo sokea Reettakin, noista kuoseista. Ei 80-luvulla ollut todellakaan noin "nättejä" vaatteita, silloin oli vaan sellaisia ankeita ruskeita, kusenkeltaisia, siniharmaita ym.

Ja jo mallitkin paljastaa vaatteet 90-luvulle.

Vierailija
12/23 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollu just tuo asu, jossa perhosia. Huomasittekos muuten, että näin nykymamman silmiin nuo vaatteet on tosi epäkäytännöllisiä. Yksissäkään kokohaalareissa (saatikka potkareissa) ei ole vetskaria tai nappeja haaroissa. Eli kun vaippaa vaihdat, niin koko puku pitää repiä pois. Huh! Onneksi on edistystä tuosta tapahtunut. Mun esikoinen on syntyny 2000 ja silloin oli jo huomattavaa parannusta käytännöllisyydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollu just tuo asu, jossa perhosia. Huomasittekos muuten, että näin nykymamman silmiin nuo vaatteet on tosi epäkäytännöllisiä. Yksissäkään kokohaalareissa (saatikka potkareissa) ei ole vetskaria tai nappeja haaroissa. Eli kun vaippaa vaihdat, niin koko puku pitää repiä pois. Huh! Onneksi on edistystä tuosta tapahtunut. Mun esikoinen on syntyny 2000 ja silloin oli jo huomattavaa parannusta käytännöllisyydessä.


parin vuoden sisällä ja niissä ei ole haaruksissa neppejä.. Noita on kokoa 62-74 cm. Ihan hyvin onnistuu vaipanvaihto, kun avaa ne nepit ja ottaa jalat pois punteista, samalla tavalla kuin jos haaruksissa olisi nepit..

Vetoketjullisissa tietty pitää avata vetoketju, mutta silloinkin riittää, kun ottaa jalat pois punteista..

Huomasitteko muuten, että noi vaatteet oli järkyn leveitä? Varsinkin ne pari potkaria ja se riemunkirjava haalari?

Vierailija
14/23 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vintage=vähintään 50 v vanha

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatetusta ja muotia käsitetlevissä opuksissa.

Vintage=vähintään 50 v vanha

Vierailija
16/23 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vintage=vähintään 50 v vanha

Vierailija
17/23 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaaleanpunainen, vaaleankeltainen, vaaleansininen.

Ja tuo yks collegeasu on just maliltaan 80-lukua (katsopa hihoja).

Retroa on esim. Me&I retkut (ne EIVÄT ole UUSretroa!), vintagea on sitten oikeasti vanhat (ja 90-luku ei kyllä kuulu vielä siihen kastiin). Ja kyllä nuo on 90-luvun alun vaatteita. Näkeehän sen jo sokea Reettakin, noista kuoseista. Ei 80-luvulla ollut todellakaan noin "nättejä" vaatteita, silloin oli vaan sellaisia ankeita ruskeita, kusenkeltaisia, siniharmaita ym. Ja jo mallitkin paljastaa vaatteet 90-luvulle.

Vierailija
18/23 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin samanlainen on ollut mulla.

Vierailija
19/23 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kyllä 60-70-l vaatteita kopiovat retrovaatteet (lindexillä) on muta ihan söpöjä, vaikka en niitä juuri käytäkään, mutta noi oli musta ihan karseita.



koskakohan ysäri on ihanaa? siis vaateysäri. ysärmusahan on pitkään ollut pop :)

Vierailija
20/23 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä retro? Retrohan on uudempaa kuin vintage, eikä retroakaan ole mikään 10 v vanha muoti.

Höpön löpö!

Vintage=vähintään 50 v vanha

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä