Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
matikka-apua
05.07.2009 |
mun pitäis derivoida kolmannen asteen yhtälö mut en tiiä miten - apua?
Kommentit (4)
x potenssiin 3 on derivoituna 3x potenssiin 2 jne. Potenssi siis siirtyy derivoitaessa kertoimeksi ja potenssista vähenee yksi eli x potenssiin n on derivoituna n*x potenssiin (n-1)
Muoks: Tämä ei näköjään näytä potenssi-merkkejä, joten kirjoitin sen potenssin siihen tilalle.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Eksponentti tippuu eteen kertoimeksi ja vähenee yhdellä.
Alue: Aihe vapaa
niin että tiputat sen potenssin siihen eteen ja kerrot sillä sen luvun ja miinustat potenssista yhden...
tosi selkeesti kerrottu, eikö?