Kauhistuuko joku seuraavaa:
Olin 2,5-vuotiaan lapsemme kanssa kotona ja laitoin saunan päälle. Lasta ei huvittanut heti tulla saunaan, joten menin sinne ja jätin lapsen yksin leikkimään, eri kerrokseen. Leikki tyytyväisenä aika kauan, jopa niin tyytyväisenä, että oli pakko kesken saunomisen kerran käydä katsomassa, että kaikki on ok. Sitten sai leikeistä tarpeekseen ja tuli kanssani saunaan. Ihan vain aikani kuluksi kysyn, että moniko täällä paheksuu ja kauhistuu " huoletonta" käytöstäni?
Kommentit (14)
Yleensä pidän kyllä aika tarkkaan huolen, että tiedän mitä lapset tekevät.
leikkihuoneeseen, mutten minä kyllä tykkää saunoa tuolla lailla.
No, kuten muutama totesikin, että itsehän sitä lapsensa parhaiten tuntee ja eipä tuo ole tähän ikään mennessä tavannut mitään ihmeellisiä päähänpistoja saada. Meillä ei esim. ole koskaan heitetty yhtään tavaraa vessanpönttöön eikä mitään muutakaan vastaavaa. Ja minä pidän pitkästä saunomisesta ja lapsi ymmärrettävästi ei niin pitkästä ja kun leikki tuntui maittavan, niin ihan hyvillä mielin nautin lämmöstä...
Vierailija:
leikkihuoneeseen, mutten minä kyllä tykkää saunoa tuolla lailla.
miten niin provo? Huvikseni kyselin, koska ei mua kenenkään paheksunta sinänsä hetkauta ja tiedän tuttavapiiristäni monta äitiä, jotka eivät ikinä tekisi niin, mutta ihan todenmukaisesti kerroin iltamme kulun...
Sukkapuikkoa pistorasiaan tai sormia leivänpaahtimeen tai jotain muuta sattumanvaraista, niin käytännot kyllä muuttuvat.
Mutta ihan kiva että sait saunoa rauhassa.
ei olisi 2,5-vuotiaana missään nimessä onnistunut, kämppä olisi ollut vähintäänkin sotatantereen näköinen sen jälkeen, vaikka lapsi hengissä olisi sattunut pysymäänkin...
Kyllä minäkin olen tehnyt noin! Pidin kyllä kylppärin oven auki, jotta kuulen jos muksulla on asiaa.
Ja huoh... vai sukkapuikkoja pistorasiaan ja sormet paahtimeen.... aivan niin aivan niin!!!!!!!
reikiin yhtä aikaa jotain, ennen kuin sähkö virtaa.
Mä en kyll kauhistu ollenkaan ap:n toimintaa. Esikoinen oli sellainen, että hänet olisi ihan hyvin voinut jättää noin, hän ei koskaan tehnyt mitään tyhmää, eikä tee vieläkään. Kuopuksesta ei voi sanoa samaa, mutta hänetkin voisi jättää esikoisen kanssa, koska esikoinen kyllä tulisi kertomaan, jos pienempi tekisi jotain älyvapaata.
lisää, että kaikissa meidän pistorasioissa on sellaiset tulpat, olleet alusta asti ja leivänpaahdin on aika korkealla ja kuten sanoin, niin ei ole lapsemm e tähän mennessä osoittanut mitään mielenkiintoa moisia puuhia kohtaan. Kaikkea voi sattua, mutta en mä muutenkaan sen perässä kulje. Saa ihan vapaasti leikkiä eri kerroksessa kuin missä itse olen. Musta se on lähinnä liikuttavaa, että se osaa syventyä niin leikkeihinsä.
Laitoin tänne pari esimerkkiä mahdollisista vaaratilanteista ja mammat ampuvat heti ne esimerkit alas todistaen, että heidän kodeissaan ei onnettomuuksia tapahdu.
Teillä on sitten asiat hyvin, ne on ne huonommat perheet missä joskus sattuu jotain ikävää.
Meillä on 2v ja vauva 5kk. Vauva ei suostu syömään muualla rintaa kuin sängyssä. Aina imetysten ajan 2 vuotias touhuaa omiaan.
Kyllä minä olen aina suihkussa käynyt ilman lasta.
Jokainen äiti tuntee lapsensa parhaiten ja tietää, voiko jättää hetkeksi yksin leikkimään. Kaikkea voi sattua ja taivas voi tippua niskaan. Todennäkösempää on se, että mitään ei satu.