Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miks Suomessa lapset on niin rumasti puettuja?

Vierailija
11.12.2007 |

kaiken maailman kuluneissa haalareissa ja kuomissa kaupungilla.....

missaan muualla ei moista nay.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään väliä miten rumaa, kunhan on mukava päällä ja käytännöllinen. Toki täällä nuo sääolosuhteet asettaa vähän rajoituksia mutta kyllä minäkin joskus vähän nätimpää kaipaisin... Ehkä se on pikkuhiljaa muuttumassa, minä ainakin puen lapseni aina nätisti kun lähdetään kaupungille.

Vierailija
2/15 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikkeuksia toki on, mutta YLEISSILMÄYKSELTÄ kamalissa vaatteissa kuljetaan.. toki jossain ulkoleikeissä ne haalarit jne on ok, mut lauantai päivänä kaupungilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Keski-Euroopassa ei tosiaan näy haalareita eikä muutakaan lämmintä pukeutumista. Tai ehkä saattaa olla toppatakki, ja samalla kertaa lyhyt hame ilman sukkahousuja.



Täällä lapset puetaan ehkä kauniimmin, mutta siitä touhusta onkin sitten järki kaukana. Tarhassakaan lapseni ei pääse ulos, kun muiden lapsilla ei ole kunnon ulkoiluvaatteita (eikä kai tarhan tädeilläkään). Tylsää!

Vierailija
4/15 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun mennään shoppailemaan, lapsellani ei ole kokopukua.

Vierailija
5/15 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ulkoiluvaatteet, mut täytyy myöntää, et monilla on kaupungillakin ne kuomat ja haalarit..



mun australialaisesta kaverista Suomi haalarit tosin on tosi söpöjä..

Vierailija
6/15 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä loskassa ihan ymmärrettävää ne kamalat haalarit. Me asumme Espanjassa. Taas kohta tullaan Suomeen käymään ja lapsi saa lainaksi serkkunsa rumat reimatec-haalarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten täälläkin mentäisiin ihan pikkutakilla koko vuosi.

Vierailija
8/15 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta poikien pukeminen tummansiniseen/mustaan/harmaaseen univormuun ärsyttää. Hyi yäk kuinka niin rumia vaatteita löytääkin!!



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiinnittänyt siihen itsekin huomiota. Poikien vaatteet ovat yleensä hirmu synkän värisiä, ja tyttöjen useimmiten punaisen sävyjä.

Vierailija
10/15 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikumme kävellen ja rattailla ja julkisilla ja siksi lapsen pitää olla sään mukaisesti puettu, vaikka mentäisiin Helsingin keskustan putiikkeihin. Ei ole kiva olla hameessa, sukkahousuissa ja kaupunkitakissa kun loskaa on 10 cm ja kylmä merituuli puhaltaa.



Sitten, kun on investoinut 200-400 euroa Goretex- ja kuravaatteisiin per lapsi ei enää kiinnostakaan ostaa sävysävyyn kaikille kalliita kaupunkivaatteita, vaan mennään halpisketjujen vaatteilla.



Itsekin olen asunut ulkomailla lasten kanssa, ja silloin puin lapset " pikkuaikuisiksi" . Ilmasto oli kyllä toinen, vaatteet halpoja ja rahaa ei mennyt ulkoiluvaatteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on tällöin niissä rumissa, mutta käytännöllisissä puistohaalareissaan, mikä varmasti häiritsee cityesteetikkoja.

Vierailija
12/15 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on pitkä ja vaikea talvi, ei täällä helteessä heilastella koko ajan.



Ja lisäksi: jes! Suomalaiset eivät siis ihan superpinnallisia ole.



Ei minusta pinnallisuudessa kannata lähteä kilpailemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muistathan että Tukholma ei ole koko Ruotsi

Vierailija
14/15 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä pihalla sitten seisovat ja palelevat (myös kun eivät liiku) ja kaihoten katsovat toisten leikkejä. Ei kovin kadehdittavaa ainakaan jonkun nätttien housujen ja takin takia..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyläillessä, kaupungilla ja muuten " ihmisten ilmoilla" lämpimät mutta nätit villakangastalvitakit ja niiden alla kunnon villainen alusvaatekerros ja sitten jotkut kivat housut tai hame. Jos on kova viima, niin saatan pukea jotkut tuulenpitävät cargohousut tai vastaavat. Värikkäät, asuun sointuvat pipot ja lapaset, ei tosiaan mitään tummansinistä ja kuranharmaata.



Lapsemme ovat poika 3 v ja tyttö 8 kk.



Eli ei ole kyse pelkästää ilmastosta, kylmäänkin voi pukeutua mukavasti JA kauniisti!



Kotipihalla ja hoitopaikassa on sitten rymyhaalarit käytössä ja hyät ovatkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän