Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummi ei muistanut ensimmäisenä jouluna :(

Vierailija
26.12.2007 |

Onkohan ihan typerä murehtimisen aihe? Esikoispoikamme on pian puolivuotias ja ensimmäinen joulu meni todella mukavasti. Yksi asia jäi kuitenkin kaihertamaan mieltä. Lahjaa tai minkäänlaista joulumuistamista ei poikamme toiselta kummiltaan (minun hyvä ystäväni) saanut. Ei lahjaa, ei korttia, ei mitään. Tekstiviestin tämä kummi minulle aattona lähetti, minua tämä lähinnä suretti :(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummit eivät suinkaan ole mitään lahja-automaatteja. Oikeastaan tuo koko sana on itsekkäiden ihmisten keksimää hapatusta -- niiden jotka eivät halua huomioida toisia ihmisiä.



Ostaako kummi muille lahjoja? Itselleen asioita? Silloin voi myös ostaa kummilapselle. Jos kahden pienen lahjan ostaminen kummilapselle per vuosi on liikaa niin ei rupea kummiksi. Varmasti kummi ostaa itselleen sata tavaraa vuodessa -- voisi ehkä käyttää pikku pennin muidenkin huomioimiseen. Lapsille tällainen huomioiminen on tärkeätä (vaikka tietenkään alle vuosikas ei ymmärrä).



Miksi kummi EI ostaisi lahjaa kummilapselleen? Itse olen opiskelijaäiti ja minulla on 4 kummilasta ja tasan tarkkaan muistan synttäreinä & Jouluna, ja lisäksi lähettelen kortteja/heijastimia/joulukalentereita. Voin hyvin tinkiä yhdestä siideristä ja muistaa kummilasta.

On hyvien tapojen ja traditioiden mukaista muistaa kummilasta merkkipäivinä. Mitään pahaa siinä ei ole, enkä ymmärrä, miten asia saadaankin väännettyä " lahja-automaatti" -linjalle.



Jos jonkun mielestä muiden huomioiminen on niin hitsin vastenmielistä niin hakeutuu ammatti-auttajalle.

Vierailija
2/17 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska omien sanojensa mukaan (31-vuotias mies siis) saa itselleen ostettua jotain yhtä hyvin sillä rahalla.

Voitteko edes kuvitella, että joku sanoo tuollaista? Itselläni leuka loksahti auki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valikoin todella tarkkaan lasteni kummit. Sellaiset ystävät jotka jatkossakin pysyvät meidän elämässä. Jos jostainsyystä vielä tulisi lapsi, niin sepä ei enää kummeja saisi, kun ei ole semmoista oikeaa ystävää jolle kummiuden soisin.

Vierailija
4/17 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se muistaminen. Paitsi että jouluun kuuluu lahjat(vaikkapa joulukukka edes)

Vierailija
5/17 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan, kummin yritin valita parhaan taitoni mukaan: paras ystäväni. Siksi tämä niin loukkaakin



ap

Vierailija
6/17 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi odottaa kummilta lahjaa jos ei anna kummille mitään muuta kuin kortin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin kummipojallemme useita pieniä paketteja (ihan omasta halusta). Kummilapsen vanhemmat ostivat toisille lapsen kummeille ison lahjan kummipojaltaan, mutta meitä eivät huomioineet mitenkään. Lapsen kuva ja kortti olisi riittänyt, muttei niitäkään.

Vierailija
8/17 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Itse valikoin todella tarkkaan lasteni kummit. Sellaiset ystävät jotka jatkossakin pysyvät meidän elämässä. Jos jostainsyystä vielä tulisi lapsi, niin sepä ei enää kummeja saisi, kun ei ole semmoista oikeaa ystävää jolle kummiuden soisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olemme joutuneet huomaamaan, että kummeja on kyllä todella moneen junaan ja koskaan ei tiedä, millaisen on valinnut, aika näyttää. Yksikin joka on aika läheinen muuten, ei milloinkaan mitenkään ilmaise olevansa yhden lapsemme kummi, ei muista lasta, muita lapsiamme kuitenkin!!! jne. Jos sanon, menetkö kummin syliin tsm melkein kuin nolostuisi tai kokisi jotain ihmeellisiä tuntemuksia. Ihmettelen kyllä miksi suostui aikanaan.

Vierailija
10/17 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kummien lahjomisen voi aloittaa sitten kun on muuttanut omilleen, jos niin haluaa. Itse lähetän omille kummeilleni jouluna kortin ja isoina merkkipäivinä sitten jotain enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse kenenkaan kummi, mutta miehella on useampia kummilapsia ajalta ennen kuin tapasimme. Kaikki paitsi yksi ovat sisarusten lapsia ja heidan kanssamme olemme laheisia ja muistamme myos muulloin kuin jouluna ja synttareina. Emme kuitenkaan suosi naita kummilapsia enemman kuin saman perheen muita lapsia vaan kaikki miehen sisarusten lapset ovat meille yhta rakkaita.



Mua aina nolottaa tama miehen yksi kummilapsi. me ei olla ollenkaan tekemisissa lapsen vanhempien kanssa eika mies on lukiossa tuntenut lapsen isan, mutta ei ole koskaan ollut sen laheisemmissa valeissa. Tapasi lapsen aidin ensimmaista kertaa haissa toista kertaa kasteessa!!! Oli yllattynyt miksi pyydettiin kummiksi, muttei kehdannut kieltaytyakaan. Eiko niilla ole ketaan parempia kavereita?!? No synttarit muistamme ehka, joululahja taas unohtui lahettaa tanakin vuonna. En tieda miten lapsen nimi kuuluisi kirjoittaa ja koska tarkkaan ottaen syntymapaiva on (mies ei muista)? Kysymys ei ole taloudellinen enka halua loukata lasta, mutta ei lapsen vanhemmatkaan ole meihin yhteydessa eika ole kutsuttu synttareille ym. Synttari paketin hankin ja lahetin talle lapselle, mutta en tieda tuliko perille. Eivat ilmoittaneet mitaan etta olisivat lahjan saaneet. Ehka ovat muuttaneet tai eronneet... Ei mieskaan halua soitella, kun ei tieda mita sanoisi siis kun eivat lapsen isan kanssa ole koskaan oikein soitelleet. harmittaa vaan lapsen puolesta, mutta ei hankaan meita tunne. Olemme viimeksi nahneet kun lapsi oli 1v ja nyt 5v.

Vierailija
12/17 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella loukkaantunut, kun kummi ei antanut lapselleni lahjaa eikä korttia eikä edes kysellyt kuulumisia joulun alla. Tää oli vielä ensimmäinen joulu kummina lapselleni ja luulisi että olis vähän skarpannut. Kyseinen henkilö on ollut erittäin läheinen. Hällä ei joko ole käytöstapoja tai sitten hän on vetänyt jostain herneen nenään mulle ja kostaa näin kummilapselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis muistin, laitoin avaamilleni tileille rahaa.

Vierailija
14/17 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha laittaa salaa sitä rahaa, ei se ketään liikuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille kyllä kerroin.

T: 5 (?)

Vierailija
16/17 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsella toinen joulu eikä kummi muistanut mitenkään, ei siis edes sitä tekstiviestiä tai korttia... Tuskin tästään muuttuu vaikka ikää lapselle tuleekin joten en edes odottele turhia. Kummi on siis minun hyvä ystävä mutta näköjään tällaisessa asiassa hieman hmm.. unohtelevainen.

Vierailija
17/17 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itketään ettei kummit anna lahjaa, mut annattekos kummeille lahjaa. Meillä ainakin kaikki kummit saivat lahjat. Ja kummit antoivat lapsille lahjat.