Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietaako kukaan oraalisesta dyspraksiasta? Mita oireita siihen kuuluu, kuuluko viivastynyt puheenkehitys? Miten nakyy/ vaikuttaa arkipaivan elamassa? Lapsellamme epaillaan sita,

Vierailija
14.05.2007 |

osaisiko joku kertoa siitä?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhetta ei tule juuri ollenkaan. Meillä kyllä tytöllä oli syntyessään myös halkio, eli tämäkin osaltaan vaikuttaa.

Puheenparannusleikkaus juuri tehty, katsotaan mitä tuo tullessaan.

Dyspraksiaan kuuluu koko vartalon kömpelyys osana. Joillakin suurempana ja joillakin aika lievänä.

Meillä motoriikka jo ok, toimintaterapian ansiosta.



Eniten meillä vaikuittaa tuo puheen puuttuminen eli viitotaan. Muuten välkky tyttö, ei ongelmia. Ymmärtää puheen normaalisti, vastaa vaan viittomalla ja muutamalla sanalla mitä osaa.

Hieman kömpelö jossain asioissa, muttei mitään merkittävää.



Menee ensi syksynä erityiskouluun.



Kysy lisää, jos en osannut kertoa mitä halusit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi