Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvolan lääkäri kirjoittaisi sairauslomaa, mutta omatunto ei anna peiksi jäädä lomalle.

Vierailija
03.10.2006 |

Koen ettei ole todellista lomaan oikeuttavaa syytä, ainoastaan kova väsymys alhaisen HB:n vuoksi ja selkäkivut, plus se että verenpaineet ihan hiukkasen koholla, mutta siis vain vähän. Tiedän että työnantaja ei katsoisi asiaa hyvällä, enkä itseni takia aio lomalle jäädä, mutta missä vaiheessa se on parasta vauvan kannalta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli verenpaineet vain vähän koholla. Touhusin kaikenlaista, jotta saisin asiat kuntoon. parin viikon päästä paineet kohosi ja todettiin raskausmyrkytys. jouduin sisälle sairaalaan. En tajunnut, että lepo merkitsee lepoa. Ei seole lepoa, että käy kaupoissa ja siivoaa ja pesee pyykkiä.

Vierailija
2/17 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne huvikseen saitsua kirjoittele, neuvolalääkärit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ajattele niinkään itseäsi vaan VAUVAA!



Minäkin on esikoista odottaessa aluksi väsynyt, ja vain vähän verenpaine koholla.... en osanut hidastaa vauhtia :-( Seurauksena olikin sitten raskausmyrkytys ja pakollinen vuodelepo sairaalassa...



Joten lepoa!!! ja pois töistä!

Vierailija
4/17 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lääkärin mukaan loma olisi hyväksi nimen omaan väsymyksen vuoksi, ei hän verenpaineesta ollut ainakaan vielä huolissaan. Todella vaikea tilanne, kun tiedän että töissä olisi pakko jaksaa muiden jaksamisen kannalta. Ja olen jaksanutkin, mutta kotona en jaksa sitten enää yhtään mitään, sängyssä kuluu kaikki aika aamuun asti.

Vierailija
5/17 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole niin, että pärjäävät kyllä ihan hyvin. Sitä vaan kuvittelee itsensä tärkeemmäksi kuin onkaan kunnes tosi paikka eteen tulee ;-)

Vierailija
6/17 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat loman ja hoidat itseäsi ja näin ollen myös vauvaa. Kumpi se nyt olikaan tärkeämpi, pomon ajatukset vai teidän kahden hyvinvointi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki kaatuu, jos sinä et ole paikalla. Olen samanlaisesti ajatteleva kuin sinä, suorastaan ylitunnollinen, mutta lapsi on kuitenkin aina tärkeämpi. Voit hyvällä omallatunnolla jäädä saikulle. Tiedätkö, että jos paineet kohoavat ja synnytys joudutaan käynnistämään ennenaikaisesti, niin mitä se käytännössä tarkoittaa? Lapsi syntyy alipainoisena ja siinä on omat ongelmansa.

Vierailija
8/17 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ennen sitä ei ole mahdollisuutta sijaiseen. En kuvittele olevani korvaamaton, mutta kokemuksesta tiedän että on todella rankkaa muille kun yksi työntekijä sairastuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on. Miksi on mitoittanut henkilökunnan niin minimiin. Onko oikein, että tästä työtilanteesta kärsii viime kädessä lapsesi? Eikö hänellä ole oikeus kasvaa ja syntyä tähän maailmaan mahd. hyvissä olosuhteissa, kun se kerran on meillä Suomessa mahdollista.

Vierailija
10/17 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siksi täällä mielipiteitä kyselenkin, kun kääkäri vasta otti asian puheeksi, ei mitenkään painostanut lomalle, mutta suositteli vakaasti harkitsemaan. Sitä tässä nyt yritän tehdä. Raskausviikkoja 31.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen äitiysloman alkua. jos työnantajasi on yhtään kokenut ja ajan tasalla, hän on varautunut siihen.



viimeistään sitten kun lapsi on syntynyt, joudut ajattelemaan ensisijaisesti lastasi, sitten vasta työpaikalla selviytymistä. ymmärrän sinua, ap, olen itse ihan samassa tilanteessa vaikkakin jo taipumassa siihen, että jään töistä pois.

Vierailija
12/17 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kuitenkin vielä yhdeksän viikkoa aikaa. Mun verenpaineet alkoivat nousta viikolla 36 ja viikolla 38 oli jo myrkytys. Käynnistettiin ja lapsi painoi reilusti alle 3 kiloa. Ei jaksanut edes imeä rintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava neuvola sovittiin viikon päähän ja silloin on tarkoitus jutella asiasta taas. Joten viikon vielä olen töissä joka tapauksessa.

Vierailija
14/17 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rankkaa kun töissä joku sairastuu, joo, on varmasti totta mutta vielä rankempaa on jos vauvalle tapahtuu jotain vain sen takia, että mietit kuinka työkaverit jaksaa. Mä en ainakaan jaksais kantaa sellasta harteillani. Mullekkin oli kova paikka olla töistä saikulla raskauden aikana ja meillä oli ihan super vähän henkilökuntaakin ja muutenkin tiukka tilanne mutta kyllä se vauvanhyvinvointi oli tärkein...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänellä oli korkeahko verenpaine ja kilttinä sekä tunnollisena työntekijänä hän ei jäänyt sairaslomalle. Perusteli päätöksensä sillä, että tekee istumatyötä sekä sillä, ettei ole mitään muita oireita. Ei siis yhtään oiretta!



Sitten se verenpaine lähti nousuun, ihan yks kaks, eikä ollut enää pysäytettävissä. Synnytys jouduttiin käynnistämään rv 32.

Vierailija
16/17 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna jäisin heti sairaslomalle. Sinun on ajateltava lastasi. Jos väsymykselläsi aiheutat itsellesi raskausmyrkytyksen. Voi olla mahdollista että lapsesi syntyy kehitysvammaisena. Terkuin raskausmyrkytyksen takia teholla ollut ja ONNEKSI terveen lapsen äiti

Vierailija
17/17 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi riskeeraat? Kysymys ei ole leikin asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän