Paras pastakastike? (ev)
Kommentit (16)
Itse rakastan hulluna savukinkkukuutioita ja sinne sulatetaan smetana,tuorejuusto ja ranskankerma, namia!
Ja sitten itse kysymykseen... Parasta on ehkä itse tehty bolognese jota haudutetaan pitkään (ainakin tunti) tai nopea ja helppo tuoreista tomaateista, oliiviöljystä, valkosipulista ja basilikasilpusta tehty kastike johon lisään makua pehmentämään hiukan ranskankermaa. Myös tomaattipohjainen munakoiso-oliivikastike on meillä herkkua. :-)
Lisäksi sinappi ja ketsuppi pöytään ja parmesaaniraaste. ei siis kastiketta ollenkaan mut nam mut se jauheliha pitää olla tosi hyvin maustettu muuten mautonta, sipulin oon myös sen kanssa paistanu
- 2-3 sipulia kuullotetaan pannulla, vähän myös valkosipulia
- 2 prk tomaattimurskaa (pirkka 500g luomu pahvisessa tetrassa) lisätään
- jonkun verran (2-6dl) turvotettua soijarouhetta lisätään
- 2-3 kasvisliemikuutioita, vähäsen mausteita
Valmis ja ihanaa herkkua :)
sitruunamehua, tilliä ja mustapippuria
a vot
T.5
stella80:
- 2-3 sipulia kuullotetaan pannulla, vähän myös valkosipulia
- 2 prk tomaattimurskaa (pirkka 500g luomu pahvisessa tetrassa) lisätään
- jonkun verran (2-6dl) turvotettua soijarouhetta lisätään
- 2-3 kasvisliemikuutioita, vähäsen mausteitaValmis ja ihanaa herkkua :)
Tarkoitin spaghettikastiketta en pastakastiketta. Eli merkki taisi olla maggi. Niin uskomattomalta kuin kuulostaakin oma bologne ei ole yhtä täyteläistä ja vieraat kehuvat aina kastiketta vaikka pussista.
Vierailija:
Tarkoitin spaghettikastiketta en pastakastiketta. Eli merkki taisi olla maggi. Niin uskomattomalta kuin kuulostaakin oma bologne ei ole yhtä täyteläistä ja vieraat kehuvat aina kastiketta vaikka pussista.
sipulia, valkosipulia, aurajuustoo ja aitoa kermaa, keitetään " kasaan" , ei tarvi suolaa mut vähä voi mustaapippurii
Vierailija:
sipulia, valkosipulia, aurajuustoo ja aitoa kermaa, keitetään " kasaan" , ei tarvi suolaa mut vähä voi mustaapippurii
Se savukuutiokastikkeen ystävä.
Paras kastike muuten tulee aurajuustosta ja smetanasta niin esim kalapuikolle. Oih, taivas mutta on hyvää!
lisätään purkki kermaa ja maustetaan ruokalusikallisilla Dijon-sinappia ja hunajaa. Maun mukaan mustapippuria. Tarjoillaan tuorepastan (nauha) kanssa. Valmistuu n. 15 min.
Vierailija:
Lisäksi sinappi ja ketsuppi pöytään ja parmesaaniraaste. ei siis kastiketta ollenkaan mut nam mut se jauheliha pitää olla tosi hyvin maustettu muuten mautonta, sipulin oon myös sen kanssa paistanu
Huh, huh..
Paras on ehdottomasti tuorepasta ja kirjolohikastike, nam :)
maustamatonta kanasuikaletta
yrttejä (paljon)
sipulia
valkosipulia
sokeria
pippuria (reilusti)
tomaattimurskaa
aurajuustoa
Ei saa kysellä näin vaikeita...
carbonara
tai sitten perinteinen bolognese
tai sitten punajuuri-valkosipuli
tai sitten punajuuri-aurajuusto
tai sitten lohi-kerma
tai sitten broileri-kerma (eikä sitten hunajamarinoituja broileireta!)
tai sitten broileri-herkkusieni-sulatejuusto
tai sitten sellainen, jossa sipulia (vähän raa' aksi jätettynä), meetwurstia, aurajuustoa tai jotain muuta sinihomejuustoa, oliiviöljyä ja balsamicoa ja tän voi syödä suht viileenä
Mies tykkää meetwursti-pesto-pastasta, mut mä en jostain syystä oo niin peston ystävä.
Hunajamarinoituja kanasuikaleita
aurinkokuivattutomaatti-tuorejuustoa
purkki herkkusieniä suolaliemessä liemineen
ei tarvitse muita mausteita
Ja lisäksi tuorepastaa
NAM!