Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sosiaalityo/Helsingin yliopisto. Vaatiko opiskelu paljon lasnaoloa? Pystyyko suorittamaan perheen ja mahdollisesti viela tyonkin ohessa...?

Vierailija
18.08.2006 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjatenttejäkin on aika paljon, joten osan opinnoista voi hyvin suorittaa etänä ja omalla ajalla, mutta moni kurssi suoritetaan seminaareina. Kyllä onnistuu aivan hyvin opiskelu perheelliselläkin, meilläkin samoilla kursseilla oli monia perheellisiä - ja ehkä hieman keskivertoa vanhempia opiskelijoita. Itsellä yksi lapsi ja gradu kohta valmis -ja ohessa tehnyt myös paljon sosiaalityöntekijän sijaisuuksia. Eli onnistuu hyvinkin =)

Vierailija
2/10 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin sos. työn opinnot Helsingissä vuonna 2000. Sittemmin jäin " perheeseen" koukkuun ja nyt olisi tilaisuus jatkaa opintoja. Perusopinnot melkein suoritettu (palvelujärjestelmät uupuu), mutta tilastotieteen kurssi tekemättä... ts. voinko silti siirtyä jo aineopintoihin vaikka osaan vaaditaan mm. tilastotieteen kurssin suorittamista. Tätä tietty kysyn vielä laitokseltakin, mutta jos tietäisit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asiakastyönkurssi menossa/takana, niin töitä todellakin löytyy vaikka kuinka. Tietysti riippuu minkälaista työtä hakee. Palkka muistaakseni noin 2200¿/kk, epäpätevälle noin 1800-2000¿ (näin minulla).

Vierailija
4/10 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en kyllä tarkkaan muista, oliko jollain tietyllä kurssilla ehdottomana edellytyksenä... Paitsi tietysti syventävissä kvantitatiivinen tutkimus, vai millä nimellä se hirvitys olikaan =D

Vierailija
5/10 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin kyllä sen tilastotieteen kurssin, mutta se sitten jotenkin jäi ensimmäisen välikokeen jälkeen... Ja tympäisee oikesti niin mahdottomasti koko kurssi, että melkein hylkäsin ajatuksissani koko sosiaalityön sen vuoksi, mutta kai sen saa jotenkin suoritettua :-(

Vierailija
6/10 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jäin henkiin, vaikka mitään en koko kursilla juuri oppinut enkä tajunnut =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, joka on suunnattu humanisteille? sehän on tosi leppeä, olen köh, yrittänyt suorittaa sitä monta vuotta, mut lopulta sen sai suorittaa oppimispäiväkirjalla ja harjoituksilla, tosi joustavia vaihtoehtoja!

Vierailija
8/10 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt aloittaa opinnot, koska saatat olla viimeisiä yliopistosta valmistuneita sosiaalialan asiantuntijoita. Koulutusta ollaan nimittäin siirtämässä koulutusta ammattikorkeakouluun. Samoin kääntäjäkoulutusta ja lastentarhanopettajakoulutusta. Jos OAJ ei olis niin vahva,menis myös luokanopettajakoulutus ammattikorkeakouluun.



Kaikki naisvaltaiset alat halutaan ammattikorkeakouluun: ei tarvitse huolehtia matalapalkka-alojen nostamisesta paremmille palkoille.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko vielä pelkkää spekulaatiota? Jossain vaiheessahan sitä joku ehdotti, koska sosiaalityöntekijöistä kova pula. Olen sosionomi ja kaavailen sosiaalityön opintoja.

Vierailija
10/10 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku oli jossain seminaarissa sitä esittänyt, mutta ei tule toteutumaan. Vuosi sitten tuli juuri uusi pätevyyslaki; sosiaalityöntekijäksi voidaan valita ainoastaan maisteri, jolla sosiaalityön opinnot tehty yliopistossa.



Ongelmana on se, että sosionomit tunkevat sosiaalityhön. Ja heille kelpaa huono palkka. Maisterit katoavat paremmin palkattuihin hommiin.