Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa alkaisit puhua "sekundäärisestä lapsettomuudesta"?

Vierailija
29.09.2008 |

Kahden lapsen äitinä toki ymmärrän surun siitä että vaikka yksi lapsi jo olisi, sitä toista ei tunnukaan kuuluvan. Toinen lapsi on tietysti ihan yhtä rakas kuin ensimmäinenkin.



Mutta nyt viime aikoina tuntuu että olen kuullut ihmisten tosi paljon viittaavan itseensä sekundäärisesti lapsettomina, vaikka niiden edellinen lapsi on vielä reippaasti alle kaksivuotias. Ottaen huomioon kuinka paljon imetys vähentää hedelmällisyyttä ja kuinka kauan nämä ihmiset ovat imettäneet, tuntuu aivan hullulta että edes kuvittelisi olevansa uudelleen raskaana muutaman kuukauden kuluttua synnytyksestä. Tai siis tapahtuuhan sitä joillekin, mutta silti - ihan että lapsettomuudesta pitää alkaa puhua?



Missä teidän mielestänne menee sekundäärisen lapsettomuuden raja? Heti siinä että haluaisi enemmän lapsia muttei ole vielä raskaana?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai primaarisesti.



Hassua on myös jos vanhana kuumeilevat puhuvat sekundaarisesta lasettomuudest, vaikka kyseessä on vain normaali ikään liittyvä hedelmällisyyden lasku.

Vierailija
2/7 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki realiteetit, kuten imetys, huomioiden. Jos ei ole hedelmällisyyttä heikentäviä tekijöitä, niin ehkä se vuoden yritys kuten ensimmäisen lapsenkin kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritettyämme kakksota 10 kiertoa, voitiin puhua sekundäärisestä lapsettomuudesta. Tämä siksi, että mulla ei ollut kuin yhdet kunnon kuukautiset sinä aikana ja lapsettomuuslääkäri oli sitä mieltä, että olisimme voineet tulla vastaanotolle aiemminkin.



Tilanteet ovat kuitenkin erilaisia, joten monen kohdalla lapsettomuudesta ei voida kyllä kovin nopeasti puhua.

Vierailija
4/7 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voidaan puhua silloin kun ollaan YRITETTY lasta vuoden ajan ilman tulosta. Tämä perussääntö käy myös sekundäärisestä lapsettomuudesta puhuttaessa.

Vierailija
5/7 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautisten ALKAMISESTA se vuosi. Jos kuukautisia ei imetyksen takia ole vuoteen niin eihän se ole ollenkaan sama asia kuin että yrittäisi vuoden tilassa jossa on ylipäänsä mahdollista tulla raskaaksi.

Vierailija
6/7 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä kun kuukautiset on edellisen synnytyksen jäljiltä alkanut, jos koko se aika on myös AKTIIVISESTI YRITETTY saada lasta. Jos valvomisten ym takia sukupuolielämää on kerran puolessa vuodessa, niin ei siinä oikein lapsettomuusongelmasta voida puhua.

kuukautisten ALKAMISESTA se vuosi. Jos kuukautisia ei imetyksen takia ole vuoteen niin eihän se ole ollenkaan sama asia kuin että yrittäisi vuoden tilassa jossa on ylipäänsä mahdollista tulla raskaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomuudesta voidaan puhua silloin, kun lasta haluttaessa raskaus ei ala vuoden kuluessa ja yhdyntöjä on säännöllisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän