Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä yksi opettajan sijainen hieman ihmettelee

Vierailija
16.05.2006 |

Opiskelen ekaa vuotta aineenopettajaksi ja olin tänään ekaa kertaa sijaisena, tosin ala-asteella.



Opettajainhuoneessa haukuttiin oppilaita ja mulle jo etukäteen kerrottiin, kuka on aivan mahdoton, kuka on se, jolla on ärsyttävä nariseva ääni ja kenen äiti on täysi alkkis. Olin melkoisen järkyttynyt, sillä äitini on opettaja eikä koskaan ole puhunut tuollaisia.



Mietin kyllä, haluanko mennä tuonne kouluun enää sijaiseksi ja varsinkin sen, laitanko omia lapsiani ko. kouluun! Esikoiseni menee syksyllä eskariin samaan rakennukseen ja kyllä mietityttää...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluis laittaa omia lapsia kouluun ollenkaan...

Vierailija
2/14 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varmasti myös kaikki välillä kotitaustoista puhuvat, vaikka nykyään aika tarkat säädökset onkin, miten pitäisi ja kuinka paljon saa puhua... mutta siis että ihan normaalilta kuulostaa. :) t. ope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän hän edes saa noista asioista puhua muualla.



Itse olen opettaja ja puhun kyllä pahaa oppilaista muille opettajille. Siis totuuksia, en muuta pahaa. Pakkohan se kiukku on sisältään johonkin purkaa, ettei raivo ole päällä vielä, kun seuraava tunti alkaa. Missäpä muualla asioista edes puhuisi kuin opettajainhuoneessa, sillä vaitiolovelvollisuus estää muualla horisemisen.

Vierailija
4/14 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pahimmat ovat aina kovaäänisimpiä.

Vierailija
5/14 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle ja missä niitä asioita muuten voisi purkaa? Opettajan työ on kuitenkin aika raskasta..



t. ope minäkin

Vierailija
6/14 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttäviä opettajia. Eikä kukaan sen puoleen minulle. Asiallisesti kyllä on keskusteltu, että ai teilläkin on samanlaisia kurinpito-ongelmia jne. ja että mitähän niille tekis.



t. amiksen ope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisissa kouluissa puhutaan toiseen sävyyn kuin toisissa. Kaikissa puhutaan. Toisissa sävy on hirveän pahantahtoinen, vanhemmat ovat neuroottisia ja psykoottisia ja alkkiksia ja lapset häiriintyneitä mutta koulussa ei ole mitään vikaa. Toisissa taas ollaan hirveän huolissaan ja puhutaan erityislapsista ja koetetaan sitä sun tätä tukitointa koulun puolelta kymmenen sosiaalitädin palaveeratessa suljettujen ovien takana. Molemmat ovat yleensä ihan pihalla eikä kummallakaan menetelmällä ole juuri vaikutusta luokkahuonetyöhön.

Vierailija
8/14 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi olen huomannut, että toukokuussa opettajat alkavat olemaan jo

niin väsyneitä, että kannattaa suodattaa vähän juttuja.



Aaaaah! Ihanaa olla äippälomalla! Täällä minä vaan istuttelen kukkia ja pussailen omia kullanmurujani, kun työkavarit ahertaa hermot tiukilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Opiskelen ekaa vuotta aineenopettajaksi ja olin tänään ekaa kertaa sijaisena, tosin ala-asteella.

Opettajainhuoneessa haukuttiin oppilaita ja mulle jo etukäteen kerrottiin, kuka on aivan mahdoton, kuka on se, jolla on ärsyttävä nariseva ääni ja kenen äiti on täysi alkkis. Olin melkoisen järkyttynyt, sillä äitini on opettaja eikä koskaan ole puhunut tuollaisia.

Mietin kyllä, haluanko mennä tuonne kouluun enää sijaiseksi ja varsinkin sen, laitanko omia lapsiani ko. kouluun! Esikoiseni menee syksyllä eskariin samaan rakennukseen ja kyllä mietityttää...

Vierailija
10/14 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisista, jotka ovat " luulosairaita" ja ramppaavat turhaan tutkimuksissa. samaten ylipainoisia ja itseoppineita naureskelevat. Laitoksissa hoitajat arvostelevat todella rankasti potilaita, ärsyttävät valittaja-potilaat todellakin haukutaan kahvihuoneessa ( siis turhasta valittajat ja mankujat ja ärsyttäville omaisille naureskellaan ja heistä todellakin puhutaan pahaa, imitoidaan ja matkitaan yms. Uskokaa tai älkää, mutta niin se on.



t: sh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nämä asiat sitten heijastuvat kyllä lapsiin. Ainakin Helsingissä tämä on totuus, vaikka kuinka yritettäisiin kaunistella asioita. Niinpä tällaisissa kouluissa myös törmäät tällaisiin juttuihin enemmän. En tarkoita sitä, etteikö tällaisia tapauksia olisi joka koulussa, mutta toisissa enemmän kuin toisissa.

t. Monenlaisia vanhempia nähnyt ope

Vierailija
12/14 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus puhutaan ongelmista kolleegojen kanssa, mutta sehän nyt on ihan edellytys työssäjaksamiselle. On ihan eri asia haukkua lapsia. Mutta riippuu koulun hengestä. Olen kyllä huomannut, että missä opettajanhuoneessa on huono henki ja haukutaan oppilaita, muukin homma toimii huonommin.



yläkoulun opettaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä olen tehnyt paljon opettajansijaisuuksia, enkä kertaakaan ole kuullut asiatonta lasten tai vanhempien haukkumista, edes arvostelua. En yhdessäkään koulussa. Tosin olen jo opintojeni loppuvaiheessa ja muutenkin tiukka täti, eli ehkä muut opettajat kokevat, etten tarvitse mitään etukäteisinfoa mahdollisesti hankalista tapauksista ;) Valitettavasti epäilen, että olet provo. Joku koulukielteinen kotiäiti, joka haluaa pistää taas vaan kapuloita rattaisiin ja pilata opettajien mainetta...

Vierailija
14/14 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kukin ope voi löytää sieltä mieleisensä. Tietysti tuollainen puhe voi kertoa syvemmästäkin asnteesta, itse olen tulkinnut niin että varsinkin miesopet ovat ronskimpia puheissaan, nauravat vitsaillen pois päivän stressiä, mutta todellisuudessa ottavat työnsä tosissaan ja tarpeen tullen osaavat olla tasapuolisia, oikeudenmukaisia ja lapsen puolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi