Ystäväni juo kehoituksestani huolimatta pepsi maxia raskaana =(
Kommentit (45)
esim. kai nyt saa kahvia juoda 2 kuppia ku on rv30?
tutkimukset...
Milloin täällä jengi oikein oppii että jos tutkimuksissa sanotaan että jokua asia nostaa riskiä x prosenttia tai x-kertaiseksi se EI tarkoita sitä että riski toteutuisi kaikkien kohdalla. Yksittäistapauksesta ei voi yleistää, eikä yksittäistapaus kumoa mitään.
Joi raskauksien aikana ja imettäeesä, ja silti sai kuusi tervettä lasta, eikä yhtään keskenmenoa.
Siis ethän voi tietää olleesi raskaana jos viikkoja vasta 3. Mistä muka tiesit? Eihän munasolukaan vielä välttämättä ole kiinnittynyt tuolloin, joten miten voit saada keskenmenon? Ja ainakaan raskaus ei näy missään testissä, eli et voi tietää olleesi raskaana. Muita mielipiteitä? Kertokaa jos olen aivan väärässä, mutta en usko tuohon.
- Lasta yrittävien naisten pitäisi lopettaa kahvinjuonti kolmeksi kuukaudeksi, tai mielellään koko raskauden ajaksi, tutkimuksensa amerikkalaisessa ammattilehdessä julkaiseva De-Kun Li neuvoo.
Raskaana oleville naisille ei ole ollut ohjeita. - Minun mielestäni oikea määrä kahvia on nolla. Jos sitä on pakko nauttia, niin kahvin juominen kannattaisi rajata yhteen kuppiin päivässä, Li sanoo. Reuters
Muistaakseni esim. Ranskassa suositus on jo aiemmin ollut että kahvia ei pitäisi raskaana olevan juoda ollenkaan?
esim. kai nyt saa kahvia juoda 2 kuppia ku on rv30?
eli 3 vk ovulaatiosta ja hedelmöittymisestä? Eli olisi laskennallisesti 5 rv?
Luulis, että Suomessa olis sit maailman korkeammat keskenmenoriskit. En ole kuullut tälläista. Ja kahvia on juotu rankasti ja pitkään Suomessa.
ovat molemmat raskausaikana kiellettyjä. Jos tietää olevansa raskaana, ei kai juo niitä? Mutta mistä ihmeestä 19 tiesi olevansa raskaana vkolla 3?
Jos ei olisi provo ja jos keskenmeno tosiaan tuli. Niin se ei johtunut noista juomista tai finrexinistä..! Haloo. Jos joku saa keskenmenon tänään ja eilen parkkeerasi parkkitaloon punaisen auton viereen, niin voisi silläkin olla yhteyttä??
Viikolla 3 tapahtunut keskenmeno ei ole keskenmeno.. Vaan menkat alkoi siis viikkoa aikaisemmin kuin normaalisti. En tiedä miski edes vastasin tähän viestiin. Varmaan tää kahvitauko kyllästyttää:)
maakohtaisia eroja? Kun keskenmenoja ei kauheasti tilastoida eli eivät oikein näy?
Luulis, että Suomessa olis sit maailman korkeammat keskenmenoriskit. En ole kuullut tälläista. Ja kahvia on juotu rankasti ja pitkään Suomessa.
Onneksi olen nyt raskaana luultavasti vikaa kertaa(lapsiluku tämän jälkeen täynnä). Vielä kun olisi vähän aikaa odottanut ois kielletty hengittäminen, syöminen ja juominen kokonaan. Näitä tutkimuksia on niin hirveästi. Lihominen raskausaikana on pahasta, liian pieni painonnousu vaarantaa vauvan, kalaa pitää syödä, mutta se voi olla vaarallista.
Teet niin tai näin aina väärin päin ja kanssaihmiset tietenkin saavat vapaasti neuvoa ja opastaa. Ootteko miettineet minkälaisia suosituksia Ranskassa ja Saksassa on vaikka saunomisesta raskaana ollessa? On muuten suorastaan tappavaa.
join itse lapi raskauden (yovuoroissa piti pysya hereilla) eika yksikaan tyokaveri tullut sanomaan ettei kyseisia juomia kannata juoda. Ja synnarilla olen toissa katilona. Ihan terve lapsi sielta syntyi.
Siis ethän voi tietää olleesi raskaana jos viikkoja vasta 3. Mistä muka tiesit? Eihän munasolukaan vielä välttämättä ole kiinnittynyt tuolloin, joten miten voit saada keskenmenon? Ja ainakaan raskaus ei näy missään testissä, eli et voi tietää olleesi raskaana. Muita mielipiteitä? Kertokaa jos olen aivan väärässä, mutta en usko tuohon.
No mutta jos on keinohedelmöityksellä tullut raskaaksi, luulisi, että olisi vielä paljon tavallista taarkempi siitä mitä syö ja juo. Ja ainakin Finrexiniä ei saisi raskaana ollessa käyttää, ja kai red bullissakin joku varoitus on.
-30
http://fi.wikinews.org/wiki/Kofeiini_tuplaa_keskenmenon_riskin
Pienenpikin määrä nostaa keskenmenoriskiä
http://www.tiede.fi/uutiset/uutinen.php?id=32120,5 l kolajuomaa sisältää noin 100 mg kofeiinia eli kahvikupillisen.
olen miettinyt mitä viimeisimmät tiedot ovat kofeiinista ja tähän asti olen pitäytynyt yhdessä kahvikupissa päivässä raskaana ollessa, mutta nyt lopetan kokonaan
mutta muakin tuli eräs läheinen ripittämään kynsilakan käytöstä raskausaikana. Kun siitä erittyy kemikaaleja vereen. :)
ilman kynsi- & hiuslakkaa, koska saattoi olla raskaana minä päivänä tahansa... kosteusvoiteitakin käytti harkiten.
uusien tutkimustulosten myötä. Jos pellavansiemenetkin on niin vaarallisia että raskaana ollessa kehotetaan välttämään niin on se nyt ihme että kahvia saa vetää kuppikaupalla.
Että hohhoijaa.
19: sikiö on ruskuaispussissa yli 4vko! Jos todellakin tiedot olevasi rv 3, niin epäilen red bullin ja finrexin olevan syynä keskenmenoon. Sinulla ja lapsella ei ole tuolloin edes sama verenkierto eikä lapsi saa ravintoa sinulta. Sitten vasta kun ruskuaispussi katoaa ja lapsen oma sydän lyö voivat nauttimasi lääkkeet ja juomat vaikuttaa. Ja yksi Finrexi ei vielä vahinkoa tee kuten ei myöskään yksi burana. Näin lääkärini sanoi kun kävin varhaisultrassa.
E951 = aspartaami
E950 = asesulfaami
Siinähän on varmasti sokereita tai muita makeutusaineita!!! Tai no ehkä tuorepuristettua (kotimaisista marjoista tietysti).