hhhhhhh(Haahujen kesäkuu)hhhhhhhhhhhh
Hyvää kesäkuuta haahuille!
Eipä ollut kukaan vielä tehnyt uutta pinoa, hiljaista on ollut muutenkin. On vissiin uudistus ja kirjautuminen peläyttänyt kaikki... Mut hei siskot, ei haahut näin vähästä vapaja!!
Huomenna olisi eka neuvola, jee! Pirjoilu jatkuu, ei onneksi ihan niin montaa kertaa enää joka päivä kuin vielä viikko sitten. Aamiaistarvikkeita en voi jääkaapista kaivaa vaikka nälkä olisikin, silloin kyllä lentää välittömästi.
Toivotaan että porukka tästä vaikkapa sateen virkistämänä palailee!
Jennuli-81 rv 7+2
Kommentit (99)
Ajatukset vähän hukassa, tullut luettua niin paljon ikäviä uutisia monesta eri pinosta täällä, marraskuisissa juuri suru-uutinen myös:( Itsekin kärsin viikonloppuna öisin supistuksista ja huolihan kaiken summana heti on ihan hirveästi. Onneksi masussa liikutaan normaalisti edelleen, mutta menen kyllä näyttäytymään lääkärille jos nuo yösupistukset jatkuvat. Selkäkin taas jumissa, kun makoilin paljon viikonloppuna, ettei ainakaan rasituksesta tule suppareita. Onneksi ne tosin on harvakseltaan mutta kipeitä ovat, ja omituisesti just öiseen aikaan, ei päivisin, vaikka touhuilisi jotain. Voihan ne tietty olla kasvukipujakin, en mene vannomaan..
IRISH, mulla on ollut jokaisessa raskaudessa melko alusta saakka sellaisia "sähköiskumaisia" tuntemuksia alapäässä, lienevät ihan asiaankuuluvia, kun ei ole ainakaan noissa kolmessa aikaisemmassa mitään aiheuttaneet.
Jaksuja kaikille!!
*Helene 18+3*
Mirabelille paljon voimia tulevaan viikkoon! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja syke löytyy. Halauksia!!
Irish. Nuo kivut kuulostaa ihan normaalille. Supistukset eivät ole äkkinäistä viiltokipua. Mulla ainakin viiltelee ja jomottaa lonkkia. Ja jos erehtyy yskäisemään niin tuntuu että koko kohtu repee :( Esikoisen raskaudessa se pelästytti mutta nyt tietää sen jo olevan ihan normaalia :) Muutekin esikoisen raskaudessa olin ihan hermoheikko jatkuvasti ja kyttäsin kaikkea kipua ym. muuta mielestäni omituista ja saatoin mitä typerimmästä syytä viettää päivän sängyn pohjalla kun pelkäsin että jokin menee vikaan. Nyt jo olen huomannut olevani puolet rennompi kuin silloin enkä hätkähdä juuri mitään :)
Virvalla alkaa jo olemaan ihan mielettömän isot viikot jo meneillään! Mihin tämä aika katoaa :)
Pian me jo jännäilään täällä Molskevithsin syntymää :)
Omanapa. Olen melkein varma että tunnen jo vaavin liikeet! Ensin pidin itseäni vähän pöpinä kun luulen että tunnen ne, mutta kun ne tuntemukset vain vahvistuu koko ajan. Aina samoilla kohdilla tuntuvat ja pari kertaa kun olen dopplerilla kuunnellut sykkeitä kuului dopplerista sellainen moukaisu samalla kun tuntuu masussa hipaisu :)
Ja huomenna on viimeinen piikkipäivä!! Tuntuu uskomattomalta olla jo näin pitkällä tässä raskaudessa :)
Hermione ja Baby-J rv 13+4
Mirabelille tosiaankin tsemppiä, kaikki voi ihan hyvin olla kunnossa. Minulla tässä raskaudessa oli ekassa ultrassa laskennallisesti viikkoja 7+ mutta todellisuudessa oltiin vasta viikolla 5 eikä sykettä tietenkään näkynyt. Np-ultraan mennessä pieni oli kirinyt kasvua ja oli enää 5 pv laskennallisesta ajasta jäljessä.
Hyttyselle oikein isot onnittelut ihanasta Hunnista!
ja pikaisesti omaa napaa... Voi ärsytyksen ärsytys!! Mies aloitti taas reissuhommat. Onneksi tätä kestää vain kuukauden ja viikonloput siis on kotona, mutta silti ärsyttää.. Tilasin muuten sieltä huutonetistä sen dopplerin joka tuli tosi nopeasti parissa päivässä. No nyt olen into piukeena kuunnellut sykkeitä lähes päivittäin, kunnes tänään tajusin että olenkin tainnut kuunnella ihan vaan omia sykkeitäni! Lukemia laite kyllä näyttää keskemmältäkin, mutta jyske kuuluu lähes nivusen kohdalla sivussa (ja eikös siellä mene isoja verisuonia...?) Taitaa olla ihan p***a laite kun kuitenkin näyttää sykkeitä siinä 130-170 välillä jos ne kerta omiani on :(. Tänäaamuna kun tän tajusin, niin kokeilin nimittäin tuosta kaulavaltimolta ja ihan samanlainen syke sieltäkin kuului ja näkyi. Voi vee että tunnen itseni tontuksi! Tekis mieli vaan itkeä, huutaa ja paiskoa jotain (iskiköhän ne hormoonit sitten nyt :) ?) Ja ulkonakin on ihan älyttömän kaunis ilma ja täällä sitä pitää vaan homehtua töissä. AAARRRRRRRGGGGHHHH!
Sori purkaus
Zeria rv 12+3 tai 13+1, miten hitossa se nyt sit katotaan...
Tässä tosiaan on aika hermoheikko olo... Kyllähän mä jo arvailin taas turhaan miettiväni moisia kipuja. Ne on todellakin viiltäviä kipuja, mutta aina ei tule esim. aivastuksesta tai äkkinäisestä liikkeestä vaan saattaa tulla ihan istuessakin.... dopplerilla pakko tarkistella uutterasti mitä masusta kuuluu;) Ja kuuluuhan sieltä tasainen jympytys ja kuten Hermiskin sanoi niin välillä tyyppi potkii/hakkaa anturaa ihan urakalla ;D voin kuvitella kirosanojen ryöpyn : #"&%¤#" vie nyt &#¤¤%" se vehje ja anna mun olla...
Kyllä nyt alan olla jo melko varma liikkeistäkin. Tyyppi jumppaa illalla suurinpiirtein samoihin aikoihin. Eilen oli ihan villi meno kun aloin lukemaan töistä tultuani. Hyvä kirja kun vauvakin niin innostu ;)) Muutama potkuntapainenkin on tainnut tuntua, semmonen hipaisu mutta ihan ku jollain töppösellä tökkis... olipahan kuvaus ;D
Zeriallakin alkaa olla jo mukavasti viikkoja. ja kyllä sitä kannattaa omiakin sykkeitä välillä kuunnella, että varmistuu elolla olostaan ;) Varmaan tympii, mutta jos se näyttää keskemmällä hyviä lukemia niin sehän on kumminki hyvä. Kyllä ne sieltä vielä kuuluu kunnolla.
Vielä Mirabellille kovasti voimia tähän viikkoon ja pidetään peukkuja että sykkeet sieltä vielä löytyy!
Irish rv18+5 nauttii auringosta töissä... juupa juu
Mulla oli kaverikin kylässä joka kans rauhoitteli et tuollaiset viikkojen heitot on TODELLA yleisiä.
Vuotoa ei ollut kuin se kerta, eikä ole näkynyt mitään kipuja tms.
Hajuaisti on törkeen herkäksi nyt muuttunut, eli se on kai ihan "hyvä merkki" vaikkei mitään lupaa.
Tosiaan, missään raskaudessa ei ole mitään vuotoa OLLUT niin tietty säikäytti mut ihan hermoraunioksi heti (oikeen ahdistaa olla tällänen hermoheikko :( )
Mutta huomenna neuvola niin mietin kehtasko sitä kysyä voisko se jo kurkkailla sinne vähäsen (voisin vedota mielentilaani)... no, perjantaina kuitenkin ultra sitten.. Tuntuu että siihen on ikuisuus!!!!
Mä en enää ees muista mitä mul pitäs viikkojakin olla.
Mulla vielä sunnuntaille asti "lomaa", jee.
esikoisen kurkkukin alkaa olla kunnossa (vko sitten sillä tosiaan oli nielu- ja kitarisojen poisto, hyvin on pärjänny, ja kerran on vaan pientä vuotoa sillä suusta ollu.
T:MiRaBel rv jotain
Mietinkin zeria ootko päässyt jo doppleria testaileen. Mullakin meinas alkuun olla epäilys tuon vehkeen suhteen, kun en kuullut sydänääniä, mutta nopeat lukemat näkyi kyllä. Sain kyllä ylempää oman sykkeen lukemiksi n.70. Nyt kuulin viuhviuh äänetkin ja sekös on hauskaa. Mietin että johtuuko edessä olevasta istukasta, että äänet kuului vasta myöhemmin.
Tein tänään tunnin lenkin. Ihan hyvin noin lämpimässä ja rattaita työntäen vielä. Pitkästä aikaa ei ollut mahakaan kipeä.
nau
Irish 79: heh, elossa tosiaan ollaan todistettavasti :D niin usein ja hartaasti viimepäivinä omia sykytyksiä kuunnellut..
Hermione: mitä piikkejä oletkaan ottanut? Miulta on nyt mennyt vähän ohi.. Siis ilmeisesti jotain tähän raskauteen liittyvää??
Nau: tosiaankin epäilen kovasti koko doppleria etenkin ne lukemat siinä näytöllä taitaa olla sinne valmiiksi nauhoitettuja... Omasta istukasta en tiedä, mutta kohtu on kuulemma taaksepäin ainakin vähän kallellaan, voisko se jotenkin vaikuttaa??
Mutta meikäläisen dopplerisekoilua osa 2: Olin jo valmis heittämään koko dopplerin seinään, mutta päätin kokeilla vielä kerran... Juttelin pienelle, että anna nyt äidille edes pieni merkki että kaikki on hyvin, niin sieltäkös se jumpse keskeltä alavatsaa alkoi kuulua :) nauhoitin sitä talteenkin ja lopuksi vielä vertailuna sitä omaa sykettä siitä sivusta -> selkeesti ainakin puolet nopeempaa oli pienen syke vaikka dopplerin lukemat näyttivät ihan samoja... Eli niihin lukemiin en paljoa luottaisi. Tosiaan tuosta omalta kaulavaltimoltakin antoi lukemiksi ne samat 130-170 ja eilen laite antoi lukemia ihan ilmasta, vain niin että siinä oli kasa kosteusvoidetta päällä!! Eli aika vahvat sykkeet on kyllä jos metrin päästä ilmasta ne ottaa :D. Mutta siis tänään paljon parempi mieli vaikka edelleenkin ahdistaa kun näin kauniina päivänä pitää homehtua byroossa.. Ehkä karkaan vaikak ruokiksella jonnekin luonnon helmaan lataamaan vähän aurinkoenergiaa..
Mutta palataanpas taas rakkaat haahuttaret
T: Zeria rv 12+4 (päätin nyt sit kuitenkin laittaa tähän sen ultran mukaiset päivät eli mennään nyt näillä :)
Olin tänään mattopyykillä, ei hullumpaa hommaa näillä keleillä ja painepesurilla :)
*Zerialla* on ollut näköjään vähän parempi päivä kuin eilen, hyvä niin :) Aika hauskaa settiä toi sun dopplerointi, vaikka se ei sua ehkä niin huvitakaan...
Ja kiva että *naukin* on päässyt liikenteeseen ilman tuskaa!
Mitenkäs *Mirabelin* neuvola meni tänään? Pyysitkö kurkkaamaan vai maltatko ylihuomiseen? Ei sille hermoilulleen aina mitään voi, harvoin mikään pyhä päätös asiassa auttaa, aika kylläkin yleensä. Vaan kun se kuluu niiiin hitaasti...
*Irish:* ihanaa kun oot saanut noita tuntemuksia, ehkä vähän rauhoittaa noiden viiltelyjekin suhteen? Itsellä lähinnä viiltää kohtua vain aivastaessa, mutta niin kuin täällä on todettu monen suulla, niin hyvin tavallistahan tuo taitaa olla ihan muutenkin.
*Hermikselle* onnittelut piikkikaudenpäättäjäisiin :) Sullakin jo liikkeitä, ihquu!!
Mitenkäs *Helene*, loppuiko ne supistelut vai jouduitko soittamaan lääkäriin? Harmi ettei lepokaan auta ja siitä sait selänkin jumiin, teitpä niin tai näin niin aina väärinpäin :/
Niin ja mahtavaa *virva* että jo vika kolmannes alkamassa, en voi uskoa sitä ?) Vastahan sä haahuissa plussasit!
(.) Mulla on ollut eilen ja tänään todellisia luontoelämyksiä: meillä on hoitokani jonka sisällä pysymiseen (huoneistossa siis) emme oikein luota, joten takaoven edessä on iso tyyny esteenä. Eilen illalla alkoi kuulua terassilta ihme räpinä ja pelästyin että nytkö se karkasi pihalle? Nousin ylös ja menin ovelle katsomaan, kani nojailee tyynyyn olkkarin puolella ja yrittää kurkkia ulos ja tyynyn toisella puolella sen yli yrittää kiivetä siilinpoikanen! Siinä sitten ihmettelin toimintaohjeita kyseiseen tilanteeseen ja päädyin varovasti ravistelemaan tyynyä jotta molemmat osapuolet häipyisivät :) Vein kaverille ulos vähän herkkuja ja nyt istun takapihalla läppärin kanssa vaklaamassa jos se söpöliini ilmestyisi uudestaan.
Tänä aamuna sitten olin lenkittämässä siskoni koiraa (westie) kun yhdestä pihasta alkoi kuulua hirveä rähinä, mietin että tuleeko sieltä joku koira meidän kimppuun. Samassa pensasaidan läpi ampaisikin kaksi kania, joista uros piti mahtavaa kiimaista ärinää! Naaras yritti juosta karkuun, uros sai sen kiinni keskellä tietä ja yritti siinä alkaa nylpyttää. Mietin että no means no kaneillakin mutta päätin olla puuttumatta tilanteeseen. Naaras juoksi tien varren nurtsille ja pysähtyi siihen alkaen syödä ruohoa kyllästyneen näköisenä kun uros bylsi sitä. Koira ei tietenkään suostunut jatkamaan matkaa kun näki livenä jänisseksiä viiden metrin päästä... Aloin jo huolestua että mitä jos se hullu äijäjänis yrittää seuraavaksi astua siskon koiraa, olisi siinä ollut selittämistä. Vaihdan kyllä reittiä huomiseksi ;)
Omaan napaan vielä sellaista että nyt menossa jo kolmas päivä ilman oksua, jee! Vähän mä tuuletan!
Jatkan stalkkerointia...
Jennuli 10+2
On näemmä pari viikkoa vierähtänyt edellisestä kirjoituksesta. Kyllä se aika rientää kun on kaikenlaista meneillään.
Muuttopuuhat loppusuoralla; tänään ollaan pistetty tohinaksi pakkaamisen suhteen ja huomenna kahta kauheammin kun perjantaina saadaan viikonlopuksi kuorma-auto lainaan muuttokuormaa varten. Samalla tähän asuntoon on tulossa uudet vuokralaiset joten muutamme ja käytämme sulassa sovussa sitä kuorma-autoa. Viikonlopun aikana olisi tarkoitus saada tämä muutto tehtyä.
Toinen neuvolakäyntikin oli pari viikkoa sitten. Verenpaine oli hyvä, hemoglobiini ihan kohtalainen ja paino oli -400g edellisestä käynnistä. ”Täti” oli tyytyväinen kun paino ei ollut noussut eikä se kuulemma saisi noustakaan kahden ensimmäisen kolmanneksen aikana ”kun sulla tuota painoa on terveydelle vaarallisen paljon”, plaah. Hyvinpä olen terve ollut ja veriarvotkin hyvät; se paino ei vain ole pudonnut vaikka kuinka olen sitä moneen kertaan yrittänyt.
Sydänääniäkin kuunneltiin mutta ei se sillä vehkeellään saanut kovin hyvin kuulumaan; itse sain kotona omalla dopplerilla kuulumaan paremmin :p En siis ole kertonut, että kotoakin löytyy doppleri.
Vatsa alkaa olla aika iso; ainakin jos pitää tyköistuvia vaatteita. Vielä sen juuri ja juuri saa löysällä paidalla piiloon mutta ei kestä tuulen tuulla edestä :p
Laittaisin masukuvaa mutta kun en enää muista missä meidän digikamera on… Se kyllä pitäis kaivaa esille 'ennen ja jälkeen kuvia' varten joten eiköhän niitä masukuviakin sitten saa aikaan…
Tästä nyt tuli tällainen omanapa sepustus…
Danja, rv 18+6
JENNULI, mulla tosiaan oli neuvola tänään. :)
mahaan ei kurkittu, vaikka sillee hienokseltaan vihjailin et se ois ihan kiva, mutta perjantaille pitää odotella. terkka ymmärsi hyvin mun hermoilun, on sama terkka kun viimeisessä odotuksessa, ja pitkät tovit juteltiinkin fiiliksistä jne.
Nyt kuulun kuulemma riskiodottajiin (eikä tarvinnu ku yhen myrkytyksen, yhden halkiolapsen ja yhden kromosomipoikkeavuuden..) ja raskautta seurataan tarkasti,käski sanoa polilla että katsovat sitten tarkkaan jos yksi syke löytyy, ettei siellä sitten lisämatkustajia ole yllärinä: Meillä siis lähisuvussa kaksosia joten riski sellaiseenkin on..
Jessus, pitäskö koittaa saada odottajan vakuutus :D Vois jäädä saamatta.
Noh, enivei, sanoi että noi vuodot on usein harmittomia jos ei kipuja jne. Eletään siinä uskossa siis.
niin, neuvolakuulumiset:
Hb oli huikeat 141
ja huimauksen syy löytyi: mun normi verenpaine (130/80) on "pikkasen" romahtanut: mittari näytti 100/67.
painoa on tullut jo... 3kg.a :O MUTTA, mulla tulee AINA plussan ilmestyessä sen verran, ihan ku jäisi ne menkkaturvotukset päälle.
kuitenkin liki 2kg vähemmän ku viime odotuksessa näillä viikoilla ja 7 kg:a vähemmän kuin kuopusta odotellessa näillä viikoilla :O
np-ultra ajankin sain jo, 20.7., mutta käski soitella mikäli se la muuttuu perjantaisessa ultrassa paljonkin. Luonnollisesti haluan seulan ja turvotuksen otattaa.
Punktiota meille kai tarjotaan joka tapauksessa, koska yksi kromosomipoikkeavuus on ollut...sitä en ole päättänyt, menenkö siihen.. se riippuu np-ultrasta ja seulasta sitten.
esikoinen taputteli mun masua tänää.... otinkin kuvan ja hitsi, kyl se taitaa näkyä jo :O ainakin iltaisin :O Ihmekös tuo että alkaa kyselyä tulla.... no hitsi, pistän ton kuvan nyt tähän..
[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=4408909.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/…]
DANJA: Aina noi neuvolassa jaksaa painosta paasata! Kannattaa antaa mennä toisesta korvasta ulos. mulla ihan kiva toi terkka, sano että ei painosta pidä murehtia jos muuten kaikki hyvin, ihmiset on yksilöitä kuitenkin.
Jahas, ny unille :)
Sori omanapaisuus.. stressittää toi perjantai.. KÄÄÄÄÄÄÄK..
T:MiRaBeL rv 7 tai 8
JENNULI, kiitos tosta jänisseksi-jutusta, nauran edelleen ihan vedet silmissä:) :)
Omasta olosta jos ei kauheaa romaania taas väännä, kun samana tämä jatkuneekin, mutta noita supistuksia on edelleen yöaikaan. Oon havainnut että aina kääntyessä alkaa supistella, ja yrittänyt pääni puhki pähkäillä mistä se johtuu, saamatta ajatustakaan mieleen mistä sitten johtuu. Viime yönä tuo tapahtui sentään vaan kerran, tosin en ollutkaan ainoasta kääntymisestäni liikahtanut mihinkään, tyynynrypyt oli poskessa vielä 12 aikaan päivällä.. Eiköhän tästä, viikon päästä tähän aikaan on ultra jo käyty, taas kun tän verran aikaa ultraan, niin oon varma vaikka mistä sikiövammoista, sama oli aikaisempien ultrien odottelussa, mutta silloin olin aina varma että sieltä ei löydy mitään elävää. Nyt lienee elossa, ellei mun suolisto niin kovin jyllää että näkyy vatsanahan lävitse:) Niin pakkohan sitä on joku stressi itselleen pukata. Piti kommentoida jonkun juttua vielä, mutta huithait-se meni jo taivaan tuuliin koko ajatus.. Taidan jatkaa siivoilua, ettei istu tässä netin äärellä etsimässä kaikenlaisia kauhukuvia sikiöistä..
*Helene 18+6*
Verenpaine oli hyvä ja syke kuului hienosti. Paino oli laskenut 200g, mutta eipä sen vielä tarviikaan nousta. Ja nyt oli selkeesti vähemmän vaatetta päällä kuin viimeks. Ja on tuota lähtöpainoakin ihan tarpeeksi.
Sf-mittausta ei vielä tehty. Eikä hb:a mitattu, vasta ens kerralla. Kolmas neuvola onkin sitten elokuussa ja silloin saa kelapaperitkin. Hui sitten ollaan jo niin pitkällä. Tässä välissä vajaan kuukauden päästä on rakenneultra.
Pelot on pikkuisen alkuajoista lieventyneet, mutta kyllä ne varmasti mukana kulkevat loppuun asti. Ei tosiaan kannata olla liian hyvin selvillä mikä kaikki voi mennä pieleen.
nau rv17
Täällä on ollut melkosen kiirettä. Saatiin häähommelit hoidettua ja nyt elämä on hiukan rauhoittunut. Kyllä siinä uskomattoman paljon oli tekemistä. Varsinkin kun asioita piti järkkäillä kävelemään opettelevan pojan kanssa :) Hääpukukin tuli ostettua pojan kanssa, hyvä makutuomari :)
Raskaus on sujunut kohtuullisen hyvin. Supisteluja rupes tosin tuntumaan jo häitä edeltävällä viikolla. Ilmeisesti stressiä... Mutta jo 17.rv:lla. Pikkuisen säikäytti. Viime viikolla oli käynti sekä äitipolilla että neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Kohdunsuu oli hiukan pehmeä mutta ei avautunut tai lyhentynyt. Katsoivat tosi tarkkaan. Mm. istukan virtauksetkin ja tietysti kohdunsuun ja pikkuisen voinnin. Painoa oli tuolloin 180g. Minun painosta hiukan moittivat kun ei ollut noussut vielä... Kaikki tuntuvat saavan kommentteja painosta :-/ Niin, äitipolilla olivat sitä mieltä että nyt on normaali raskaus eivätkä antaneet mitään varoituksia. Mutta neuvolassa varoiteltiin ettei saa tehdä yhtään mitään paitsi hoitaa poikaa. Olen kuitenkin puuhaillut maltilla ja nyt ei supistuksiakaan ole juuri ollut. Kohdun vihlomista on ollut, varsinkin tänään. Sitä on tuntunut olevan muillakin.
Omaa napaa tuli nyt tuutin täydeltä. Olen kyllä seuraillut kuulimisianne näiden muutamien "hiljaistenkin" viikkojen aikana.
Minitassu, rv 18+3
lääkkeet saatu, ja lisää maanantaina kun luonto ei tajua hoitaa.
Kyllä olen niin palasina, eikä huvita niitä palasia taas alkaa keräillä.
Voi Mirabel, syvimmät osanottoni sinulle. Paljon halauksia. Ei näissä tilanteissa voi mitään muuta sanoa. Kaikki on varmaan jo sanottu moneen kertaan. Paljon voimia viikonloppuun ja tyhjennykseen, toivottavasti sujuu hyvin ja ei tule mitään ongelmia.. (en oikein luota tuohon Rauman/porin toimintaan enää näissä asioissa!)
Halauksin, Myy
p*ska Mirabel, ei voi olla totta... Sulle jos kenelle olis suonut jotain ihan muuta. Toivottavasti sulla on läheisiä tukemassa koska olette varmasti molemmat miehesi kanssa sen verran rikki. Ja tänne saa tietysti tulla yökkimään pahaaoloaan niin paljon kuin vaan jaksat. Muista että kaikki vaiheet elämässä on onneksi ohimeneviä.
Voimahaleja ja lämpimiä ajatuksia,
Jennuli
Miehelle jouduin taas tekstarilla ilmoittamaan, kun on merenpäällä, kuten viimeksikin. tulee 13.9. vasta. onhan mulla tytöt sitten seurana.. jos nyt sais kasattua itsensä ennen ku haen ne hoidosta...
mun äiti lähtee risteilylle ja tuo koiransa meille 2 pväksi hoitoon. Mun isäni on vaihteeksi hoitamassa työasioitaan ulkomailla.
On mullaki tukiverkosto...
Noh, elämä ei voi vaan pysähtyä, noiden tyttöjenkään takia.
Mut en tiedä.. lapsiluku taisi olla tässä nyt :( Mies on hirveän pettynyt ja koitti kovasti ympäripuhua että jos vielä koitetaan, tai ei yritetä edes, muttei ehkäistäkään.
Hän ehdottomasti kolmannen haluaisi, mutta minä en siihen vaan näköjään kykene, kiitos mun eläkeiässä olevien munasarjojeni. Taitavat olla menossa varhaiseläkkeelle >:(
En kyllä näe hyötyä ehkäistä kun hän on 2/3 vuodesta pois, ja nekin tärpit mitkä tulee keskeytyy kuitenkin.
Plaah, sori tää synkistely...
eihän tossa ollut vielä paljon mitään! Tyhmää että sun porukat on levällään just nyt, voisko sulle tulla joku kaveri seuraksi? Toi onkin rankkaa jos mies on noin paljon pois :( Viittasko sun edellinen nikki sun ikään vai oliko se ihan joku onnennumero? Meinaan että jos ikää ei ole kauheasti niin voihan sitä tähän aiheeseen palata myöhemminkin, ymmärrän hyvin että lähiaikoina ei juttu kauheasti innosta...
Jennuli
ei viitannut ikään se luku :)
Jos sulla taas toi -81 viittaa vuosimalliin, niin samana vuonna ollaan maailmaan putkahdettu ;)
eli -81 vuosimallia olen..
kolmekymppiä kolkuttaa ovella ikävästi (olen tosin syntynyt joulukuun ihan lopulla...)
Mietin että alkaakohan tämä eka lääke jo tyhjentämään? mun tuurilla ei.. tosin kipuja on alkanut nyt illalla tulla, ja vuotoakin enempi, jospa maanantaina tarttis vaan pyörähtää siellä sairaalassa.. toivon niin. Tympii jos tämä venyy sitten..
No, serkkuni lupasi illalla tulla käymään. taidan ottaa yhden siiderin.
Mies on kovasti soitellu... itseasiassa ilmoitti että on ottamassa lopputilin, ja mahdollisesti tulossa jo elokuussa kotiin
Todentotta, Mirabelille paljon voimia tähän viikkoon!
Kiva kuulla Myystäkin! Tosiaan, toisten viikot tuntuu kasvavan silmissä, omat vain matelee. :D
Ei meillä kyllä todella mitään himosiivoajia olla. :) Mutta nyt oli puoliksi pakko, kun tuli tosiaan nuo apet kylään, ja muutoinkin. Imuroiminen on pakko tehdä kahden kissan taloudessa usein, jos tahtoo edes kohtuullisessa karvamäärässä elellä. :)
Irish, mulla tuli jossain välissä semmosia puukoniskumaisia viiltelyitä juuri kohdun/emättimen tienoilla. Ne oli pelottavia, mutta kait ne ihan tavallisia ja asiaan kuuluvia on lopulta. Eli kait se siitä kasvamisesta johtui sitten kuitenkin. Ne kesti aina vain ihan pienen hetken, mutta viilsi sillain tosi terävästi ja ikävästi.
Eipä muuta. Ootan remontin loppua (ehkä tunti menee vielä), ja alan sitten kirjottamaan esseetä. Oli tosi iso harmistus viimeviikolla, kun menin laitostenttiin tenttimään kaksi kirjaa, ja sainkin väärät kysymykset. Onneksi saan nyt sitten tenttiä ne esseenä (ei liene minun vika jos ne pistää mulle väärän osion kysymykset, peijjakas), mutta ylimääräistä työtähän siinä tietty on. Tentissä riittää konseptin mittainen kevyesti puolivillainen vastaus, mutta kotiesseen mitta on 5-10 sivua ja vastauksen tason pitää olla parempi. Huoh. Olis ollut muutakin kirjoitettavaa kyllä..
virva, joka tajusi, että tämän viikon päätyttyä alkaa viimeinen kolmannes!