G. Synnytys ja ulostus
Itsellä on käynyt niin että ekalla ja tokassa kerralla olen joutunut häpeäkseni ulostamaan reippaasti synnytyksen yhteydessä synnytyspöydällä.. :(
Ummetus on ollut hankala vaiva loppuraskauksissa ja synnytyksen alettua on ollut vaikeaa pissata -saati ulostaa ennen h-hetkeä.
Tällä kolmannella kerralla olen syönyt melko terveellisesti koko ajan, juonut paljon vettä ja syönyt joka ikinen päivä paljon salaattia, tomaattia ja kurkkua.
Vatsa on toiminut joka päivä ja uloste on pehmeää.
Onko minulla toivoa että tällä kerralla selviäisin ilman nöyryytystä ja uloste tulisi "normaalisti" ennen synnytystä?
Millaisia kokemuksia teillä on? oletteko saaneet peräruiskeen sairaalassa tai onko vatsa toiminut omatoimisesti etukäteen?
Kommentit (44)
kun supistukset alkoi kotona yöllä. Juoksin vessassa peräti kaks kertaa ennenkuin lähdettiin sairaalaan, eli tyhjentyi itsestään ;) Ei sit tullu muuta kun jokunen pieru ponnistaessa vauvaa ulos sairaalassa.
Naistenklinikalla. Tuntuivat hirveiltä mutta olivat tehokkaita. Sen jälkeen oli siistiä synnyttää :)
Mä oon kyllä sitä mieltä että luonto hoitaa.
Mulla on molemmilla kerroilla tullut tarve juosta vessassa kun synnytys on käynnistynyt, eli suoli on tyhjentynyt itsestään.
Ekalla kertaa tuppasivat siitä huolimatta sairaalassa peräruiskeen, ja senpä takia jotain jämiä tuli sitten myös ponnistusvaiheessa.
Tokalla kertaa ei laitettu mitään ylimääräisiä, eikä tullut kyllä yhtään kakkaakaan. (ja tiedän varmaksi kun ponnistin jakkaralla ja oli ihan tajuissani ja tilanteen tasalla koko ajan)
en meinannut uskaltaa alkaa ponnistamaan, kun ajattelin, että kakka vaan tulee. Olin tosi kipeä, mutta ihmeesti pystyin tuota kauhistelemaan. Ponnistamisen tarve tuntuu vielä ihan kakkahädältä. Tokallakin kerralla inhotti. On mennyt mulla siisteyskasvatus perille :D