Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G. Synnytys ja ulostus

Vierailija
02.06.2009 |

Itsellä on käynyt niin että ekalla ja tokassa kerralla olen joutunut häpeäkseni ulostamaan reippaasti synnytyksen yhteydessä synnytyspöydällä.. :(

Ummetus on ollut hankala vaiva loppuraskauksissa ja synnytyksen alettua on ollut vaikeaa pissata -saati ulostaa ennen h-hetkeä.

Tällä kolmannella kerralla olen syönyt melko terveellisesti koko ajan, juonut paljon vettä ja syönyt joka ikinen päivä paljon salaattia, tomaattia ja kurkkua.

Vatsa on toiminut joka päivä ja uloste on pehmeää.

Onko minulla toivoa että tällä kerralla selviäisin ilman nöyryytystä ja uloste tulisi "normaalisti" ennen synnytystä?

Millaisia kokemuksia teillä on? oletteko saaneet peräruiskeen sairaalassa tai onko vatsa toiminut omatoimisesti etukäteen?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotenkin se sitten on AH niin ihana kun tyhjää suolen!!

Syö vaikka luumuja (tai vauvojen luumusosetta), tummaa leipää, kasviksia ja harrasta liikuntaa.

Älä häpeä: jos sairaala ei tarjoa peräruisketta niin ihan oma paskansa! ;)

Vierailija
22/44 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

skeidasinko synnyttäessäni, eikä voisi vähempää kiinnostaakaan. Se kakka ei ole se, mitä varten siellä päkertää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole kertaakaan paskonut synnytyksen yhteydessä, eikä minulle ole koskaan tehty suolihuuhtelua.

Vierailija
24/44 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisesta ulostin itse ennen synnytyksen alkua,toisesta kakin pöydälle reippaasti (ja ei todellakaan hävettänyt) ja nyt kolmannessa kuulema tuli ulostetta,itse en edes huomannut,mies kotona mainitsi

Vierailija
25/44 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätilöt vaan sanoi välillä, et huh huh, siivotaanpas tätä sotkua:)

Haju oli itsestäkin ihan karmee

Vierailija
26/44 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä kakkaa taitaa kaikilla vähän tulla, moni ei sitä edes huomaa. Kätilö tuskin kauhistelee mitään, kunhan äiti ja lapsi vaan voivat hyvin! Ei kannata antaa tuollaisten asioiden häiritä keskittymistä synnytykseen, vaikeuttaa vain asioita.

Asiasta voisi keskustella kätilön kanssa ja koittaa ajoittaa peräruiske niin ettei sitten h.hetkellä ainakaan koko lastillista tule:)

Vierailija
27/44 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain esikoista synnyttäessäni "automaattisesti" peräruiskeen.

Toka lapsi tuli niin vauhdilla ettei ruisketta tai vessassakäyntiä ehtinyt edes ajatella. En tiedä ulostaneeni synnyttäessä, mutta varma en ole (ei ainakaan haissut, eikä mieskään huomannut).

Vierailija
28/44 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa kätilö sanoi reippaasti että "älä säikähä, mä pyyhkäsen nyt kakkaa taas pois", toisessa ei kakasta puhuttu ja kolmannessa oli elämäänsä kyllästynyt kauhukätilö joka sanoi "yritäs nyt työntää kaikki tämä sonta kerralla pois"

pikkasen eri asenteet samaan asiaan.

Vierailija
29/44 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENNEN KUIN LÄHDETTE SYNNYTTÄMÄÄN!!!!!!!!

Mikä helvetti siinä voi olla niin vaikeaa?! Miksi pitää aikuisen ihmisen perseeseen toisen aikuisen ihmisen tunkea se Microlaxi tai Toilax, kun sen voi jokainen ihan omin pikku kätösin tehdä itsekin?!

En ole koskaan tajunnut näitä urpoja, jotka könyävät ummetuksen takia päivystykseen tai muuten eivät aikuisiällä selviä omasta paskantamisestaan ilman apua, ja sitten muut saavat siivota jäljet. Ei mene perille ei.

Vierailija
30/44 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella kerralla ei tullut mitään. Molemmilla kerroilla oli synnytyksen käynnistymiseen liittynyt ihan luontainen ripaskakohtaus kotona, joten suoli oli tyhjä. Jos ei olisi liittynyt, olisin toki laittanut peräruiskeen kotona ennen lähtöä. Sellaiset oli kaapissa odottamassa.

Vierailija
31/44 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole kertaakaan paskonut synnytyksen yhteydessä, eikä minulle ole koskaan tehty suolihuuhtelua.

No herranjumala sentään, ei tässä nyt missään luontaistuotekaupassa olla puoskaroimassa. Peräruiske on vähän eri asia.

Vierailija
32/44 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa synnytys kovalla ripulilla, eli en tiedä, riittääkö sieltä enää synnytykseen mitään... Kun synnytys on pidemmällä, alkaa laatta lentää, eli tyhjennys toimii kummastakin suunnasta.

Vierailija
33/44 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon Mikrolaxin tms kyllä tiedän, mutta mikä se oli jossa nestettä tungettiin puoli litraa peräsuoleen? Joku täällä mainitsi.

Vierailija
34/44 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolta paska lensi synnytyksessä :-) Ei ehditty antaa peräruisketta sairaalassa, tietenkin ennen sinne lähtöä ajattelin että se taas annetaan niinkuin ekalla kerralla... mulle ainakin annettiin silloin sitä nestettä sinne niin paljon että luulin räjähtäväni, HIRVEETÄ!!!

Vierailija
35/44 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ihan normaalia ; D

t:klö

Vierailija
36/44 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on käynyt niin että ekalla kerralla en edes tiennyt että niin voi käydä.

tokalla kerralla tuli niin kiire ja olin todella kipeä etten olisi varmasti edes kyennyt taipumaan laittaakseni itse itselleni jonkun peräruiskeen.

t: ap

Vierailija
37/44 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia, ettei kätilöiden tarvii aikuiselle ihmiselle laittaa peräruisketta :D

Samalla periaatteella: Olet murtanut kätesi ja luut ovat sijoiltaan, miksi mennä lääkäriin, kun voit niksauttaa luut paikalleen kotonakin ja idealliside päälle! a vot!

Vierailija
38/44 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne peräruiskeena antaa. Ei mitään microlaxia tms.

Vierailija
39/44 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle laitettiin ekalta ihan pyytämättä, tokalta pyysin ja aion pyytää nytkin joka tapauksessa.. On itelle mukavampi ja toki auttavalle henkilökunnallekin.. :)

Vierailija
40/44 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sain siis peräruiskeen. Silti tuntu ponnistaessa että pelkkää paskaa sieltä tulee. Höpötin joka ponnistuksella et nyt se paska lentää (okei olin "hieman" ilokaasuhuuruissa) mutta yllätyksekseni ei tullu:) Luulin että sitä ei ees ehi huomaamaan jos paskat tulee mut tositilanteessa en muusta puhunutkaan:)Kätilö tosiaan sanoi että jos tulee ni ei oo eka eikä viiminen kerta, antaa tulla vaan:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi