Kaupunginosia ITÄ-HELSINGISSÄ mihin muuttaisit lasten kansssa?
Entä mihin ei kannata muuttaa?Mielipiteitä ja perusteluja,kiitos.
Kommentit (103)
kanssa samaan luokkaan/ kouluun. Itä-helsingin koulut ovat täynnä epäsososiaalista paskasakkia.
Aurinkolahti tai Herttoniemenranta voi puitteiltaan olla vaikka kuinka ihanaa mutta kun astut kadulle....tai viet lapsesi kouluun....tai menet itse metrolla töihin....
Ihan karmeaa.
Tosi karmeeta onkin :) Vilkaisepa paljon kämpät maksaa Aurinkolahdessa tai Herttoniemenrannassa. Ei sinne ihan sossun tuilla muuteta asumaan edes vuokralle.
Vanha Herttoniemi. Siilitien lähellä ihania idyllisiä omakotitaloja, on kyllä pirun kallista aluetta.. Eikä sieltä kukaan oikein muuta pois, talot siirtyvät korkeintaan suvussa tai sukupolvelta toiselle. Boheemia, älykästä porukkaa ja tosi hyvä tunnelma.
Kerrostalot vanhassa Hertsikassa on myös kivoja, ja upeat ulkoilumaastot sekä Vanhalla että uudella puolella.
ja minä olen en ole koskaan asunut itä-Helsingissä vaan aina P-Helsingissä ja myönnän olevani ennakkoluuloinen monia idän kaupungin osia kohtaan. Pari ystävääni asuu siellä ja olen lasten kanssa käynyt leikkimässä ja kävelyllä siinä rantsussa. Kivaa ja kaunista seutua!
Vuodenvaihteessa Itä-Helsinki laajenee ja toki Landbossa asuu paljon lapsiperheitä. Karhusaari on muuten ihan ok lapsille, mutta siellä ei ole vielä(kään) kevyenliikenteenväylää. Siksi päätie vaarallinen.
Me asumme nyt Vartiokylässä ja viihdymme hyvin. Leikkipuistoja on lähettyvillä, samoin kun koulut ja päiväkodit. Itis on lävelymatkan päässä. Veri kyllä vetää kovasti takaisin Vuosaareen, sinne aiomme muuttaa joskus takaisin.
Meri-Rastila on ehkä ainut paikka mihin en idässä haluaisi asumaan. Paikan arkkitehtuuri on jotenkin niin masentavaa.
Ne "kamalat" lähiöt ei todellisuudessa ole kamalia ollenkaan, tavallinen reipas ja toisten kanssa toimeentuleva ihminen pärjää kyllä jokaisella Suomessa sijaitsevalla asuinalueella!
Vuosaari on ihanaa aluetta lasten kannalta. Paljon leikkipuistoja, ulkoilualueita, kavereita ja palvelut lähellä. Sinne muuttaisin heti takaisin jos pääsisin mutta se on tosiasiassa niin suosittua aluetta että tällä hetkellä sieltä on vaikea vuokra-asuntoa saada.
Ne "kamalat" lähiöt ei todellisuudessa ole kamalia ollenkaan, tavallinen reipas ja toisten kanssa toimeentuleva ihminen pärjää kyllä jokaisella Suomessa sijaitsevalla asuinalueella!
Vuosaari on ihanaa aluetta lasten kannalta. Paljon leikkipuistoja, ulkoilualueita, kavereita ja palvelut lähellä. Sinne muuttaisin heti takaisin jos pääsisin mutta se on tosiasiassa niin suosittua aluetta että tällä hetkellä sieltä on vaikea vuokra-asuntoa saada.
Mulla itselläni aukesi silmät oikeastaan vasta sitten kun muutettiin pois eräältä Itä-helsingin alueelta. Nyt kun asutaan oikeesti rauhallisessa ympäristössä, niin sitä vasta tajuaa että, vitsit mikä meno siellä entisessä oli.
Mainittakoon nyt myös se että, vaikka en itä-helsingissä enää asu, niin on siellä silti paikkoja joihin voisin muuttaa, esim. Vartiokylä
länteen rauhalliselle alueelle, mutta Vuosaareen on IKÄVÄ!
Asuin elämäni ensimmäiset 18v omakotitalo-alueella, jossa olevinaan parempituloisia. Nyt asun itse pienten lasten äitinä Vuosaaressa "kaameassa" vuokrakerrostalossa (edullinen, tilava, mukava, hiljainen!) enkä muualle muuttaisi!! Saa elää rauhassa omaa elämää, hyvät kulkuyhteydet kaikkialle, luonto ja naapurusto monipuolista, palvelut lähellä ja lapsille paljon puuhaa.
Mulla itselläni aukesi silmät oikeastaan vasta sitten kun muutettiin pois eräältä Itä-helsingin alueelta. Nyt kun asutaan oikeesti rauhallisessa ympäristössä, niin sitä vasta tajuaa että, vitsit mikä meno siellä entisessä oli.
Mainittakoon nyt myös se että, vaikka en itä-helsingissä enää asu, niin on siellä silti paikkoja joihin voisin muuttaa, esim. Vartiokylä
Asuin koko lapsuuteni/nuoruuteni ns. paremmilla alueilla (Munkkiniemi, Kuusisaari ja Kaivopuisto) ja nyt asun Aurinkolahdessa. Jos mietin mikä paikka näistä on mukavin lapsiperheen asua niin kyllä se tämä Aurinkolahti on. Palvelut aivan käden ulottuvilla (Vuosaari/Itäkeskus/jopa keskusta vain 20min metromatkan päässä), luontoa kuitenkin lähellä, paljon leikkipaikkoja lapsille ja kulkuyhteys kaupunkiin johon oikeasti mahtuu mukaan (metro) eli ei tarvitse miettiä että "mä tulen sillä 11:30 bussilla...jos vaan mahdun mukaan...no en mahtunutkaan....enkä 11:45 bussiinkaan...tulin siis 12:00 bussilla".
Kyllä siellä Munkkiniemessä oli ihan samanlaiset juopot Puistotiellä tai Riihitien Alkon nurkilla horjumassa ja örisemässä kuin täällä Vuosaaren Columbuksessa (onkohan muuten Riihitiellä enää Alkoa?). Ja Kaivopuistossa vasta järjestyshäiriöitä olikin! Kuusisaaressa taas kaikki palvelut olivat todella kaukana.
Että näinkinpäin voi käydä.
Kulosaari ei ole Itä-Helsinkiä...
Muistaa kuitenkin mainita:
"Kamalasti mamuja, juoppoja ja vähäosaisia- ei hyvä yhdistelmä! Missään muualla en ole nähnyt arkiaamuina ihmisiä kuseksimassa päin kaupan seinää, vähintään kahta vartijaa passissa keskellä päivää noinkin pienellä ostarilla sekä viittä kapakkaa täynnä juoppoja jo kymmeneltä aamulla...".
Itähelsingis muutasin Puhokseen. Paljon mátüjá, sekä Mámûjá riittää. Kebab toimii todellaki!
Vierailija kirjoitti:
Minkähän takia se alue on nykyään niin "suosittua"?
En ainakaan muuttaisi Kontulaan, Vesalaan, Kivikkoon, Mellunmäkeen, Vuosaareen, Meri-Rastilaan, Itikseen...
Lasten kanssa en muuttaisi itä-helsinkiin. Kyllä lähtevät muksut melkoiselta takamatkalta elämään jos viettävät lapsuutensa "värinärikkaalla" alueella.
Asun perheeni kanssa Roihuvuoressa. Viihdymme täällä hyvin.
Mikset muuta Pitäjänmäkeen tai suoraan Espooseen? Tai vaihtoehtoisesti vaikka Lahteen, josta pääsee pendolla melkein samassa ajassa Pasilaan kun Vuosaaresta.
Pitäisi tehdä Lasu ihmisistä jotka vievät lapsensa tuonne.9
Vierailija kirjoitti:
Asun perheeni kanssa Roihuvuoressa. Viihdymme täällä hyvin.
Tontut on ihan kivoja näin joulun aikaan, mutta mitäs sitten kun vuosi vaihtuu?
2000 luvun sakilainen taas idäs, vierailevana antistarana,
aiheuttamas sellast päänsärkyy et siihen ei auta ees paska burana.
Lähi-idäst lähiöön, vääntää verset, purkkiin.
Eli tosiasias vetää perseet ja kusee nurkkiin,
byytta purkkiin ja hommaa slurkkii turkkiin.
Tyypillinen ilta täl suunnal, ei mitään uutta, käisii jurppii.
Eli putkareissuun riittää joku nollaykkösen hursti ja idän kyttä
on luotettava ku ruotsalainen metwursti ja fiksu niinku George W.
Yhteenvetona: painukaa äpärät vittuun!
Jengii kiinnostaa huorat, nousut ja väkivaltaräppiraidat,
päällä suorat housut ja vitun kauluspaidat.
Taustal buffatut meluaidat, vituillaan asioiden laidat,
paskalakit penaalis koska polut ei oo kaidat.
Siks Petostakaan et löydä pelleilemästä breikkimatolta,
vaan satunnaisesti Tallinnanaukiolta.
Koska veri vetää itään jos päihteistä pitää ja pääkopasta löytyy
hädintuskin mitään paitsi pirullisia biittejä
ja niinku ässä riivattuja riimejä,
halveksiva asenne kohtaan poliisia ja turvatiimejä.
Joo, ja syyhkittyjä punaviinejä mulla on taas reppu täynnä,
huppu himmeenä polttanu käyhää, Stenkka aiheuttaa taas jäynää.
Julkisissa kulkuvälineis mä pidän mukana tussii ja piirtelen kutusii
tikku-ukkoja jotka toisiaan vittu nussii.
Kolmen sebun feltit pistän nätit setit ylänakkiin eikä mua kiinnosta,
vaik vaunuun tulis kymmenen vitun savitakkii,
parin pommin jälkeen nekin vitun homot ymmärtää
jättää jätkän rauhaan jos se bommaa xxx:ää.
Ja mitä vittuu sä yytsit, kattele sä vaan muualle,
soita sit kytät ku mä jään Itikses asemalle.
Mua ei pysäytä vittu mikään, määränpää on itä,
siel voi krapulaa lääkitä ja pahennusta ylläpitää.
Talsul venaa tuplanopeus Peijo, Olga,
Filu sekä Malkki, Pikkupiru nokka valkeena,
enkä veikkaa vauvatalkkii. Heti ku tavataan,
kyttii munaravii haneen ravataan, parempi rynnii,
kohta itäklubin ovet avataan.
Tuu avautuu, vittu, löydät nenäs vittu poskelta,
akuutti piripsykoosi lomilla ku vittu kellokoskelta.
Pikkupiru, väkivaltaa harrastava pikku paskiainen,
vitun nutipää huora, saatanan satiainen.
Vittuun sä ja sun saatanan mikkihiiriklikki,
painukaa takas kaareen imee toistenne dikkii, xxx,
tuut meille vittuilee, me vedetään sua vapaal linnatyylil perseeseen.
Ja helposti voidaan saatana sun huora mutsis raiskata
ja sun tukarifaijaas vittu vesuril päähän paiskata.
Ja jos sen jälkeen tuut vielä vittu itään päin leijuun,
niin etitään sun lapses,
se saa tutustuu idän omaan pikku hammaskeijuun,
ja sun muijas, sitä vanhaa orankii, sitä mä raiskaan
ku jotain saatanan sakkovankii.
Mikkihiirihuorat ei tuu talskille enää bailujansa pitää,
niiden veri lentää, mut mul se vetää takaspäin itään.
Opel Kadett, Mazda 626, 323 tai Saab 900,
siihen päälle vielä Ascona, niin tässä top 5,
joka taatusti lähtee kun pää on pöhinäpitonen.
Ja sekunneissa lasketaan kun ulvoo kumit,
eivätkä notkeat rotat ei jää ruuhkiin jumiin, vaan tulee sun uniin,
karvapilotit päällä, joka vitun säällä. Hei tuu käymään täällä,
missä apinat aktivoituvat tolusta ja etsintäkuulutuksia liimaillaan
viimeisestä aivosolusta.
Tallinnanaukio, maailman kahdeksas ihme,
eikä sille voi mitään kun veri vetää itään.
Vai mitä Rohtori, hei kerro se meille,
ja vie terveisiä kaikille hottentoteille.
On helmikuu, kylmää ja koleaa, ja pyödällä lojuu nopeaa,
koska ei jaksa, paikkana itä mis tuoksuu vähäosasten paska.
Helvetin pimeää, nuoripari miettii uuden teinilapsen nimeä.
Posse sekoilee ja miksaa, ei oo duuni mut silti pitäis saada liksaa,
niin ja narkit nappinuppeihinsa klikkikuppeja,
snaguja ja subaruita fiksaa. Skidit röökii pummaa ja kleptaa birraa,
ei niit kiinnosta mennä ulos skrinnaa. Douppi on hubaa,
taskuis levy pameja, pari buranaa, vitun vähän kaloireita,
xanoreita, normisoneja, eli norppia,
pirilaskuis mitä parhainta douppia.
Sit pitää ilman kumia koukkia ja taas tulee niitä vitun toivottuja toukkia.
Ja klämis, kondis, syfillis, itää, itään, rohtorin veri vetää itään.
Kaikki kaksnaamaset huorat ja vasikat pitäis viedä ladon taa
ja lopettaa. Tervetuloa itään, koska itä vittu opettaa