Kaupunginosia ITÄ-HELSINGISSÄ mihin muuttaisit lasten kansssa?
Entä mihin ei kannata muuttaa?Mielipiteitä ja perusteluja,kiitos.
Kommentit (103)
vanhassa Herttoniemessä, ja sinne muuttaisin mielelläni, en kuitenkaan ihan Herttoniemen metroaseman viereen.
aivan IHANIA pikkukatuja/kujanpätkiä idyllisine omakotitaloineen. Samanlaista aluetta kuin Vartioharju/-kylä.
Itä menee aina länttä ja etelää enemmän alas kun tulee laskukausi
mutta päiväkoripaikoista siellä on ollut puutetta
Uskon että siellä voi varmaan olla ihan kivaakin tavallaan, mutta asunto on kuitenkin niin iso taloudellinen investointi että en uskaltaisi tehdä sitä alueelle johon liittyy näin vahvoja ennakkoluuloja, vaikka perusteettomastikin.
Muutettiin Aurinkolahteen 80m2 asuntoon 2001. Hinta oli 2750e/neliö. Nyt ollaan jonkinaikaa mietitty että voitaisiin muuttaa isompaan mutta....hinnat ovat ihan sairaita. Meidän taloyhtiössä kun on myyty asuntoja niin hinnat (saanti) ovat oleet päälle 5000e/neliö. Sairasta...todella sairasta... Me kun aikoinaan juuri ajateltiin että löydettiin kiva alue, ikkunoista merinäköala yms. ja halvalla saatiin kun oli itä-Helsinkiä. Jos olisi tajuttu että hinnat nousee tällaisiksi niin oltaisiin ostettu heti 100m2 asunto... :(
89, kyllä ne alas tulee
Itä menee aina länttä ja etelää enemmän alas kun tulee laskukausi
Koska oikeasti haluttaisiin pysyä täällä mutta näillä hinnoilla ei innosta ostaa isompaa asuntoa! No onneksi lapsi on vasta 1v ja toinen on tulossa vasta ensi kesänä joten jonkinaikaa vielä pärjäillään.
89
Suosittelin HERTTONIEMEÄ viihtyisäksi jne., KONTULASTA taas kirjoitin tuon "kamalasti mamuja" jne.
:D
Aurinkoranta on ihanan näköistä aluetta ja varmaan tasokkaat asunnot, mutta koulut on persiistä, näin olen kuullut ystäviltäni joiden lapset käy Vuosaaressa kouluja.
Aurinkolahdessa on kyllä erittäin tasokas teknologiapainotteinen peruskoulu,johon pyrkii oppilaita ympäri kaupunkia. Kallahden liikuntapanoitteinen peruskoulu on myös hyvä, samoin Mustakiven ala-aste.
Sinne mitä *Sipoolta otettiin Itä-Helsingin uudeksi osaksi. On aivan mahtavia paikkoja sinne tulossa. olen nähnyt suunnitelmia.
Aurinkoranta on ihanan näköistä aluetta ja varmaan tasokkaat asunnot, mutta koulut on persiistä, näin olen kuullut ystäviltäni joiden lapset käy Vuosaaressa kouluja.
Aurinkolahdessa on kyllä erittäin tasokas teknologiapainotteinen peruskoulu,johon pyrkii oppilaita ympäri kaupunkia. Kallahden liikuntapanoitteinen peruskoulu on myös hyvä, samoin Mustakiven ala-aste.
Olen asunut Itä-Helsingissä oikeastaan koko ikäni, muutamaa useamman vuoden jaksoa lukuunottamatta. Kokemusta on kertynyt Vuosaaresta (nimenomaan "vanha" Vuosaari), Yliskylästä ja Puotilasta. Kaikki nämä ovat mielestäni sopivia lapsiperheille, Vuosaaressa on kuitenkin ylivoimaisesti parhaimmat palvelut, ja luonto lähellä. Vuosaaresta löytyy uimahalli, pieni kauppakeskus, hyvä kirjasto, paljon puistoja ja leikkikenttiä sekä muita palveluita perheille. Itse en Meri-Rastilaan muuttaisi, mutta vanhan Vuosaaren puoli on rauhallista, samoin Aurinkolahti vaikuttaa kivalta paikalta. Ramsinniemi myös :)
Rauhallinen, luonto lähellä, päiväkoteja. Lapset voi huoletta päästää ulos leikkimään. Metroon pääsee kätevästi bussilla. Yleensäkin Itä-Helsinki on ihan hyvää aluetta. Ei kannata uskoa juttuja kamaluuksista. Enpä ole esim Kontulan ostarilla nähnyt mitään ihmeellistä, vaikka olen siellä liikkunut niin yöllä kuin päivälläkin.
jos sulla on huumeongelma,asut kontulassa jos somalialainen niin meri-rastilassa..onko totta että meri-rastilassa on paljon somaleita?
eikä aio muuttaa, hyvä vaan, jääpä sitten vähälahjaisten invaasio esim. Kulosaareen kokematta:). Muutama ihana alue mainitakseni: Kulis, Tammari, Marjaniemi, vanha Vuosaari.. Kontulan jättäisin varmaan väliin, samoin Mellunmäen, mutta Myllikässäkin on aivan suloinen omakotitalo-alue, johon muuttaisin mielelläni.
Nyt asutaan Länsi-Espoossa isoa omakotitaloa, johon ei ikinä olisi ollut varaa stadin puolella, ja tämän kylän "palveluihin" kyrpiintyneenä on kyllä mm. metroa aikas ikävä...
että ehdoton ei tulee Vuosaarelle, Myllypurolle, Itäkeskukselle, Puotilalle, Rastilalle, Kontulalle ja Mellunmäelle.
Me asutaan Herttoniemenrannassa ja tykätään tosi paljon. Kaikki mitä me tarvitaan on lähellä.
jos sulla on huumeongelma,asut kontulassa jos somalialainen niin meri-rastilassa..onko totta että meri-rastilassa on paljon somaleita?
Alue on ihana, mutta päiväkodit peestä ja koulutilanne järkky. Eli tänne ei kannata muuttaa, ellei varaudu siihen, että kuskaa lapset muualle hoitoon ja kouluun.
Mogadishu avenue on Meri-Rastilassa :) Joka viides asukas on maahanmuuttaja.
meistä kaukana, en välittäisi saada tuollaisen ihmisen lapsia omien kanssa samaan luokkaan.
kanssa samaan luokkaan/ kouluun. Itä-helsingin koulut ovat täynnä epäsososiaalista paskasakkia.
Aurinkolahti tai Herttoniemenranta voi puitteiltaan olla vaikka kuinka ihanaa mutta kun astut kadulle....tai viet lapsesi kouluun....tai menet itse metrolla töihin....
Ihan karmeaa.
Uskon että siellä voi varmaan olla ihan kivaakin tavallaan, mutta asunto on kuitenkin niin iso taloudellinen investointi että en uskaltaisi tehdä sitä alueelle johon liittyy näin vahvoja ennakkoluuloja, vaikka perusteettomastikin.